Eksperti upozoravaju

Antartik se ne hladi, već zagrijava

Sarajevo-x.com
Foto: Reuters
Trend globalnog zagrijavanja vidljiv je i na Antartiku gdje se temperature zapravo podižu, a ne snižavaju, kako se ranije vjerovalo.

Američki naučnici satelitskim snimcima bilježe vremenske prilike na ovom području gdje se nalazi 90 procenata svjetskog leda. Ako bi se Antartik otopio, nivo mora bi se podigao, jasno je svima. Ipak, nova istraživanja pokazala su da se tamošnja temperatura od 1950. godine podigla za 0,5 stepeni Celzijusa.

"To što sve vrijeme čujete da se Antartik hladi, to nije istina", ističe Eric Steig sa Univerziteta Washington u Seattleu, inače vođa istraživačkog tima koji je svoju studiju objavio u magazinu Nature u izdanju od četvrtka.

Podizanje prosječne temperature ovog područja "uporedivo je sa globalnim prosjekom", rekao je Steig u telefonskom razgovoru za Reuters.

Oni koji su skeptični u vezi sa globalnim zagrijavanjem koje je prouzrokovao sam čovjek ranije su se pozivali na izvještaje o hlađenju polova, nazivajući zagrijavanje običnim mitom.

Pojave nižih temperatura na Južnom polu i ekspanzija leda oko Antartika samo su maskirali problem s kojim se susreće ovaj kontinent veći od Sjedinjenih Država, gdje je prosječna godišnja temperatura oko -50 C.

Sve do sad računalo se da se zagrijavanje pojavljuje samo na dijelu u blizini Južne Afrike. Temperatura na mjestu gdje se nalazi britanska istraživačka stanica Rothera u srijedu je iznosila 2,6 stepeni Celzijusa.

Ako se ovaj trend nastavi, zapadni dio Antartika će se istopiti, stav je naučnice Drew Shindell iz NASA-inog instituta za studije u svemiru. Čak i mala količina otopljenog leda predstavlja veliku opasnost za otoke u Pacifiku i obalske gradove od Pekinga do Londona. Grenland je također ranjiv. Istapanjem Zapadnog Antartika i Grenlanda nivo mora podigao bi se za 14 metara.

"Otapanjem samo jednog njihovog dijela nivo mora bi se u ovom stoljeću podigao za nekoliko metara sa katastrofalnim posljedicama", upozorio je Barry Brook sa Univerziteta Adelaide u Australiji.