{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Promocija kataloga - knjige Artefacts: BiH na Venecijanskom bijenalu 1993.-2003.

F
22.5.2007. u 22:33
0
0
Promocija kataloga - knjige Artefacts: BiH na Venecijanskom bijenalu 1993.-2003.
0
Promocija kataloga - knjige Artefacts: BiH na Venecijanskom bijenalu 1993.-2003.
Foto: Almir Zrno
U prostoru Art Depoa Ars Aevi u Centru Skenderija u četvrtak će biti organizirana promocija kataloga - knjige ArteFacts: Bosna i Hercegovina na Venecijanskom bijenalu 1993. - 2003., saopćeno je iz Ars Aevi.
Knjiga ArteFacts je istovremeno katalog izložbe Bosna i Hercegovina na Venecijanskom bijenalu 1993. - 2003. koju je Ars Aevi organizirao u suradnji s Obala Art Centrom i Centrom Skenderija u aprilu 2005. godine u prostorima tad još devastirane dvorane Doma mladih.

Katalog na 316 strana prvi put predstavlja deceniju učešća bh. umjetnika na najprestižnijoj smotri suvremene svjetske umjetnosti - Venecijanskom bijenalu.

Prvi umjetnik koji je učestvovao na ovoj internacionalnoj umjetničkoj smotri, od vremena kad je BiH dobila nezavisnost, bio je Braco Dimitrijević. Njegov rad "Građani Sarajeva" predstavljen je na Venecijanskom bijenalu 1993. godine u palati Procuratie Vecchie na Trgu svetog Marka.

"U periodu ratnih godina jedan od najznačajnijih umjetničkih projekata iz opkoljenog Sarajeva 1992. - 1993. godine bio je "Svjedoci postojanja", nastao kao otpor ratnom stanju kaosa, ubijanja i razaranja", ističe se.

Projekt "Svjedoci postojanja" je u formi videozapisa predstavljen na Venecijanskom bijenalu 1993. godine. U okviru ove izložbe učestvovali su umjetnici Zoran Bogdanović, Sanjin Jukić, Ante Jurić, Edin Numankadić, Nusret Pašić, Mustafa Skopljak, Radoslav Tadić i Petar Waldegg. Organizator tog projekta bio je Obala Art Centar.

Harald Szeemann (2001.) i Francesco Bonami (2003.), umjetnički direktori Venecijanskog bijenala, izabrali su tri bh. umjetnika koji su radove predstavili u programu centralnih izložbi Venecijanskog bijenala na atraktivnim lokacijama - u prostorima Arsenala i Giardini di Castello. Anur se 2001. godine predstavio ciklusom plakata Human Condition u okviru izložbe Plateau of Humankind, Bojan Šarčević 2003. godine izlaže rad "Gdje ruka ne ulazi, vrućina se ulijeva" u okviru izložbe Clandestini, a iste godine Damir Nikšić postavlja instalaciju "Veliki odmor" u okviru izložbe Interludes.

"I pored činjenice da je BiH stekla državnost 1992. godine, od 1996. do 2003. godine, organi i institucije Bosne i Hercegovine nisu pronašli načine da se u državnom programu Venecijanskog bijenala predstavi Paviljon Bosne i Hercegovine, iako su se u tom periodu predstavljale sve bivše jugoslovenske republike. Na inicijativu Ars Aevi, i uz podršku UNESCO-a, direkcije Venecijanskog bijenala i Grada Venecije 2003. po prvi put je predstavljen Paviljon Bosne i Hercegovine u prostorima UNESCO-ove palate Zorzi u Veneciji.

Ars Aevi, organizator prvog Paviljona Bosne i Hercegovine prezentirao je djela četiri umjetnika - Maje Bajević, Jusufa Hadžifejzovića, Edina Numankadića i Nebojše Šerića Shobe.

Kustosica Ars Aevi Asja Mandić u uvodnom tekstu kataloga - knjige ArteFacts navodi da je cilj izložbe Bosna i Hercegovina na Venecijanskom bijenalu 1993.-2003. historiografski obraditi deceniju internacionalne promocije bh. umjetnosti na Venecijanskom bijenalu, izložiti autentične radove naših zvaničnih predstavnika i ukazati na značaj njihovog učešća.

"Bh. umjetnici su učešćem na Bijenalu u proteklih deset godina kao naša ‘reprezentacija’ internacionalnoj publici i umjetničkoj kritici prenosili sliku o umjetnosti u BiH koja svjedoči o njenoj kulturnoj, ekonomskoj i društvenoj stvarnosti,“kazala je ona.

Ova knjiga, ne samo da dokumentira učešća naših umjetnika na Venecijanskim bijenalima, nego predstavlja svakog umjetnika individualno, njegove faze, razvoj, izlagačku aktivnost i umjetnički pristup od samih početaka do danas.

Tekstove o umjetnicima kao i fotodokumentaciju radova pripremile su kustosice Umjetničke galerije BiH Ivana Udovičić i Maja Bobar i kustosica Projekta Ars Aevi Asja Mandić koja je i urednica izdanja.

Autor fotografija postavke je sarajevski fotograf Almin Zrno. Dizajn i ove Ars Aevi publikacije potpisuje kreativni tim Ideologija. U drugom dijelu kataloga pod nazivom Fakti generalni direktor Projekta Ars Aevi Enver Hadžiomerspahić je sabrao i predstavio činjenice o petnaest godina Projekta Ars Aevi i ulozi Venecijanskog bijenala u njegovom razvoju.

Promocija će biti održana u četvrtak u radnom ambijentu pripreme postavke Kolekcije Ars Aevi koja će u ovom prostoru biti stalno dostupna posjetiocima od jeseni ove godine.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: