lifestyle
10

Evropa je najpesimističniji kontinent

Anadolija
Prema posljednjem istraživanju agencije Nielsen o povjerenju potrošača, najpesimističniji kontinent na svijetu je Evropa, dok je Azija najoptimističniji kontinent.

Studija Nielsena je pokazala da je najpesimističnija zemlja u svijetu Portugal, sa 33 poena. Slijedi Grčka sa 40 poena, Mađarska sa 42, Hrvatska sa 43 i Italija sa 44 poena na listi globalnog indeksa povjerenja potrošača agencije Nielsen, gdje je prosjek povjerenja potrošača u svijetu 93 poena.

S druge strane, najoptimističnija zemlja u svijetu je Indonezija sa 122 poena, a slijede Indija sa 120, Filipini 118, Tajland 115, Brazil 112, Ujedinjeni Arapski Emirati (UAE), Kina i Hong Kong sa po 108, Malezija 107 i Norveška 105 poena.

Među prvih dvadeset najoptimističnijih zemalja nalaze se tri evropske zemlje; Norveška, Švicarska i Danska.

Među zemljama šireg regiona Balkana, najoptimističnija je Turska sa 83 poena, a slijede Slovačka sa 62, Rumunija 57 i Hrvatska sa 43 poena.

Prema istom izvoru, u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD), gdje je poverenje potrošača na 93 poena, potrošačke navike su se povećale nakon ekonomske krize 2008. godine. Povjerenje potrošača se povećalo u zemljama srednje i sjeverne Evrope u odnosu na prethodne godine.

Prema istraživanju agencije Nielsen, od početka ove godine nivo povjerenja potrošača u 55 ocijenjenih zemalja u svijetu je zabilježilo rast.

S druge strane, povjerenje potrošača na Srednjem istoku i u Africi na najmanjem je nivou u prethodne tri godine.

Globalni indeks povjerenja potrošača agencije Nielsen provodi se od 2005. godine, a rezultati se temelje na osnovu glavnih ekonomskih pokazatelja i nivoa potrošnje. Rezultati su dobiveni na osnovu odgovora 29.000 ispitanika u 58 zemalja svijeta.