U Skenderiji
46

Otvorena izložba ratnih portreta Zorana Kanlića: U takvim uvjetima stvarao je umjetnost

D. J.
Foto: I. Š./Klix.ba
(Foto: I. Š./Klix.ba)
Udruženje za afirmaciju kulture i umjetnosti Zvono, povodom druge godišnjice smrti fotografa Zorana Kanlića, organiziralo je izložbu njegovih fotografija.

Riječ je o fotografijama ratnih portreta Sarajeva koja se u Galeriji Zvono izlažu zahvaljujući ideji fotografa Zorana Lešića.

Fotograf Dženat Dreković, opisujući svog pokojnog kolegu i prijatelja, rekao je da je Kanlić bio dobar čovjek sa mnogo empatije te da samo takva osoba može snimiti ovakve fotografije koje se razlikuju od ostalih.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

"Većina ratnih fotografa iz Sarajeva, odnosno iz Bosne je i radila crno-bijelu fotografiju s tim što razlika nije u tehnici izrade nego je razlika u tom nekom fotografskom senzibilitetu, pristupu samoj tematici, kako se gleda na rat i na koji način se on predstavlja. Želim naglasiti da fotografija nije subverzivna onda kada užasava, kada žigoše već kada je misaona i kada je produhovljena. Upravo to jeste rad Zorana Kalnića i na ovim fotografijama se upravo to vidi i tu je suštinska razlika", kazao je Dreković o radu Zorana Kanlića.

Na pitanje koliko je bilo izazovno za vrijeme rata pronaći pozitivne priče, u vrijeme agresije na opkoljeno Sarajevo, Dreković kaže da za Kanlića to nije bilo nimalo izazovno.

"Zato što on nešto nije radio sa ciljem, on je to radio iz čiste potrebe odnosno po nekoj inerciji svog bitka. Da bi neko uradio ovakve portrete potrebno je da taj sami čovjek bude jedna dobra osoba, osoba koja ima empatiju... Kad vidite ove fotografije, da ne znate da su rađene u ratu, nikad ne bi rekli da su to ratne fotografije. Možda bi nešto asociralo ne neku socijalnu priču, ali nikad ne bi pomislili da su nastale u ratu. Zoran Kanlić je volio ljude, ljudi su njega voljeli i ovakva fotografija se samo iz takve ljubavi može roditi", kaže Dreković.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Svog pokojno kolegu i prijatelja Dreković nazvao je alhemičarom.

"Važno je naglasiti da je ove fotografije Zoka izrađivao u tim uslovima pod jako slabim svjetlom, pod nedostatkom negativa odnosno tih filmova, Zoran je bio majstor. Malo je reći majstor, ja ga volim nazvati alhemičar, kako je on uspijevao pod takvim uvjetima da iz negativa izvadi ovakvu jednu umjetnost i emociju, to je nevjerojatno", zaključio je Dreković.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Izložba fotografija “Bijeg iz realnosti – Sarajevo 1992-95” ostaje otvorena do 15. augusta.