biznis
0

U januaru inflacija 1,4 posto

FENA
Cijene proizvoda i usluga koji se koriste za osobnu potrošnju u BiH mjerene indeksom potrošačkih cijena, u januaru 2008. u odnosu na decembar 2007. u prosjeku su više za 1,4 posto, saopćila je Agencija za statistiku BiH.

Posmatrano po odjeljcima prema namjeni potrošnje (COICOP), u januaru u odnosu na decembar najviše su porasle cijene komunikacija (3,7), stanovanja, vode, električne energije, gasa i drugih energenata (2,3), hrane i bezalkoholnih pića (2,1), prijevoza (1,3 ), rekreacije i kulture (0,6), restorana i hotela (0,5 ), ostalih dobara i usluga (0,5 ), obrazovanja (za 0,3), pokućstva, kućanskih uređaja i redovitog održavanja kuće (0,2 posto).

U okviru odjeljka komunikacija rast cijena je uzrokovan porastom cijena telefonskih i telefaks usluga (3,9 ), telefonskog impulsa (4,6 ), te mjesečne pretplate za fiksne telefone (24,5 posto).

U odjeljku stanovanje, voda, električna energija, gas i drugi energenti je došlo do povećanja cijena električne energije (5,5 ), vodoopskrbe i odvođenja otpadnih voda (5,4 ), butan gasa (8,1) i mrkog uglja (2,9 posto).

U odjeljku hrane i bezalkoholnih pića do porasta cijena je došlo u grupama brašna i prerađevina od brašna (polubijeli hljeb 7,7, bijeli hljeb 6,3, tjestenina 5,6 posto),mlijeka, jaja i mliječnih proizvoda (svježe mlijeko 4,1, jaja 4,4 , topljeni sir 3,8 posto) ulja i masti (margarin 3,5, jestivo ulje 1,8 , svinjska mast 7,5 posto), te određenih vrsta voća i povrća (grožđe 15,6, špinat 12,9, kupusnjače 29,7 posto).

Porast potrošačkih cijena u januaru je rezultirao višom stopom inflacije na godišnjem nivou. Cijene u januaru 2008. u odnosu na januar 2007. su u prosjeku više za 6,2 posto.

S druge strane dvanaestomjesečni rast cijena je u prosjeku bio 1,9 posto.

Lista proizvoda i usluga kod kojih je na godišnjem nivou došlo do najvećeg povećanja cijena nešto je drugačija od one na mjesečnom nivou. Najveća povećanja cijena su bila u odjeljcima hrana i bezalkoholna pića 11,2, prijevoz 9,5, resorani i hoteli 5,5, stanovanje, voda, električna energija , gas i drugi energenti 4,6, komunikacije 4,4, obrazovanje 4,4, te rekreacija i kultura 1,6 posto.