BiH
147

Kako preći jednu od najprometnijih raskrsnica u Sarajevu - trčati ili hodati

Piše: M. Nukić
Funkcioniranje semafora na području KS je problem na kojem se radi već dugo vremena. Nakon ratnih dešavanja najprije se radilo na ponovnom uspostavljanju rada svjetlosne signalizacije, a potom, nakon pojavljivanja gužvi, na uspostavljanju zelenog vala. No, građani ni danas nisu zadovoljni.

Na određenim mjestima u gradu i danas se stvaraju gužve u saobraćaju, a koliko su nervozni vozači toliko su nervozni i pješaci koji na određenim raskrsnicama i cestama nemaju dovoljno vremena da pređu cestu već im se na pola puta ili pred kraj upali crveno svjetlo. Takav slučaj je sa raskrsnicom ulica Titova i Alipašina.

"Za održavanje semafora na području KS zadužena je firma Step, a dužinu trajanja semafora za automobile i pješake određuju stručnjaci i to se određuje različito za pojedina mjesta", rekao je za Klix.ba Jusuf Bubica, ministar saobraćaja KS.

U firmi Step su nam rekli kako se sve radi prema standardima i propisima, te projektu koji rade projektanti. Ova firma zadužena je za redovno održavanje semaforskih uređaja i opreme na 156 semaforiziranih raskrsnica.

"Pješački prelazi su napravljeni da se brzo pređe preko njih, a ne da se korzira. Nismo mi krivi što hoće neko da se prokorzira i ne prelazi određenom brzinom. Pređite onog trenutka kada se upali zeleno svjetlo", rekli su nam iz firme Step.

Na snimku koji je snimio fotoreporter Klix.ba možete vidjeti da semafor za pješake na raskrsnici ulica Tito i Alipašina traje blizu 14 sekundi, ali da to nije dovoljno da stignete od tačke A do tačke B.

Poseban problem je osobama koje se teško kreću, invalidima i starcima, te slijepim i slabovidnim osobama, o kojima projektanti očito nisu mogli naći dobra rješenja na pojedinim prelazima. Treba istaći i to da uvijek ima pojedinaca koji se ponašaju neodgovorno i pretrčavaju mimo semafora, pješačkog prelaza ili na crveno svjetlo, ali za to postoje kazne.