Nauka

Novootkrivena vrsta bakterije uništava Titanic

Sarajevo-x.com
Novootkrivena vrsta bakterije uništava olupinu Titanica, potvrdili su naučnici. Ovaj mikroorganizam, koji je do sada bio potpuno nepoznat, uveliko pridonosi uništenju slavnog broda koji se nalazi na dnu Atlantskog okeana.

Tim naučnika je izolovao mikroorganizam iz hrđe prikupljene s broda koji leži ispod površine okeana na dubini od 3,8 km. Mikroorganizam je dobio ime Halomonas titanicae, piše "Daily Mail".

Naučnici sa Univerziteta Dalhousie iz Kanade i Univerziteta u Sevilli su rekli da bi ova bakterija mogla predstavljati opasnost za brodove i metalne strukture koje se nalaze pod vodom, kao što su naftne platforme. Otkrili su i da ima sposobnost da se zalijepi za čelične površine, stvarajući humke koji su proizvod korozije.

Sličan proces se odvija i na trupu RMS Titanica, gdje su se stvorile nakupine poput ledenica. Ove nakupine se čine čvrstim, ali su zapravo jako porozne.

Istraživanja ukazuju da bakterija H. titanicae u kombinaciji sa drugim organizmima ubrzava koroziju metala.

Vodeće naučnice dr. Bhavleen Kaur i dr. Henrietta Mann sa Univerziteta Dlahousie vjeruju da H. titanicae igra važnu ulogu u recikliranju željeznih struktura na određenim dubinama. Prema njihovim riječima, ovo bi moglo biti korisno za reciklažu starih brodova i naftnih platformi koje su očišćene od toksina, a potom potopljene u okeanu.

Naučnice vjeruju da je ovo otkriće otvorilo nove oblasti za istraživanje. Nije poznato da li je ova vrsta bakterije počela djelovati na Titanic prije ili poslije potonuća, kao ni da li ove bakterije uzrokuju sličnu štetu naftnim platformama i cjevovodima.

RMS Titanic je krenuo na svoje prvo i posljednje putovanje 10. aprila 1912. godine iz luke u Southamptonu i uputio se prema New Yorku. Napravljen je od 50.000 tona željeza, a njegovo stanje se ubrzano pogoršava.