BiH
42

Hoće li CIK BiH kažnjavati sponzorisano oglašavanje političara na Facebooku?

Piše: E. Gorinjac
Plaćeno oglašavanje od dana raspisivanja izbora do dana zvanične predizborne kampanje je zabranjeno Izbornim zakonom Bosne i Hercegovine svim političkim subjektima. Međutim, čini se kako dobar dio političkih stranaka i kandidata i ove godine krši to pravilo plaćenim reklamiranjem na internetu, a posebno na najpopularnijoj društvenoj mreži Facebook.

Po svemu sudeći radi se o otvorenom kršenju Izbornog zakona, o čemu bi Centralna izborna komisija BiH konačno trebala zauzeti stav, jer ovo nije prvi put. Plaćeno oglašavanje na internetu, bilo da se radi o internet portalima ili o društvenim mrežama, bilo je prisutno i proteklih godina.

Centralna izborna komisija je već dobila jedan prigovor, a u vezi sa mogućim kršenjem ove odredbe Izbornog zakona. Kako je za Klix.ba kazala portparolka CIK-a Maksida Pirić, prigovor se odnosi na plaćeno oglašavanje na internetu.

"Konkretno, to se odnosi na portale i sponzorisane objave na Facebooku", kaže Pirić.

Ustvrdila je da ranijih godina CIK nije dobio prigovore ovakvakvog tipa.

"Bilo je plaćenog političkog oglašavanja i prigovora, prije zvaničnog početka predizborne kampanje, a li ne i prigovora za oglašavanje putem društvenih mreža. Generalno, plaćeno političko oglašavanje je zabranjeno za političke subjekte u periodu prije zvaničnog početka kampanje, osim ako se radi o onome što je propisano statutom stranke. To je recimo sazivanje skupštine ili konvencije pa se plati oglas. To bi bilo održano i da nema izbora", objašnjava Pirić.

Kazala je da je CIK u proteklom periodu nakon raspisivanja izbora zaprimio još neke prigovore u kojima se sugerira na kršenje predizbornih pravila, ali da su oni odbijeni kao neosnovani. Tačnije, utvrđeno je da određena aktivnost na koju se odnosio progovor nije bila plaćena.

U našoj fotogaleriji možete vidjeti nekoliko stranačkih i kandidatskih oglasa na Facebooku koje smo upratili, no to svakako nisu jedini. Da se radi o plaćenom oglašavanju dokazuje i riječ "sponzorisano", što se jasno vidi.

Pojedini članovi Centralne izborne komisije ranijih godina su u medijima davali izjave kako je potrebno izmijeniti Izborni zakon te jasnije definirati i same odredbe vezane za oglašavanje unutar i izvan zvanične kampanje.

Politička promocija na Facebooku prvenstveno ima za cilj privući potencijalne mlade glasače, jer su oni u najvećem broju slučajevi i korisnici društvenih mreža, ali i čitatelji portala, te korisnici interneta generalno.

Inače, zvanična predizborna kampanja za Opće izbore 2014. godine počinje 12. septembra.