Modificirani Catepillar
0

Američka i japanska kompanija predstavile "prvi robotski električni kiper na svijetu"

D. B.
Američka i japanska firma su predstavile robotski električni kamion koji može raditi autonomno te istovremeno emitovati manje ugljika, a istovremeno biti operativan 24 sata dnevno uz ljudsku intervenciju.

SafeAI je kompanija sa sjedištem u Santa Clari, koja je poznata po proizvodnji autonmne teške opreme. Udružila se s japanskom građevinskom kompanijom Obayashi u cilju modificiranja kipera Catepillar 725 i ugradnje potpuno električnog pogona, što je prvi put u teškoj industriji.

Litij-jonska baterija danas bez problema napajaju pickupe, no fosilna goriva i dalje dominiraju kada je riječ o teškoj opremi. Potrebe teške industrije za energijom su toliko velike da čak i proizvođači originalne opreme poput Catepillara tek počinju predstavljati uređaje na baterije.

Stoga je postignuće kompanije SafeAI još značajnije s obzirom da je uspjela modificirani postojeće vozilo, čime je produžila njegov životni vijek istovremeno rješavajući veliku brigu u vrijeme kada popularnost električnih vozila raste.

Projekt, uključujući planiranje, dizajniranje i instalaciju autonomnih i električnih komponenti, trajao je pet mjeseci, piše Interesting Engineering.

Prednost transporta tereta električnim kamionom su očigledne zbog smanjenja emisije gasova, međutim, snaga kompanije SafeAI nije samo električnom pogonu, nego i u potpuno autonomnom radu.

Otklanjanje potrebe za uposlenicima koji upravljaju ili pune kamion može radno mjesto učiniti mnogo sigurnijim, posebno kada je riječ o teškoj infrastrukturi za punjenje koja je potrebna takvom kamionu.

Za razliku od kipera kojim upravljaju ljudi, autonomni kiper može raditi 24 sata dnevno i tako unaprijediti produktivnost. Pored toga, niži troškovi korištenja električnog vozila unapređuju efikasnost u izazovnom ekonomskom okruženju. Još jedna prednost ovog kipera je smanjenje kapitalnih troškove u poređenju s kupovinom nove flote elektrificiranih kipera.

SafeAI radi s Obayashijem već tri godine s ciljem rješavanja ključnih problema u građevinarstvu koristeći automatizaciju. Saradnja je pomogla u poboljšanju ekoloških performansi na gradilištima za 12 posto samo zahvaljujući automatizaciji. Zamjenom dizela za električnu energiju operateri mogu smanjiti emisiju za dodatnih 60 posto.

SafeAI redovno koristi naknadnu ugradnju za opremanje opreme svojim autonomnim tehnologijama. U slučaju električnog pogona se udružio s AVIA Engineeringom, koji ima ekspertizu u elektrifikaciji i mehatronici kamiona.