Povećava se broj putnika
0

Željeznice FBiH obilježile 140 godina postojanja

FENA
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) danas su obilježile 140 godina postojanja.

Prva pruga u Bosni i Hercegovini puštena je u saobraćaj 24. decembra 1872. godine. To je bila pruga normalnog kolosijeka od Banje Luke do Dobrljina, duga 101,6 kilometara, izgrađena kao dio Crigradske magistrale, koja je, prema planovima Turske, trebala povezivati Carigrad s Bečom.

"Ponosan sam što obilježavamo ovu godišnjicu i sjećamo se lijepih događaja iz proteklih 140 godina. Moram kazati da u ovom momentu Željeznice FBiH nisu ni blizu predratnog statusa. Željeznice su u toku rata strašno bile razorene i šteta je procijenjena na oko 1,5 milijardi KM, ali bez obzira na sve načinjene štete, u svakom pogledu, sve više napredujemo", izjavio je Nedžad Osmanagić, direktor Željeznica FBiH, tokom svečane ceremonije.

Kako je rečeno, prošle godine Željeznice FBiH prevezle su više od devet miliona tona robe. Ove godine prevoz robe je u padu zbog recesije, jer veliki klijenti Željeznica FBiH Mittal Steel i Koksara Lukavac imali su manje potrebe za prevozom.

"Povećava se i broj prevoza putnika, ali mi smo opet prisiljeni da gasimo nerentabilne linije za putnički prevoz. Trentno oko 1.000 radnika je viška. Željeznice FBiH se moraju reorganizirati i uz pomoć države i entitetskih vlada dovesti u poziciju da se mogu same izdržavati", dodao je Osmanagić.

Naglašeno je da i Željeznice Republike Srpske dijele istu sudbinu Željeznica FBiH, kao i sve željeznice iz okruženja.

"Predviđamo reorganizaciju željezničkog sektora u RS-u, u smislu da se u svakom pogledu približavamo željeznicama Evrope. Planiramo značajna ulaganja u infrastrukturu, kao i mobilne kapacitete. Imamo izvanrednu saradnju sa Željeznicama FBiH, a vrijeme će dati odgovore na sve probleme koje sada vidimo i sigurno ćemo ih riješiti u narednih desetak godina", rekao je Dimšo Todorović, zamjenik izvršnog direktora Željeznica RS.

Prva dionica južne pruge koju je gradila Austrougarska monarhija puštena je u saobraćaj 1885. godine. Kao odvojak glavne magistralne pruge Doboj - Sarajevo, 1886. godine izgrađena je dolinom rijeke Spreče pruga Doboj - Simin Han. Ova pruga dužine 66,7 kilometara osiguravala je izvoz kvalitetnog uglja i soli iz bogatog Tuzlanskog bazena.

Za vrijeme bivše Jugoslavije, 1969. godine elektrificirana je pruga Sarajevo - Ploče. Period pred početak agresije na BiH bio je u znaku elektrifikacije bosanskohercegovačkih pruga i uvod u najsavremenije tehnologije u željezničkom saobraćaju. Željeznice FBiH tako su se uvrstile u moderne željeznice Evrope, a onda je počeo rat i razorio skoro sve što se 140 godina gradilo.