Važna misija

Objavljen snimak slijetanja letjelice Osiris-Rex na asteroid Bennu

D. B.
Američka svemirska agencija NASA objavila je snimak slijetanja letjelice Osiris-Rex na asteroid Bennu.

Letjelice Osiris-Rex je u oktobru uspješno sletjela na asteroid Bennu i skupila uzorke. Radi se o relativno maloj i dobro očuvanoj svemirskoj stijeni udaljenoj od Zemlje više od 300 miliona kilometara.

NASA je objavila snimak slijetanja letjelice koja je imala kratak kontakt s asteroidom, ali dovoljan da prikupi uzorke. Skupljeno je oko 60 grama uzoraka za manje od 16 sekundi, a naučnici tvrde da je ova misija izuzetno važna. Bennu se nije promijenio mnogo od formiranja Sunčevog sistema prije 4,5 milijardi godina tako da će uzorci asteroida omogućiti uvid u prošlost, odnosno formiranje planeta.

"Ovakvi asteroidi su poput vremenskih kapsula iz vremena početka našeg Sunčevog sistema. Ovo je kao da uzmete originalni uzorak 'sastojaka' za kreiranje planeta", izjavio je astronom Richard Binzel sa Instituta za tehnologiju u Massachusettsu.

Manevar je NASA nazvala Touch-And-Go (TAG), kontakt je bio kratak, ali je prilazak trajao duže od četiri sata. Uzorci su prikupljeni zahvaljujući puštanju mlaza gasa, a nakon toga se letjelica Osiris-Rex udaljila.

Određena količina uzoraka je "iscurila" prije nego je pohranjena za povratak na Zemlju koji se očekuje 24. septembra 2023. godine.