Nauka

Megacunami pogodio Aziju prije 700 godina

Sarajevo-x.com
Foto: Reuters
Dva tima geologa došli su do značajnog otkrića - snažni cunami, kojeg su nazvali megacunami, pogodio je jugoistok Azije prije 700 godina. Bio je razoran kao i onaj koji je ovo područje pogodio 2004. godine.

Istraživači u Tajlandu i Indoneziji objavili su u magazinu Nature da se taj cunami desio oko 1400. godine, mnogo prije nego su historičari počeli bilježiti podrhtavanja tla u ovom području.

"Cunamiji su nešto što nismo iskusili prije, a ni poslije 2004. Ljudi su mislili da je to nešto što nikad neće doživjeti," ispričao je naučnik Kruawun Jankaew u razgovoru za Reuters.

"Ali s ovim saznanjem smo u stanju da identifikujemo mjesta koje je pogodio megacunami u prošlosti. Znači, iako smo smatrali da je to rijetko u ovom dijelu svijeta, ipak se dešavalo i trebalo bi ljude obrazovati o tome," kaže naučnik sa tajlandskog univerziteta Chulalongkorn.

Cunami iz 2004. bio je koban po 230.000 ljudi koji su ili poginuli ili nestali širom Azije, od Šri Lanke do Indije i Tajlanda, od Maldiva do Indonezije. Više od 170.000 žrtava bilo je u indonezijskoj provinciji Aceh.

Kod otoka Phuket cunami je prouzrokovao talase visoke 20 metara iznad površine mora. Provinciju Aceh zahvatili su talasi od čak 35 metara u visinu.

Naučnici sada pokušavaju otkriti koliku je katastrofu prouzrokovao cunami od prije 700 godina, koliko daleko je dosegnuo, koliko brz je bio i druge detalje. Neki eksperti za masovna stradanja 2004. okrivljuju upravo ignorisanje historije.