{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Pozitivna kretanja na tržištu duhana u BiH

F
15.12.2014. u 10:36
6
32
Pozitivna kretanja na tržištu duhana u BiH
6
Pozitivna kretanja na tržištu duhana u BiH
Za jedanaest mjeseci ove godine ostvaren je rast bruto naplate od indirektnih poreza od 5,5 posto, podaci su Odjeljenja za makroekonomsku analizu Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Budući da su isplate povrata PDV-a povećane za 17,9 posto neto, kumulativna naplata je povećana za 135,2 miliona KM ili za tri posto u odnosu na isti period 2013.

Najveći rast je zabilježen kod neto prihoda od PDV-a od 67,5 miliona KM, a kod prihoda od akciza i putarine, ukupno 42,8 miliona KM.

S obzirom na nisku osnovicu značajan rast je zabilježen i kod prihoda od carina u visini od 19,5 miliona KM.

Već nakon tri mjeseca od početka primjene izmjena Zakona o akcizama u području duhana mogu se uočiti pozitivna kretanja na tržištu duhana, koja se odražavaju i na rast prihoda od akciza.

U najnovijem biltenu Odjeljenja za makroekonomsku analizu UIO je navedeno da, s obzirom na ograničene dohotke i visoku sklonost pušenju, visoke akcize na rezani duhan bi trebale dovesti do pomjeranja potrošnje s motanih na jeftinije industrijski proizvedene cigarete.

Pred primjenu ovog zakona pad izdatih akciznih markica je dostigao -20 posto u odnosu na količine iz istog perioda 2013.

Posljednja tri mjeseca zabilježen je rast izdatih markica od 11 posto, tako da je kumulativni pad za deset mjeseci sveden na realnih 8,7 posto.

"Iz pregleda kretanja kumulative vrijednosti tržišta cigareta u 2014. uočava se naglo poboljšanje u posljednja tri mjeseca. S druge strane, tržište rezanog duhana bilježi smanjenje u posljednja tri mjeseca. Da li je došlo do snažnije migracije potrošača s tržišta duhana na tržište cigareta zbog visokih akciza na rezani duhan, još se ne može pouzdano zaključiti, s obzirom na to da pad potrošnje rezanog duhana može biti posljedica i nagomilanih zaliha duhana pred primjenu novog zakona. Osim toga, izdate markice za cigarete u momentu evidentiranja ne znače automatski promet cigareta, već anticipiranu potrošnju prema projekcijama duhanske industrije", navode iz Odjeljenja za makroekonomsku analizu UIOBiH.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: