Problem EUR1
693

AS Kramar: Za svako vozilo oduzeto u Kramaru, kupac dobija dva gratis

I. P.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Povodom medijskih navoda o tome da je Autokuća AS Kramar u BiH tokom 2017. i 2018. godine uvezla 700 vozila s neispravnim obrascom EUR1, Klix.ba je kontaktirao Upravu za indirektno oporezivanje BiH, a stav smo zatražili i od AS Kramar.

Kako su iz UIO objasnili, za autokuću AS Kramar, doo, Ljubuški, u postupak naknadne provjere dokaza o porijeklu robe u 2017. i 2018. godini, Uprava za indirektno oporezivanje je ukupno proslijedila 789 dokaza o porijeklu na naknadnu provjeru u Belgiju, Sloveniju i Njemačku. Do sada su carinske službe pomenutih zemalja gdje je zatražena naknadna provjera dokaza o porijeklu u 85 slučajeva proslijedile pozitivnu provjeru dokaza o porijeklu, dok su u 703 slučaja proslijedile negativnu provjeru.

"U svakom predmetu gdje se naknadnom provjerom utvrdi da dokaz o porijeklu nije valjan, odnosno da je procvjera negativna, UIO pokreće postupak naknadne naplate uvoznih dažbina i donosi se rješenje u svakom pojedinačnom postupku uvoza vozila. Do sada je obveznik AS Kramar izjavio žalbe na 355 rješenja UIO gdje je pokrenut postupak naknadne naplate uvoznih dažbina. Drugostepeni organ UIO je do danas riješio 173 predmeta, nakon čega je pomenuti obveznik pokrenuo upravniesporove pred Sudom BiH. Ostali predmeti su u procesu rješavanja u UIO", kazali su nam iz UIO.

Naknadna naplata

Kako kažu, svake godine na hiljade ovih dokumenata ode u naknadnu provjeru u zemlje gdje su izdani, što je bio slučaj i kod konkretnog obveznika.

"U konkretnom slučaju UIO je kod poreskog obveznika Kramar do sada pokrenula postupak naknadne naplate uvoznih dažbina u svim slučajevima gdje se uvjerenje o porijeklu (EUR1) obrazac vratio sa provjere kao negativan i po tom osnovu je do sada naknadno naplaćeno 1,7 miliona KM. Dakle, nije bilo nikakve zakonske osnove za oduzimanje vozila, jer je obveznik dobrovoljno platio sve ono što mu je UIO utvrdila u postupku naknadne naplate uvoznih dažbina. Obveznik je izjavljivao žalbe na rješenja UIO, ali iste je drugostepeni organ u Upravi odbio kao neosnovane, nakon čega je obveznik pokrenuo upravne sporove pred Sudom BiH. Još uvijek nijedan predmet nije rješavan pred nadležnim sudom", zaključuju iz UIO.

Problem belgijske carine

"U konkretnom slučaju uvoznik je prilikom uvoznog carinjenja predavao uvjerenja o porijeklu (EUR 1 obrasce), koji su za svako vozilo bilo uredno ovjereno od strane carinika iz Belgije iz jedne carinske ispostave. UIO takvo uvjerenje pošalje u Carinsku upravu Belgije na naknadnu provjeru. Iz Carinske uprave Belgije stigne odgovor da je to konkretno uvjerenje o porijeklu greškom ovjereno kao valjano, a da oni u suštini nemaju dovoljno dokaza da bi zaista mogli potvrditi porijeklo, te kao takav konkretni obrazac EUR1 je negativan (nema porijeklo). To znači da se mora obračunati i carina prilikom uvoza u BiH, te se kreće u postupak naknadne naplate uvoznih dažbina. Dakle, ovo je potpuno normalan postupak koji se u UIO provodi od uspustave ove institucije. Nije to ništa novo ili nešto što nije rađeno. Jedina nelogičnost koja se ovde u konkretnom slučaju javila, je to što je UIO poslala dopis Carinskoj upravi Belgije i tražila objašnjenje šta se dešava. Zašto i dalje uvoznik Kramar dobija potvrđena uvjerenja o porijelu od strane određene carinske ispostave, a kad mi taj EUR1 pošaljemo u naknadnu provjeru, onda nam se iz sjedišta Carinske uprave Belgije dostavi informacija da je taj obrazac greškom potvrđen i da je u suštini provjera negativa", zaključuju iz UIO.

Nažalost, kako kažu, još uvijek nema adekvatnog odgovora iz Carinske uprave Belgije. Poslan je i dopis Evrospkoj komisiji, ali odgovora nema.

Stav AS Kramar

Iz AS Kramar su naglasili kako su platili grešku belgijskih carinika.

"Belgijski carinski organi, koji su izdali sporne EUR 1 obrasce, nakon zahtjeva za provjeru istih dostavljaju odgovor da su obrasci ovjereni greškom njihovog djelatnika, bez konkretnih navoda o kakvoj grešci je riječ. Nakon ovakvog odgovora, odnosno potvrde belgijskih carinskih organa kako je sve posljedica njihove greške, UIO odlučuje da Kramar mora platiti 1,7 milijuna KM, odnosno mora platiti grešku belgijskih carinskih organa", navode iz kompanije.

Direktor Auto salona Kramar Andrija Zovko je reagovao iskazivanjem spremnosti da svakom kupcu kojem automobil bude oduzet darovati ne jedno, nego dva vozila.

"Auto salon Kramar je kompanija koja u potpunosti posluje u skladu sa zakonskim propisima i svi naši postojeći i budući kupci ne trebaju brinuti, jer nam je transparentnost poslovanja primarna i upravo smo na toj praksi izgradili prepoznatljivo ime. Naši kupci su to prepoznali te smo zbog spomenutih vrijednosti već godinama na vodećoj poziciji na tržištu i kontinuirano širimo svoje poslovanje. Upravo zbog toga želimo javnosti razjasniti neistinite navode koji su se pojavili u javnom prostoru. Još 2016. godine institucije u BiH su informirane kako se više neće izdavati potvrde proizvođača da se radi o proizvodu porijeklom iz EU, temeljem koje se kasnije izdavao EUR1 obrazac. Kao obrazloženje navode da to više nije praksa, kao i da BiH jedina traži ovakve provjere te da se radi o nepotrebnom administrativnom opterećivanju, s obzirom na to da se EUR1 obrasci mogu izdati i na temelju drugih dokumenata, a ne samo na temelju potvrde proizvođača", kažu iz AS Kramar.

Kako navove, UIO insistira na provjerama EUR1 obrazaca, a spomenute automobilske kompanije ne žele na zahtjev jedne institucije iz BiH izdavati naprijed navedene potvrde jer, na kraju krajeva, tvrde iz Kramara, svako vozilo ispod šasije ima svoje porijeklo i zemlju proizvodnje.

"Auto salon Kramar već niz godina vozila nabavlja od renomiranih europskih dobavljača, sa svim pripadajućim jamstvima o porijeklu vozila i kilometraži. Auto salon Kramar svim potencijalnim kupcima daje na uvid broj šasije vozila preko kojeg može provjeriti svu povijest vozila u ovlaštenom servisu ili na internetu prije kupovine. Znamo da uspjeh nije vrlina koja se na našem području cijeni, već se svim sredstvima žele ocrniti oni koji su uspješni, no nama je naša reputacija jako važna, a znamo koliko truda ulažemo u kvalitetu i odnosom prema kupcima i partnerima. Stoga nećemo dopustiti, usprkos učestalim pritiscima, narušavanje ugleda i nanošenje štete tvrtki koja uspješno posluje već 15 godina", zaključuju iz AS Kramar.