'Da li me čuješ, Evropo?'
0

MTV se udružio sa Evropskom unijom

SRNA
Foto: AP
Foto: AP
EU se udružuje sa televizijskim muzičkim kanalom MTV koji će emitovati niz reklama kako bi izbori za Evropski parlament od 4. do 7. juna bili atraktivniji za uobičajeno nezainteresovane mlađe glasače.

Izlaznost na prve direktne izbore za Evropski parlament 1979. godine bili su 63 odsto, dok je 2004. godine bila 46 odsto. Dok je postotak glasača koji imaju između 18 i 25 godina još manji.

"Moramo se približiti građanima. Za mene je još jedan način komunikacije, ukoliko smo ozbiljni u namjeri da mobilišemo mlade ljude da iskoriste svoje pravo glasa", rekla je evropski komesar za komunikacione strategije Margot Wallstrom.

Prva runda reklama prikazuje mlade ljude kako tajno postavljaju gomile zvučnika pored velikih evropskih znamenja kao što su londonski Big Ben, pariška Aiffelova kula ili rimski Coloseum.

Iduće reklame ih prikazuju kako zbunjenim posmatračima uzvikuju "Da li me čujete?". Vrhunac kampanje je 30. aprila kada MTV organizuje odlaske mladih ljudi u Berlin, Prag, Milano i u druge gradove na sinhronizovani uzvik "Da li me čuješ, Evropo?"

Finansiranje reklama obezbijeđeno je iz fonda vrijednog 1,9 miliona eura iz budžeta evropskog bloka a koji je namijenjen za podsticanje izlaznosti na glasanje.

MTV je i ranije učestvovao u sličnim naporima za motivaciju mladih u SAD. Od 1992. godine mreža muzičkih kanala emitovala je oglase neprofitabilne organizacije 'Rock the vote' za koje su u svrhu promocije glasanja bez podrške određenom kandidatu učestvovale i zvijezde poput Madonne.