Nakon otvaranja TAGSAM-a

NASA objavila prvu fotografiju uzoraka asteroida Bennu

D. B.
Foto: Erika Blumenfeld i Joseph Aebersold/NASA
Američka svemirska agencija NASA konačno je otvorila spremnik s uzorcima asteroida Bennu te je objavila prvu fotografiju prikupljenog sadržaja.

Dio misije letjelice OSIRIS-REx je bilo prikupljanje uzoraka s asteroida Bennu, koja je obavila manevar preleta i ispustila ih kako bi stigli na Zemlju, a potom je krenula u novu misiju.

Uzorci su uspješno ušli u atmosferu Zemlje i potom se sigurno spustili na tlo, no naučnici u NASA-inom Svemirskom centru Johnson su imali problema s otvaranjem spremnika. Preciznije, problem je bio u dva zatvarača od ukupno 35 koji čine Touch-and-Go Sample Acquisition Mechanism (TAGSAM).

Zbog toga je rastavljanje zaustavljeno na polovini procesa u oktobru prošle godine, kako bi se dizajnirala i proizvela dva višedijelna alata od najtvrđeg metala, specifičnog tipa hirurškog, nemagnetnog nehrđajućeg čelika.

Foto: Erika Blumenfeld i Joseph Aebersold/NASA

Tim naučnika je uspješno testirao nove alate te je pristupio otvaranju TAGSAM-a. Proces je obavljen uspješno pa su naučnici napokon dobili pristup uzorcima, koje su detaljno fotografisali Erika Blumenfeld i Joe Aebersold.

Na fotografiji se vide tamne stijene i manje čestice asteroida Bennu, koji je star 4,5 milijardi godina i koji predstavlja "vremensku" kapsulu kada je riječ o vrijednom uvidu u formiranje planeta i porijeklu vode na Zemlji. Naučnici će ukloniti i okrugli metalni ovratnik spremnika i prenijeti preostale uzorke u specijalne posude.

Materijal uključuje prašinu i kamenje veličine oko 10 milimetara i proći će detaljno dokumentovanje prije vaganja, pakovanja i pohranjivanja u svemirskom centru Johnson, gdje se nalazi najveća kolekcija astromaterijala na svijetu. NASA je uspjela nadmašiti svoj cilj da donese 60 grama materijala jer su naučnici već izvagali 70,3 grama.

Namjera tima je da objavi katalog ove godine, koji će omogućiti akademicima i naučnicima širom svijeta da podnesu zahtjeve za istraživanje ili izlaganje materijala.

Nakon što je obavila svoj primarni cilj misije, NASA-ina letjelica OSIRIS-REx će nastaviti služiti kao izvor naučnih intriga.