{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Bijedić: Štrajk željezničara nas dnevno košta i do 200.000 maraka

F
3.7.2013. u 15:55
0
13
Bijedić: Štrajk željezničara nas dnevno košta i do 200.000 maraka
0
Bijedić: Štrajk željezničara nas dnevno košta i do 200.000 maraka
Federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić izjavio je danas da materijalni gubitak zbog štrajka Željeznica FBiH dnevno iznosi između 180.000 i 200.000 maraka, jer se 70 posto sirovina za preduzeća prevoze željeznicama.
"Štrajk nikome neće donijeti dobro, on uzrokuje štete Željeznicama FBiH, njihovim korisnicima usluga, Vladi, građanima i bolje da se okonča što prije i da se ispune opravdani zahtjevi radnika", istakao je Bijedić na konferenciji za novinare povodom generalnog štrajka uposlenih u Željeznicama FBiH koji je počeo jutros u 7.00 sati.

Ne saobraćaju putnički vozovi na relacijama Sarajevo-Banja Luka i Sarajevo-Čapljina, a u funkciji je 40 posto teretnih vozova, kako bi se obezbijedio minimum prijevoza roba.

U štrajku je šest sindikalnih organizacija od ukupno sedam koliko ih djeluje u tom preduzeću.

Štrajk, kako je kazao Bijedić, protiče bez ekcesnih situacija, a zbog viših temperatura vazduha povećano je praćenje stanja pruga i pružnih postrojenja.

On je podsjetio je da prije dva dana uplaćena redovna tranša Željeznicama FBiH za šesti mjesec u iznosu od oko 1,8 miliona maraka i da je to dovoljno da bi se već sutra mogla isplatiti plata željezničarima za četvrti mjesec ove godine, što je bio jedan od njihovih zahtjeva.

Što se tiče Zakona o finansijskoj konsolidaciji Željeznica FBiH, koji je prestao važiti krajem decembra prošle godine, Bijedić je podsjetio da taj zakon prošle sedmice nije prošao Predstavnički dom Parlamenta FBiH, ali da Federalno ministarstvo prometa i komunikacija radi na njegovom inoviranju.

"Sljedeća sjednica Predstavničkog doma Parlamenta FBiH je 23. jula i tada bi inovirani zakon, uz malo dobre volje, trebao biti razmatran i, nadam se, usvojen", dodao je Bijedić.

Taj zakon, po njegovim riječima, omogućava da oko četiri hiljade zaposlenih u Željeznicama nastavi raditi normalno dok se ne donese konkretno rješenje koje će u budućnosti Željeznice dovesti na sigurniju poziciju da se finansiraju ne iz budžeta, već iz drugih izvora.

"Sve željeznice u svijetu se moraju finansirati i vlada mora učestvovati u subvencijama putničkog i teretnog saobraćaja, ali treba naći sredstva. Sadašnja sredstva koja Vlada FBiH izdvaja iznose 22 miliona KM godišnje", podsjetio je Bijedić.

S obzirom da u ovom preduzeću duže vremena nema Nadzornog odbora, Bijedić je kazao da će Federalno ministarstvo prometa i komunikacija na sljedećoj sjednici Vlade FBiH tražiti postavljanje privremenog Nadzornog odbora koji će moći razriješiti sadašnju upravu i imenovati novu na period do 60 dana, odnosno do provođenja konkursne procedure.

Kako se ovakva situacija u ŽFBiH ne bi ponavljala, ministar Bijedić smatra da bi trebalo smanjiti broj zaposlenih u tom kolektivu. Za oko tri godine, po njegovim riječima, povećan je broj zaposlenih za oko 200 do 300 ljudi.

"To možda ne izgleda puno, ali ako se zna da svake godine prirodnim odlivom 150 ljudi napusti ŽFBiH, onda dođete do velikog broja koliko je ljudi primljeno. Ne može Vlada FBiH izdvajati dovoljno sredstava ako će neko s druge strane primati ljude da bi kupovao političke poene", rekao je ministar Bijedić.

On je naglasio da ŽFBiH ostvaruju zaradu od šest do sedam miliona KM mjesečno, uz skoro dva miliona KM koja dobiju od Vlade FBiH, a imaju i određena sredstva od rentiranja lokomotiva za turske željeznice, ali je pitanje kako se taj novac troši.

"Željeznice zarađuju, Vlada daje novac, ali problem je kako se taj novac troši", rekao je ministar Bijedić i dodao da su Kantonalnom tužilaštvu u Sarajevu već podnesene prijave protiv odgovornih.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: