{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Logo napravljen u čast Jobsa izazvao debatu na internetu

S
14.10.2011. u 18:46
0
10
Logo napravljen u čast Jobsa izazvao debatu na internetu
0
Logo napravljen u čast Jobsa izazvao debatu na internetu
Jonathan Mak student grafičkog dizajna na Univerzitetu u Hong Kongu postao je slavan preko noći nakon što je osmislio logo u čast preminulog suosnivača Applea, Stevea Jobsa. Logo izgleda kao i obični crno-bijeli Appleov logo sa dodatom siluetom Jobsa, gdje je inače čuveni ugriz jabuke. Nakon što je i slavni glumac Ashton Kutcher objavio logo na svom profilu na Twitteru logo je postao Internetska senzacija.
Međutim, Makova slava bila je jako kratkog vijeka. Uskoro je počeo dobijati negativne komentare jer se ispostavilo da njegov logo jako podsjeća na logo koji je ranije dizajnirao britanski grafički dizajner Chris Thornley, prenosi New York Times.

"Bilo je zaista teško iskustvo. I dalje idem na časove i vodim normalan život, ali je baš teško", rekao je Mak nakon nevjerovatnog publiciteta koji se stvorio oko priče o plagijatu.

Mak tvrdi da je istraživao kako bi pronašao nešto slično i da se pobrine da na Internetu ne postoji nešto tako slično i dodao je da nije naišao na Thornleyev dizajn. On je onda odlučio postaviti logo na svoj blog i ostalo je istorija. Logo je bio na blogu neprimjećen sve do smrti Stevea Jobsa.

"Preko noći moj blog je dobio do desetinu hiljada odgovora i ispočetka sam bio jako sretan", tvrdi Mak.

Međutim, nedugo nakon toga počeo je primati negativne komentare, a primio je poruku i od Thornelyeve supruge Julie o sličnostima dva dizajna.

Thornly koji pati od rijetkog Hodginovog limfoma izjavio je da je on dizajnirao svoj logo kako bi odao počast čovjeku koji je živio i radio dugo godina sve vrijeme imajući karcinom. Ipak, Thornley je rekao da je Mak bio iskren i da se nije krio, kao i da je pokrenuta debata o plagijarenju u grafičkom dizajnu u dobu informatike.

U svijetu grafičkog dizajna sličnost između dvije fotografije je jako česta, ali ovaj slučaj pokazuje kako je lako ustanoviti kopiju zbog brzine protoka informacija.

Mak je dodao da ga je ovo iskustvo naučilo kako negativan publicitet može naškoditi karijeri, ali isto tako da će biti mnogo pažljiviji šta radi u budućnosti.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: