Projekat vrijedan $10 milijardi
0

FOTO / Zavirite u najduži tunel na svijetu

Sarajevo-x.com
Foto: AFP
Foto: AFP
Nakon 14 godina džinovska bušilica srušila je posljednju stijenu u 57 kilometara dugom tunelu Gotthard, koji se nalazi u srcu švicarskih Alpa.

Tunel kroz koji će prolaziti putnički i teretni vozovi nalazi se 2.000 metara ispod zemlje i bit će najduži na svijetu. Naime, trenutno se najdužim tunelom smatra japanski Seikan između otoka Honshu i Hokkaido od 53,8 kilometara.

Izgradnja tunela Gotthard počela je prije skoro 15 godina i to uglavnom kako bi se očuvao okoliš i priroda, s obzirom da su brojne studije dokazale da gusti saobraćaj preko Alpa znatno onečišćuje okoliš.

Jučer je džinovska bušilica prokopala posljednji metar tunela, međutim ima još mnogo toga da se radi. Stručnjaci se nadaju da će željeznički saobraćaj preko ovog tunela moći otvoriti tek 2017. godine.

Inače, u sam projekat je uloženo 10,3 milijarde dolara, no Švicarci ističu kako je zaista vrijedilo, bez obzira na to što će taj tunel samo sat vremena skratiti put od Zuricha do Lugana u Italiji.

Naime, kada tunel bude u funkciji od najvećeg grada u Švicarskoj do Lugana putovat će se dva sata i 40 minuta brzinom između 200 i 250 kilometara na sat.

"Švicarci zaista vole svoje planine", kazao je Thomas Brolli, član grupe Alpen-Initiative, podjećajući na to da je Švicarska na referendumu odobrila gradnju tunela i prebacivanje transporta sa drumuskog na željeznički saobraćaj, kako bi se spriječilo uništavanje rastinja i životinja na Alpima.

"Zadivljen sam sposobnošću Švicaraca da kombinuju moderne, napredne tehnike s netaknutom ljepotom Alpa, pa čak i onda kada je to preskupo. Mislim da nijedna druga država ne bi izdvojila toliko novca za ovakav projekat", kazao je Jeffrey Frankel, profesor ekonomije na Harvardu, prenosi Daily Mail.

Švicarci su nakon prokopavanja tunela priredili veliko slavlje u selu koje se nalazi iznad mjesta spajanja krakova tunela.

Inače, na radovima u tunelu angažavano je 2.500 radnika, koji rade 24 sata dnevno, a do sada je poginulo osam radnika.

Kada tunel počne sa radom, 2017. godine, tom dionicom će dnevno prolaziti najmanje 300 vozova.