Ljudi dragi znate li vi citati. Cijena SIROVE NAFTE je 55$ po barelu. Za one koji ne znaju sta ovo znaci: Sirova nafta nije upotrebljiva u vasim dragocijenim automobilima. Da bi bila ona mora proci preradu u rafinerijama. Dakle, sami transport sirove nafte u rafinerije KOSTA. Procesi prerade nafte u rafinerijama KOSTAJU. Kada napokon dobijete gorivo koje je spremno za upotrebu, to gorivo se mora transportovati u benzinske pumpe, to KOSTA. Dodajte na sve to jos PDV, taksu i marzu koju pumpe zaracunavaju i dobijete cijenu koju imamo sada. Pa je li vi stvarno mislite da je na djelu bjelosvjetska zavjera i pucanje marzi od po 500% na gorivo? Sta je s vama?
Pusti tu pricu,ta ti prica ne pije vode! Kada cijena barela raste,naftasi ne cekaju dugo da linearno podizu cijene naftnih derivata.Porezi i takse su takodje u procentima,nisu fiksni porezi. Tako bi trebalo isto da se radi,ali obrnuto.Kada pada cijena sirove nafte. Znaci ostaje samo marza,koja ide u dzep naftasima.
Nije to prica. To je jednostavno poznavanje ekonomije (odnosno nacina formiranja cijena) i naftnih derivata. Sirova nafta se ne moze sipati, znaci mora proci preradu u rafinerijama. Recimo da pumpa iz BiH uzima gorivo iz INA rafinerije: 1. INA rafinerija kupuje sirovu naftu. Cijena 55$ po barelu. Neka je barel 160 litara, to je 0,34$, odnosno otprilike 0,50KM. 2. Transport nafte, PDV i carina (Hrvatska) izadju 0,20KM po litru, to sada daje 0,70KM. 3. Neka citav proces prerade nafte kosta 0,30KM po litru, cijena litra je sada 1,00KM. 4. Rafinerija obracunava svoju marzu od recimo 20%, to je 0,20KM. Litar je sada 1,20KM. 5. Pumpe kupuju gorivo po toj cijeni i uvoze ga u BiH. Carina je 10%, odnosno 0,12KM. Cijena goriva je sada 1,32KM. Neka je prijevoz 0,10KM po litru, cijena ide na 1,42KM. 6. PDV je 17%, odnosno 0,24KM. Cijena je sada 1,66KM. 7. Marza pumpe je 20%, odnosno 0,33KM. Cijena litre goriva 1,99KM. 8. Dodaj 0,01KM takse i dobijes KONACNU CIJENU 2,00KM.
Prikaži sve komentare (115)