{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Pet savjeta za oslobađanje od stresa

S
8.5.2010. u 22:12
1
4
Pet savjeta za oslobađanje od stresa
1
Pet savjeta za oslobađanje od stresa
Danas, žene trčeći od zadatka do zadatka pokušavaju biti što učinkovitije na svim poljima i učiniti više nego ikad u istoriji. U početku su bile jako motivisane, a veći angažman donosio im je povećano lučenje hormona adrenalina i kortizola, zbog čega su bile ushićene, piše kolumnistica Huffington Posta Christiane Northrup.
Također, isprva su se žene uslijed povećanih aktivnosti oporavljale znatno brže nego danas, i fizički i psihički.

No, nakon nekog vremena kad su se opet pozvale na spomenute hormone stresa kako bi se vinule u visine, njihova tijela nisu odgovorila na pravi način, pojavili su se medicinski problemi i - vrlo nesretan život.

Žene jednostavno osjećaju stres kad osjećaju da moraju činiti nešto što proturiječi njihovim temeljnim vrijednostima. One danas misle dvosmjerno, na obaveze majke koja mora biti kući uz svoju bebu, ali i na posao, kako bi osigurala finansijsku podršku za svoju porodicu. Stres se također javlja i kad želimo nešto drukčije od onoga što imamo, upozorava kolumnistica.

Ona također ističe problem s tjeskobom koja se javlja kad se želi napraviti previše stvari odjednom, te savjetuje ženama da ne upadaju u zamku misleći kako su superžene i kako sve mogu stići.

"Snizite standarde. I pustite da se određene stvari odvijaju i mimo vašeg direktnog uplitanja", savjetuje ona i dodaje:

"Znam da je lakše reći nego učiniti, ali evo pet stvari koje vam mogu biti od pomoći".

Christiane je pisala o problemima s kojima se susreću žene, no, savjeti za rješavanje stresa koje je dala, dakako, svima mogu koristiti.

1. Imajte više vitamina D

Postoji veza između prirodnog izgleda i vitamina D koji poboljšava zdravlje doslovce svake ćelije u tijelu. Optimalan nivo ovog vitamina u tijelu štiti vaše mišiće, kosti, imunološki i kardiovaskularni sistem i smanjuje mogućnost obolijevanja od određenih vrsta raka. Vitamin D, također dokazano, smanjuje stres i prirodno povećava lučenje serotonina, hormona koji smanjuje anksioznost. No, uprkos svim ovim prednostima, većina ljudi nema dovoljne količine vitamina D. Najbolji način je da izlažete tijelo suncu 3-15 minuta dnevno, ovisno o vašem tenu i godišnjem dobu. Samo, ne dopustite da vam koža izgori i koristite kreme za sunčanje na licu i rukama.

Budući da to nije uvijek praktično, provjerite jeste li dobili dovoljne količine vitamina D dnevno kroz dodatke, jetra bakalara, ulje ili konzervirani losos. Ako imate bilo kakve nedoumice o svom statusu vitamina D, uradite test krvi kako bi saznali kako stojite u vezi s tim. Također, imajte na umu da je i vježbanje sjajna prevencija od mnogih bolesti.

2. Povećajte nivo magnezija u organimzmu

Magnezij je drugo medicinsko čudo. Podržava kardiovaskularni, dišni i živčani sistem, modulira nivoe šećera u krvi i smanjuje pojavu i intenzitet boli, grčeva i glavobolje. Nažalost, mnogi ljudi imaju nizak nivo magnezija, a hronični, emocionalni i mentalni stres je povezan s tim nedostatkom. To se događa jer hormoni stresa kortizol i adrenalin oslobađaju magnezij iz ćelija.

Magnezij se nalazi u nekoliko oblika, uključujući magnezij-oksid, magnezij klorid te kelirani magnezij. Pobrinite se da ga unesete 500-800 mg dnevno u organizam. Magnezij i kalcij u organizmu trebaju biti uravnoteženi u omjeru 1:1 ili najviše 2:1. Ako uzmete 1.000 mg kalcija dnevno, morali biste uzeti barem 500 mg magnezija. Epsom soli su uglavnom izrađene od magnezija, pa napravite li kupku s njima, to će biti odličan način da dobijete svoju dozu za taj dan.

3. Učinite nešto ugodno svaki dan

Istina je da je smijeh najbolji lijek - uzimanje vremena za užitak i zabavu smanjuje hormone stresa kortizola i adrenalina. Natjerajte se da barem 15 minuta dnevno istinski uživate. Ne samo da ćete se osjećati bolje, već ćete biti u mogućnosti pristupati mukotrpnim zadacima s više energije i s većim izgledima da ih uspješno obavite. S barem pet jednostavnih stvari možete postići opuštenost. Pronađite dva ili više besplatnih, ili barem jeftinih načina za uživanje, ne uključujući hranu. Neki od primjera su uživanje u pjenušavoj kupki, čitanje romana koji će vam pomoći da se "prebacite" na drugo mjesto i u drugo vrijeme, gledanje romantičnih komedija, razgovori s prijateljima, lagana istezanja mišića, meditacija, slušanje muzike, ili pisanje.

Uživanje u ovim stvarima makar i nakratko tokom dana pomoći će vam u velikoj mjeri u rješavanju stresa.

4. Uvijek dišite duboko i potpuno

Disanje u potpunosti na nos automatski omogućava odmor i pomaže organizmu da neutralizira hormone stresa. Postavite podsjetnice na vaš telefon, računar i ogledalo u kupatilo na kojima ćete napisati da trebate duboko disati, i na nos naravno.

Pomna meditacija kojom ćete se osloboditi teških misli također je vrlo dobar način da se riješite stresa i poboljšate svoje zdravstveno stanje uz duboko disanje punim plućima.

5. Cvijetne esencije umiruju živce

Iskustva pokazuju da su cvijetne esencije (eterična ulja s mirisom nekog cvijeća) jako korisne. One su jedan oblik alternativne medicine i pomažu tijelu da postigne željeno emocionalno stanje.

Korištenje ovih esencija odličan je lijek u vrijeme akutnog stresa, kao što je vrijeme prije izlaska na završni ispit, nakon žestoke svađe, tokom zastrašujuće oluje, ili dok čekate medicinski tretman. Istovremeno, ne donose neželjene efekte, a nisu opasne čak ni za vaše kućne ljubimce. Većina ljudi vrlo brzo dobije osjećaj olakšanja. No, nemojte čekati da ste pod stresom da biste ih koristili.

Još jedna stvar: jasno je da smo više izloženi stresu kad smo prisiljeni djelovati na više strana. A nekad nam se čini da smo zarobljeni u začaranom krugu. Ne brinite! Dovoljno je pogledati ovu listu i započeti s nekom od ovih tačaka, znajući da čak i male promjene mogu uveliko smanjiti nivo stresa.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: