{{error}}
Facebook prijava

Unesite e-mail:

15.4.2015. u 15:49
NASA objavila prvu sliku Plutona u boji
Nakon više od devet godina putovanja solarnim sistemom, NASA-ina sonda New Horizons poslala je prvu sliku Plutona u boji.
Inicijalna slika koja je objavljena u utorak pokazuje dvije narandžasto-žute mrljice koje predstavljaju Pluton i njegov najveći mjesec Charon. No, sonda će uskoro poslati oštrije slike i mnoštvo drugih informacija o Plutonu koji se nalazi u neistraženom dijelu sunčevog sistema.

To područje zove se Kuiper Belt i sadrži male planete i planetarne građevinske blokove. Proizvodi komete poput Halejeve komete koja orbitira oko Sunca svakih 75 godina.

New Horizons je lansiran 2006. godine i sada se približava ključnoj tački epskog puta koji je udaljen od Zemlje 4,8 milijardi kilometara. Najbliže Plutonu sonda će biti 14. jula. Koristi red kamera i drugih instrumenata kojima će istražiti površinu i atmosferu Plutona, kao i njegovih mjeseca kojih ova patuljasta planeta ima najmanje pet. Istražit će i prstenove, te satelite.

Pluton je otkriven 1930. godine i smatran je najmanjom planetom Sunčevog sistema. No, vremenom je zbog udaljenosti i veličine proglašen patuljastom planetom jer je suviše mali da ukloni objekte koji se nalaze na njegovoj putanji. Od Zemlje je udaljen otprilike 40 puta više nego Sunce od naše planete.