Nauka

Sjaj Jupitera u 4K NASA-inom videu: Predivni pogled na najveću planetu

Klix.ba
Svemirski teleskop Hubble i dalje radi, te nam je podario jedna od najdivnijih pogleda na najveću planetu našeg solarnog sistema.

Hubble snimao Jupiter tokom protekle godine svaki dan u sklopu programa Outer Planet Atmosphers Legacy, a NASA je te snimke iskoristila da napravi 4k HD video plinskog džina.

Snimci su otkrili i niz zanimljivih stvari. Velika crvena tačka - najveća vječna oluja Sunčevog sistema koja je veličine tri Zemlje, i dalje se smanjuje. NASA kaže da je sada za 240 kilometara manja nego što je bila prošle godine. Podsjetimo, ova oluja donosi vjetrove koji pušu dva puta jače od uragana pete kategorije.

"Svaki put kada pogledamo u Jupiter pronađeno znakove novih uzbudljivih dešavanja. Ni ovaj put nije bilo drugačije", rekla je Amy Simon, naučnica u NASA-inom Centru Goddard.

Tačka je slabije boje nego što je bila, što je vjerovatno znak da oluja polako slabi. No, najveće otkriće je da je Stari Hubble i dalje živ i pomaže nam u razumijevanju svemira. U aprilu je napunio 25 godina. Očekuje se da će raditi još deceniju, a novi teleskop, nasljednik Hubblea koji se zove James Webb, bit će lansiran 2018. godine.