{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Počinje gradnja tunela Karaula: Tuzla će biti bliže Sarajevu za 3,6 km

14.4.2014. u 14:17
198
98
Počinje gradnja tunela Karaula: Tuzla će biti bliže Sarajevu za 3,6 km
198
Magistralni put Sarajevo - Tuzla konačno će biti kraći, a protok ljudi i roba će biti brži i udobniji nego do sada. Radovi na tunelu Karaula, kojim se postojeća dionica skraćuje za 3,6 kilometara počinju već sutra, a bit će završeni za 10 mjeseci.
"Tuzla i Sarajevo su spojeni najlošijom magistralnom cestom u zemlji na kojoj se nije radilo 51 godinu. Sve što se dešavalo na toj cesti, pogotovo zimi, bio je saobraćajni horor. Teška motorna vozila su znala izazvati zastoje i po nekoliko sati, a sada će se to skratiti i izbjeći će se najgora dionica", rekao je federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić nakon potpisivanja ugovora.

Izgradnjom tunela Karaula, mostova i trase skraćuje se postojeća dionica za 3,6 km, a najviša tačka prevoja spušta se za 120 metara. Projektom je predviđena i traka za spora vozila koja se završava ispred portalnih konstrukcija tunela. Izvođač radova je Strabag AG, a ugovorena cijena je 24.257.083,13 KM.

"Tunel je vrlo interesantna konstrukcija jer svaki metar donosi nešto svoje i mogućnost iznenađenja je uvijek prisutna. Mi smo 100 posto spremni", rekao je Josip Kuzmanić, direktor firme Strabag AG za regiju.

U izgradnju tunela bit će uključene i domaće firme kao podizvođači radova, a ministar Bijedić se nada da će to biti firme iz tuzlanske regije.

"Poslovna politika Strabaga je da se formira kao domaća, odnosno u njoj rade samo domaći ljudi", naglasio je Kuzmanić.

Direktor Cesta FBiH Filip Vujeva kazao je kako je ovo veliki iskorak koji se ne može mjeriti riječima.

"Pokazat će se da će se svaka uložena marka višestruko isplatiti. Tuzla će napokon moći disati punim plućima", rekao je Vujeva.

Projektovana dužina tunela iznosi 902,13 metara, a za tu dužinu tunela po propisima obavezan je tunel za izlaz u nuždi dužine 420 metara. Nadzor radova vršit će Roughton International iz Velike Britanije i Institut IPSA, a podkonsultant je Geotehnički studio. Ugovorena cijena za nadzor je 914.717,70 KM.

Novac za izvođenje radova dijelom je iz granta Vlade FBiH te kreditnih sredstava.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: