Posao
68

Greške koje ni slučajno ne smijete praviti na razgovoru za posao

Klix.ba
Ilustracija
Ilustracija
Razgovor za posao jedan je od najvažnijih koraka u vašoj karijeri. Ponekad nije dovoljno samo to što ste završili (dobar) fakultet, pa čak ni vaše prethodno iskustvo, nego upravo prvi dojam koji ćete ostaviti na poslodavca tokom vašeg razgovora.

Nemojte kasniti, obucite se primjereno – neki su od savjeta za koje znamo da se podrazumijevaju kad idete na razgovor za posao. U nastavku čitajte koje su to greške koje na prvom razgovoru za posao ljude najčešće prave i zašto ste ih trebali izbjegavati - savjetuje Pamela Skillings, profesorica na univerzitetu u New Yorku.

Ne vježbate

Konkurencija je danas velika, a kako biste uspjeli da baš vas izaberu za radno mjesto, morate biti originalni i kreativni. Priprema je najvažnija stvar - zamislite da pripremate glumačku ulogu i pronađite nekog pred kime ćete vježbati, to može biti prijatelj, partner, član porodice. Uvježbajte svoje odgovore, te preduhitrite eventualne neugodne situacije i praznine u kojima vam "stane mozak".

Umanjujete svoje vrijednosti

Činjenica da se nalazite na tom intervjuu za posao, znači da je firma zainteresirana za vas, a sad je na vama da im pokažete kako se nisu prevarili. Greška je ako ste previše skromni i ponizni, a ukoliko ste po prirodi takva osoba, onda je vrijeme da izvježbate kako da poštujete svoje kvalitete i ponosno ih ističete (ali ne previše napadno), savjetuje Skillings.

Previše se hvalite

Svjesni ste svojih prednosti i pozitivnih osobina, no svaki će poslodavac tražiti nekoga ko je samosvjestan sa određenom dozom samokritičnosti i sposobnosti da sagleda i svoje slabosti. Ukoliko o sebi govorite na način kao da nikad niste doživjeli poraz ili napravili neku pogrešku, to može zvučati prilično nerealno i biti znak da imate problema sa ličnim doživljajem sebe. Niste robot, čovjek ste, a ljudi griješe.

"Jako je važno biti spreman na pitanje – koje su vaše slabosti? Može biti čudno razgovarati o vašim manama sa poslodavcem, no ukoliko to ne napravite, možete se činiti neiskrenima. Svi smo mi pravili neke greške, a ukoliko pokažete kako ste i nešto naučili iz njih, šaljete poruku zrele i samosvjesne osobe", pojašnjava Skillings.

Previše pričate

Istina, trebate pokazati vaše pozitivne strane, no jedna od najgorih stvari jestre da na intervjuu za posao ne prestajete brbljati. Čak i ako imate reći dosta toga zanimljivoga, izgubit ćete pažnju vašeg sagovornika ukoliko se dijalog pretvori u monolog. Ne pokušavajte nasilu popuniti praznine u razgovoru, radije sačekajte da vam se poslodavac obrati.

Ne postavljate pitanja

Intervju za posao nije samo prilika da se poslodavci upoznaju s vama, nego i šansa za vas da se raspitate o načinu rada te kompanije. Ukoliko izgledate kao da vas ne zanima ništa o kompaniji, te ne postavljate nijedno pitanje, poslodavac može steći dojam da niste dovoljno zainteresirani, a Skillings kaže kako bi najbolje bilo da unaprijed pripremite tri pitanja koja ćete postaviti svom poslodavcu.

Izbjegavate kontakt očima

Na intervju na posao gledajte kao na najvažniji sastanak koji ste ikad imali. Neka vam ne padne na pamet da gledate u telefon, po prostoriji ili u pod. Osobi sa kojom razgovarate želite posvetiti potpunu pažnju i ukoliko izbjegavate kontakt očima, odajete utisak kao da ste nezainteresirani, nemate dovoljno samopouzdanja ili pak poštovanja prema toj osobi.

Pitate o visini plate

Ljudi ovu grešku prave prečesto. Naravno, svi želimo biti što bolje plaćeni za naš rad. Ipak, ukoliko prvi na razgovoru spomenete visinu plate, poslodavcu šaljete poruku da ste zainteresirani za određenu cifru, radije nego za tu kompaniju. Jednako je uvredljivo kao kad biste na prvom sastanku osobu pitali koliko zarađuje.

"Dosta mojih klijenata je zaista svjesno toga koliko vrijedi i to je odlično. Ipak, najbolja strategija jeste da ne spominjete ništa u vezi plate prije nego što to učini sam poslodavac. Osoba koja prva spomene platu nikad nije u prednosti. Ukoliko vam oni to spomenu, to je znak da vas žele zaposliti. Sad ste vi u vodstvu i povlačite sljedeći potez", pojašnjava Skillings.