{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Helvetica slavi 50 godina

F
28.5.2007. u 12:02
0
0
Helvetica slavi 50 godina
0
Helvetica slavi 50 godina
Najpopularniji font 20. stoljeća helvetica ove godine slavi pedeseti rođendan. Tokom tog vremena, ova sveprisutna vrsta slova obilježila je vizualni identitet zapadnog svijeta - od provincijskih novina do logotipa Microsofta i reklama Lufthanse.
Povodom rođendana najpopularnijeg fonta 20. stoljeća, Museum of Modern Art (MoMA) u New Yorku od aprila 2007. do marta 2008. održava izložbu na kojoj se mogu vidjeti posteri i grafički materijal koji demonstrira raznolikost primjene i bezvremenu ljepotu ovog klasika dizajna.

Ove godine snimljen je i dokumentarni film pod naslovom "Helvetica" Garyja Hustwita koji govori o ovom popularnom fontu, grafičkom dizajnu i globalnoj vizuelnoj kulturi.

Font "helvetica" stvorili su 1957. godine Max Miedinger i Eduard Hoffmann u Münchenstianu u Švicarskoj pokušavajući stvoriti tip fonta koji bi se takmičio s tada popularnim na švicarskom tržištu Akzidenz Groteskom. Originalnog imena Neue Haas Grostesk, 1960. godine preimenovana je u helveticu (termin koji dolazi od latinskog imena za Švicarsku, Confederatio Helvetica), za potrebe internacionalnog tržišta.

Osamdesetih godina helvetica je postala sveprisutni font. Godine 1983. u pokušaju modernizacije i širenja na tržištu, dizajnirana je modernizirana verzija helvetice, takozvana neue helvetica, koja je uključivala više stilova.

Digitalna verzija fonta arial uvedena je 1990. Arial se tokom vremena pokazao kao popularan font, no većina dizajnera ga smatra samo jeftinijom verzijom originala.

Godine 2004. puštena je u upotrebu skupina četiriju fontova pod imenom Helvetica World, od kojih svaki ima više od 1.500 znakova, od grčkog, ćirilice, hebrejskog do arapskog.

Helvetica je tokom prošlog stoljeća zaslužila ime najkomercijalnijeg fonta. Kompanije i proizvodi kao što su American Airlines, baterije Energizer, Evian i Lufthansa upotrebljavaju je u svojim oznakama riječi i pri korporacijskom identitetu. Microsoft i Panasonic također su vjerni ovom fontu upotrebljavajući ga u svojem logotipu, a proizvođači vozila i aviokompanije preferiraju font, koji ostaje čitljiv čak i u pokretu. Slova BMW, kao i Jeep i Toyota imena su napisana upravo ovim fontom.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: