Geni se prenosili

U svakom od nas krije se neandertalac

Sarajevo-x.com
Neandertalaci su živi i zdravi, te uglavnom i danas dobro žive širom svijeta, pa i u Bosni i Hercegovini, objavili su naučnici.

Naime, nedavna studija je pokazala da su se neandertalci križali sa današnjim čovjekom i kao rezultat toga njihovi geni prenose se generacijama sve do danas. Štaviše, do čak četiri posto gena kod ljudi iz Evrope i Azije potječe od neandertalaca.

Istraživanje koje je provela grupa međunarodnih naučnika pokazalo je da ljudi imaju mnogo više zajedničkog sa neandertalcima, nego što je do sada smatrano.

Naime, sekvencioniranjem genoma neandertalaca otkriveno je kako se križao sa modernim čovjekom i to prije blizu 80.000 godina negdje na Bliskom istoku.

"Ovo otkriće je veoma uzbudljivo jer su neandertalci naši najbliži evolucijski rođaci", kazao je naučnik Svante Paabo sa Instituta Max Planck u Njemačkoj, dodajući da je istraživanje trajalo četiri godine, analizirano je milijardu fragmenata DNK uzetih sa ostataka 40.000 godina starih neandertalaca pronađenih u Rusiji, Španiji, Njemačkoj i Hrvatskoj.

"Ljudi su veoma zainteresovani za ovu oblast, a mogućnost da u nama ima gena neandertalaca je svima zanimljiva", kazao je naučnik Richard Potts.

Naučnici vjeruju kako neandertalci i moderni ljudi imaju zajedničke pretke u Africi, no tvrde kako su prvi homo sapiensi napustili Afriku, sreli se sa neandertalcima na Bliskom istoku, a zatim se raširili po Euroaziji.

Cjelokupno istraživanje je objavljeno u naučnom magazinu Science, a brojni naučnici tvrde je ovo fenomenalno dostignuće koje će biti od velike koristi za daljnja istraživanja, te za shvatanje ljudske evolucije.

Inače, neanderatalci se smatraju primitivnim bićima, no bitno je spomenuti da su upravo oni osmislili alat za lov, kontrolisali su vatru, živjeli u skloništima i ukopavali svoje mrtve.