{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Za još tri godine se odgađa vraćanje dugova "Njeftegazinkora"

F
18.4.2011. u 13:03
0
4
Za još tri godine se odgađa vraćanje dugova "Njeftegazinkora"
0
Za još tri godine se odgađa vraćanje dugova "Njeftegazinkora"
Vlada Republike Srpske uputila je u skupštinsku proceduru izmjene zakona kojima će ruska kompanija “NjeftegazinKor”, koja je većinski vlasnik preduzeća "Petrol”, Rafinerije nafte Bosanski Brod i Rafinerije ulja Modriča, dobiti još tri godine grejs perioda za otplatu oko 133 miliona maraka reprogramiranih obaveza po osnovu poreza i doprinosa.
Izmjenama i dopunama Zakonu o uslovima prodaje akcija preduzeća iz oblasti naftne industrije RS-a, koje će 27. aprila po hitnom postupku razmatrati poslanici Narodne skupštine, Vlada predlaže da otplata reprogramiranih obaveza ruske kompanije počinje tek 1. jula 2014. godine, umjesto istog mjeseca ove godine, što je bilo predviđeno sadašnjim zakonom.

Ovim se produžava i period otplate s 2016. na 2019. godinu.

U zakonu se precizira i usaglašavanje međusobnih potraživanja i obaveza.

Direkcija za robne rezerve RS-a duguje banjalučkom "Petrolu" (sadašnjem "Nestro Petrolu") 6,6 miliona KM za korištenje terminala za gorivo u Vrbanji i Brezičanima, te rezervoara u Trebinju, a za ovaj iznos Vlada bi umanjila Rusima njihove porezne obaveze koje su preuzeli kupovinom nekadašnje naftne industrije RS-a.

Naime, banjalučki "Petrol" ima reprogramirane obaveze prema budžetu RS-a u iznosu od 17,2 miliona KM. Umanjenjem svih reprogramiranih obaveza „Petrola“ u tom iznosu, RS bi postala 100 postotni vlasnik terminala za gorivo u Vrbanji, Brezičanima i rezervoara u Trebinju, navodi se u obrazloženju Prijedloga zakona.

Davanje novih pogodnosti ruskom kupcu naftne industrije RS-a se u obrazloženju izmjena ovog zakona pravda time da je kupac morao u rekonstrukciju Rafinerije nafte Brod uložiti više od predviđenih 322,8 miliona eura na dan zaključivanja Ugovora o prodaji akcija.

"Tako definisan obim potrebne modernizacije realno je mogao da se završi za 3,5 godina. Međutim, kada je ugovor zaključivan u regionu i BiH važili su 'Euro3' standardi kvaliteta goriva, da bi 2008. godine u BiH usvojen standard 'Euro5' i kupac je bio prisiljen da izmijeni Program rekonstrukcije što iziskuje veća ulaganja i duži rok investiranja", stoji u ovom zakonu.

Imajući to u vidu, kao i usvojeni investicioni program za period 2011. do 2015. godine, za rekonstrukciju i modernizaciju postojećih objekata, izgradnju novih proizvodnih pogona i transportne infrastrukture potrebno je uložiti još oko 792 miliona eura.

Predloženom izmjenom uvjeta reprograma obaveza preduzeća po osnovu poreza i doprinosa, omogućuje se realizacija investicionog programa kupca u ovom, kako se tvrdi u zakonu, za RS, strateškom projektu.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: