Nauka

Okeanske planete na rubu otkrića

Sarajevo-x.com
Zamislite svijet na kojem ne postoji niti jedan centimeter kopna, već samo kilometri plavog okeana. Iako u našem Sunčevom sistemu ne postoji takva planeta, modeli planetarnih formacija ukazuju na njihovo postojanje.

Takve planete bi trebalo da budu sasvim ubičajene, a moguće je da ćemo ih uskoro otkriti u blizini drugih zijezda pomoću novih satelita za istraživanje svemira.

Planete koje se formiraju daleko od zvijezde sastoje se većinom od leda. Najbolji primjer za to jeste Pluton i mjesec Titan, ali i komete. Naučnici pretpostavljaju da su se mnoge, zasad neotkrivene, planete sačinjene od leda, nastale u udaljenim dijelovima drugih sistema, milionima godina polako približavale zvijezdama, što bi dovelo do otapanja leda u vodu.

Ako je to zaista slučaj, postavlja se pitanje zašto u našem sistemu nema takvih planeta. Naučnici pretpostavljaju da veliku ulogu u tom procesu igra obična slučajnost. Iako trenutno okeanske planete postoje samo u teoriji, naučnici se nadaju da će nedavno lansirani satelit, Corot, potvrditi njihova nagađanja.

Ne može se sa sigurnošću reći da li bi takve planete mogle podržati život, ali bi one ipak ispunile jedan od osnovnih uslova za život kakav poznajemo na Zemlji.