Tehnologija

Južnoafrički super teleskop otkriva udaljenost galaksija i crne rupe

Klix.ba
Foto: SKA
Uprkos četvrtini iskorištenih kapaciteta južnoafrički radio teleskop Meerkat u subotu je pokazao svoju nevjerovatnu moć, otkrivši 1.300 galaksija u malom uglu svemira gdje ih je do sada bilo poznato samo 70.

Fotografija objavljena jučer prvi put prikazuje Meerkata koji je pun kontingenata od 64 receptora koji će biti integrirani naredne godine i biti podešeni tako da Meerkat postane najmoćniji svjetski radio teleskop.

"Slike koje proizvodi Merkat su daleko bolje nego što smo mogli očekivati. To znači da je ovaj teleskop, iako koristi samo jednu četvrtinu svojih resursa, već najbolji radio teleskop u južnoj hemisferi", rekao je glavni naučnik u SKA u Južnoj Africi Fernando Camilo za AFP.

Pretpostavlja se da bi u punom kapacitetu mogao raditi do 2020. godine i tada će se prostirati na površini od jednog kvadratnog kilometra, a putem daljinskog upravljanja omogućit će astronomima da zavire dublje u svemir i uoče nenadmašne detalje. Moderni instrumenti moći će istražiti eksplozije zvijezda, crnu rupu, tamnu energiju i tragove porijekla svemira prije 14 milijardi godina.

Meerkat se gradi u udaljenim i sušnim predjelima jugozapadno od Karoo regiona Južne Afrike koji nudi idealne uvjete za astronome. Oko 200 naučnika, inženjera i tehničara koji rade u saradnji s industrijom, domaćim i stranim univerzitetima su razvili tehnologije, hardver i softver sistem za Meerkat.

Ministar nauke i tehnologije Južne Afrike Naledi Pandor, rekao je kako je ovo ovo prvi put da će afričke grupe zemalja biti domaćin infrastrukturi koja ima globalni značaj.