Konkurencija je žestoka
61

Pad prodaje Appleovog iPhonea u Kini, Huawei zabilježio veliki rast

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Prodaja Appleovog iPhonea u Kini je opala za 24 posto u prvih šest sedmica 2024. godine u poređenju s istim periodom prošle godine, pokazali su podaci istraživačke kompanija Counterpoint.

Apple se suočava sa žestokom konkurencijom u Kini, koju čine lokalni rivali. U istom periodu od šest sedmica kineski Huawei je zabilježio povećanje prodaje za 64 posto.

Osim ponovnog oživljavanja Huaweijeve prodaje na skupljem kineskom tržištu mobitela, Apple je pod pritiskom kompanija Oppo, Vivo i Xiaomi.

Kina je jedno od Appleovih najvećih tržišta i bilježi pad od 7 posto ukupne prodaje smartphonea u pomenutom periodu.

Huawei se godinama mučio zbog američkih sankcija, no prodaja je porasla nakon predstavljanja Mate 60 serije 5G mobitela u augustu. To je bio veliko iznenađenje jer je kineska firma ostala bez ključnih čipova i tehnologije potrebne za 5G mobilni internet.

Honor, brend koji se odvojio od Huaweija 2020. godine, bio je jedini u top 5 pored Huaweija, koji je zabilježio rast prodaje u Kini tokom navedenog perioda. Prodaja brendova Vivo, Xiaomi i Oppo opala je u prvih šest sedmice godine.

Appleov udio na kineskom tržištu smartphonea je pao s prošlogodišnjih 19 na 15,7 posto, što je kompaniju iz Cupertina pomjerilo s drugog na četvrto mjesto. U međuvremenu se Huawei probio na drugo mjesto zahvaljujući rastu tržišta s 9,4 na 16,5 posto.

Uprkos padu prodaje za 15 posto u odnosu na prošlu godinu, Vivo je ostao najprodavaniji kineski proizvođač smartphonea.

Apple je počeo nuditi popuste na zvaničnim lokacijama u Kini prošlog mjeseca prije nego je prošle sedmice subvencionirao određene modele iPhonea putem svojih vodećih prodavnica na Alibabinoj platformi Tmall.

Slabljenje potražnje u Kini moglo bi utjecati na Appleov prihod, koji je već razočarao investitore kada je kompanija objavila podatke o zaradi prošlog mjeseca.

Apple je saopćio da je prodaja u Kini iznosila 20,83 milijarde dolara u posljednja tri mjeseca 2023. godine, što je pad u odnosu na 23,9 milijardi dolara u istom periodu 2022. godine.

Vrijednost Appleovih dionica je u utorak pala za 2,8 posto na njujorškoj berzi.

Vezani članci