Live Stage festival
164

Mišo Bartulica, frontmen Bolera: Vraćamo se na Skenderiju, mjesto na kojem je sve počelo

E. LJ.
Šest godina rada i dva albuma bili su i više nego dovoljni da grupa Bolero stekne vjernu publiku koja je decenijama nakon 1989. godine, kada su se povukli sa muzičke scene, čekala na završetak započetog trećeg studijskog albuma i povratak muzici.

Da njihove pjesme slušaju i današnje generacije, ali da ih nisu zaboravili ni oni stariji potvrdit će 26. jula na platou Skenderija gdje će nastupiti u sklopu Live Stage festivala. Pored kultnih pjesma među kojima su "Jelena", "Moja generacija" i "O Jesenjinu" publika će imati priliku poslušati i pjesme koje će se naći na njihovom novom albumu.

"Duže vrijeme smo u procesu snimanja i pokušavam naći način da to sve bude onako kao što to čujem u svojoj glavi. Neki momenti nisu 'kao nekad', vremena su se promijenila, neke 'daljine' i 'odlasci' su učinili svoje. Bez obzira na današnju veću mogućnost komunikacije potrošite vrijeme na 'krive' stvari ili bolje reći nevažne za ono što bi trebalo biti važno ako se bavite muzikom na ovaj način", rekao je Bartulica u razgovoru za Klix.ba.

Otkrio nam je da je "Avatarov grijeh" naslov novog albuma koji je još uvijek u fazi snimanja i miksanja i naslovna kompozicija koju će promotivno svirati na Live Stageu gdje će nastupiti sa 17 muzičara u orkestru.

"U tom malo većem sastavu ćemo publici ponuditi zvuk koji do sada nismo i očekujemo posebnu atmosferu", rekao je.

Bolero je sarajevski bend

Ovaj koncert je za Bartulicu veoma poseban, jer će biti održan na mjestu gdje je nastala grupa Bolero.

"Bolero je jednostavno sarajevski bend, bez obzira na to odakle su sada neki novi članovi grupe. Sve je krenulo i nastalo upravo na platou ispred Skenderije. Naš prvi album sniman je u studiju Blap kod Brane Likića u Skenderiji. Prva slika benda nakon snimanja prvog albuma je na stepenicama Doma mladih, prvi nastup na poziv Želimira Altarca Čička u Domu mladih na jednoj zajedničkoj svirci sarajevskih bendova. Sve što je nastajalo i ono važno što je bilo vezano za naš rad, sve je bilo Sarajevo. To se ne može poništiti ni zaboraviti", naglasio je.

Bolero danas slušaju oni koji su odrastali uz njihove pjesme, ali i oni mlađi koji nisu bili ni rođeni kada je Bolero snimao pjesme i držao koncerte širom Jugoslavije i ta činjenica mu je, ističe, veliki kompliment kao autoru.

"Mi nismo 'uhvatili' široki auditorij, zato je sve to još uvjerljivije. Mislim da je naša publika posebna, nije površna, oni koji slušaju grupu Bolero zaista slušaju i duboko u sebi znaju zašto. Meni kao autoru je to kompliment, još veći kada shvatim da mnogi baš mladi ljudi, koji nisu bili ni rođeni kada smo mi sve to praktično živjeli, s nekom posebnom emocijom prolaze kroz te pjesme", rekao je.

Inspiraciju i motivaciju za pisanje pjesama inspirisanih djelima legendarnog ruskog pjesnika Sergeja Jesenjina nalazio je, kaže nam, u dubokoj emotivnosti.

"Pozitivna tuga koja mi je otvarala vječito traganje za smislom života je bila moja inspiracija i mnoge slične situacije koje bi život sam od sebe napravio. Još uvijek mislim da se ljudi vežu za emocije u onom iskonskom smislu, bez obzira na sofisticiranu tehnologiju koja često poništi taj bazični osjećaj i pretvori ga u virtualni ili digitalni. Zamislite samo Bosnu bez sevdaha. Šta bi ostalo od svega tada, bez tog uzvišenog i iskonskog osjećaja 'radosti tuge' u pjesmama i otkrivanja smisla postojanja ne bi bilo ništa. Ne bi bilo nas, ne bi bilo ambijenta koji živimo i za koji smo vezani, ne bi bilo nas ovakvih kakvi jesmo. Možda su upravo to razlozi kojima mogu zahvaliti za sve one koji još uvijek vole pjesme grupe Bolero bez obzira na godinu rođenja", rekao je.

Nastavio nedovršenu priču o grupi Bolero

Godine su trebale proći da Bartulica odluči nastaviti nedovršenu priču o grupi Bolero. Na pitanje gdje je bio i šta je radio dok nije djelovao na muzičkoj sceni, kaže nam da je pronalazio mehanizam kako da nastavi dalje.

"Bio sam sa sobom, opet u svojim mislima o smislu i razlozima svega što se događalo, godine lošeg energetskog stanja privatno, a i kolektivne svijesti koja je bila poremećena primtivizmom kojeg sam se uvijek najviše plašio. Vremenom se oslobodite, ako nađete mehanizam za to i tada nastavite. Ako ne, kao i mnogi imate problem i nestanete", rekao je.

Imao je, kaže nam, koncept za treći album, no članovi grupe razasuli su se na razne strane svijeta usljed čega je nastalo orkuženje u kojem nije bilo prostora za stvaranje. Mišo je godine provodio u Livnu, a stvarnost koju je proživljavao svih tih godina izrazio je novim pjesmama koje je 2015. godine objavio na kantautorskom albumu "Ludnik".

"Ludnik' je dio svega što pokušavam reći, moja katarza i mehanizam da se vratim u nulto stanje, da se restartujem da bih mogao krenuti dalje. Za mene je muzika i lijek i način i mehanizam pomoću kojeg pokušavam odgonetnuti svijet i samog sebe. Naravno da je u tom procesu rad sa grupom Bolero važan. Potrošili smo sebe na tim albumima, nismo se štedjeli zaista. Bili smo upravo to što čujete i bilo je logično da nastavimo tu priču, a nismo. Moji su razlozi uvijek bili jednostavni , a to su pjesme", rekao je.

Govoreći o muzičkoj sceni danas kaže da se sve promijenilo, ali dodaje kako svako vrijeme sa sobom nosi nešto dobro i nešto loše.

"Danas je možda otvorena tehnološka mogućnost da se muzikom bavi bilo ko bez obzira na kapacitet i inventivnost, pa bi realno bilo da oni koji su novi, a talentovani su imaju mnogo više prostora. Međutim, namjera muzičkih korporacija je da prodaju što više muzičkih programa i da što više zarade bez obzira na to što će to utjecati na kvalitetu bilo koje muzičke scene", rekao je Bartulica na kraju razgovora za Klix.ba.

U narednom periodu Bolero planira koncerte širom BiH, izdanje i promocija novog albuma te izradu kompliacija Vol I i Vol II.