biznis
0

SAD će ponuditi autokompanijama više pomoći

FENA
Foto: AFP
Foto: AFP
Radna grupa američke administracije zadužena za oporavak domaće autoindustrije najvjerovatnije će ponuditi više pomoći posrnulim kompanijama nego što se ranije računalo, izjavio je senator iz Michigena Carl Levin.

On je rekao za "Wallstreet Journal" da je sasvim jasno da je više pomoći "na putu" i da će svaka podrška "General Motorsu" (GM) i "Chrysleru" biti u skladu sa novim uslovima za restrukturisanje gigantskih proizvođača automobila.

Pozivajući se na izjavu članova radne grupe predsjednika SAD Baraka Obame, list tvrdi da je nacrt izvještaja pripremljen i da sadrži preporuke za obezbjeđivanje više pomoći u skladu sa novim pristupom rješavanju krize autoindustrije, prenio je Reuters.

Radna grupa Obamine administracije odredila je 31. mart kao krajnji rok u kome bi trebalo da se odluči da li GM i "Chrysler" mogu biti konkurentni i da li bi trebalo da dobiju 22 milijarde dolara dodatne pomoći iz federalnog budžeta.

"Chrysler" je u rukama privatnog njujorškog investicionog fonda "Cerberus".

Dvije autokompanije primile su u decembru 17,4 mlijarde dolara državne pomoći, nakon što su upozorile da neće preživjeti bez finansijske podrške.

Treći veliki proizvođač iz Detroita, "Ford", koji je također u velikim gubicima, još se nije prijavio da dobijanje pomoći.

Levin je rekao da on nema nikakav poseban plan, ali da je porastao optimizam da će novi krediti za podršku GM i "Chrysleru" biti dodijeljeni nakon što je radna grupa prošle sedmice odobrila pet milijardi dolara pomoći snabdjevačkoj industriji koja obezbjeđuje proizvođačima auta opremu i dijelove.

Analitičari ocjenjuju da još nije jasno kako će radna grupa koju čine predstavnici Bijele kuće i Ministarstva finansija "skrojiti" novi paket.

Odluka radne grupe trebalo bi da bude poznata uskoro, a mediji nagađaju da će sadržati različit pristup rješavanju sudbine GM i "Chryslera", koji traže dodatnu pomoć od 16, odnosno pet milijardi dolara.

Plan izlaska iz krize obavezuje proizvođače da u dogovoru sa Ujedinjenim sindikatom zaposlenih u autoindustriji (UAW) obezbijede koncesije na plate, manje izdatke zaposlenih za zdravstveno osiguranje, kao i smanjivanje dugova.