Posao
5

Studenti najbrojniji na Festivalu karijere u Banjoj Luci

Piše: T. Č.
Nakon pet godina uspješno organizovanih Sajmova praksi i stipendija, prvi put je u Banjoj Luci organizovan i Festival karijera 2015, koji je privukao brojne posjetitelje, uglavnom studente i one koji su nedavno diplomirali.

Prema riječima Irene Ivetić, koordinatorice u Centaru za razvoj karijera Banja Luka, jednog od organizatora festivala, mladi ljudi su i ove godine pokazali veliko zanimanje za Sajam praksi i stipendija koji je obuhvaćen festivalom.

"U sklopu Sajma praksi obrazovanja predstavilo se 17 izlagača iz škola stranih jezika, fondacija i IT kompanija koje nude praksu, pa čak i poslove za mlade ljude", ističe Ivetić.

Najveće gužvu smo zatekli na štandu DAAD - jednom od najvećih davalaca stipendija u Evropi. Ovdje su svi zainteresovani mogli uživo dobiti više informacija o stipendijama za studij u Njemačkoj, stipendijama za ljetne kurseve jezika, intezivne kurseve jezika...

Veliko interesovanje je bilo i na štandu Inovacioni centar Banja Luka gdje je predstavljen program "Moja praksa", koji studentima nudi i mogućnost zaposlenja. Program je podržao USAID Partnership for Innovation project, a neki od studenata su se već i zaposlili u kompanijama u kojima su obavljali praksu.

"Što se tiče festivalskog dijela, imali smo otvorene prijave, zainteresovanost je bila ogromna, tako da trenutno brojimo oko 100 učesnika što je zaista veliki uspjeh za zajednicu kao što je Banja Luka", pojašnjava Ivetić.

Tokom festivala je organizovano i pet besplatnih radionica koje su posvećene neformalnom obrazovanju, odnosno karijernom usavršavanju. Radi se o radionicama, pisanja CV-a, zatim fotografisanja za CV, savjetovanog i stimulacijskog programa "Brendiraj sebe", savjetovanju o izbjegavanju stresa i kvalitetnom upravljanju vremenom i resursima, te radionica o razvoju timskog duha.

Jedna od novina je i Career Talk Show, tokom kojeg su posjetioci festivala imali priliku slušati predavanja sedam predavača iz BiH i regiona, sa zanimljivim i neobičnim karijerama, koji su na originalan i inovativan način mladima predstavili zanimanja kao što su IT tehnologije, preduzetništvo i marketing. Oni su govorili o svom radnom danu, uspjesima i doživljajima.

U okviru Festivala ove godine se održava i studentsko takmičenje "Jelen Business Case Challenge". Na štandu Molson Cors su nam rekli da je prijavljeno 20 timova čiji je zadatak da do 18. oktobra osmisle projekat ili promotivnu kampanju na zadanu temu, a najbolji projekat će biti nagrađen sa 1.000 KM.