Putnikovo Brdo - Medakovo
371

Pogledajte radove na autocesti koju je privreda Tešnja čekala godinama

E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
(Foto: E. M./Klix.ba)
Izgradnja dionice Putnikovo Brdo - Medakovo kod Tešnja počela je prije nekoliko mjeseci čime su privrednici u Tešnju, ali i cijela privreda BiH ovog kraja počei slaviti "drugi rođendan".

Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru 5C, dionice Putnikovo Brdo - Medakovo dužine 8,5 kilometara potpisan je 11. novembra prošle godine, a vrijednost ugovora je 167.962.555 miliona eura sa PDV-om s rokom završetka gradnje od 24 mjeseca.

Ova dionica predstavlja preokret razvoja privrede u Tešnju koja je ujedno i jedna od najrazvijenijih privrednih općina u Bosni i Hercegovini, a s obzirom da se Tešnja nalazi na međuentiteskoj liniji Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine, ova dionica će olakšati transport roba, ali i radnika koji u velikom dijelu iz Republike Srpske rade upravo u Federaciji.

"Na dionici Putnkovo Brdo – Medakovo će se graditi sljedeći objekti: šest mostova, jedan cut&cover tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono naplatno mjesto, te jedan centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti. Također, dio projekta je i regulacija rijeke Usore u dužini potrebnoj za izvođenje predmetne dionice autoceste na Koridoru Vc, regulacija rijeke Tešanjke, izmještanje postojeće magistralne ceste M-4, dužine 8,5 kilometara te rekonstrukcija lokalnih cesta", kazali su iz Autocesta FBiH.

Oni koji će najviše osjetiti korist ove autoceste i dionice su izvoznici u zemlje Evropske unije, a među njima su mesna kompanija Madi i firma Green Light koja se bavi transportom roba ka Evropi, a u razgovoru za Klix.ba direktori ovih kompanija su kazali da je ovo cesta koju su čekali 30 godina te da je ovo za Tešanj "drugi rođendan".

"Ja imam običaj reći da je ovo drugi rođendan u Tešnju. Prvi je kada slavimo dan oslobođenja Tešnja, a drugi rođendan je ovaj kada se počela graditi ova trasa. Ne vidim značajnijeg događaja od oslobođenja Tešnja od gradnje ove trase. Ovo je jedna od najbitnijih stvari koja se mogla desiti Tešnju koji je uvijek bio zaobilažen. Nadam se da ćemo, kako vlast najavljuje, za dvije godine se voziti ovom cestom ka Evropi, ali i istoku", kazao je direktor Madija Edin Jabandžić te dodao da će uveliko biti ubrzani procesi transporta, dati precizniju uslugu naručiocima i smanjiti troškove transporta i amortizacije.

Sličnog mišljenja je i Damir Numić, vlasnik kompanije Green Light koja se bavi i transportom roba na relaciji BiH - Evropska unija

"Koridor 5C je bio preduslov za razvoj ekonomskih sredina pa i Tešnja. Pojednostaviće se protek roba, usluga, ali i ljudi. Mi smo uvijek bili izolovani, a sada ćemo dobiti na pravom značaju. Kao uspješna sredina, ekonomski, imamo šta pokazati i turistički i poslovno. Ova trasa će nam olakšati transport, imat ćemo brži transport, ali i manju amortizaciju i potrošnju vozila", izjavio je Numić.

Kazao je kako dosta uposlenika ima i iz gradova BiH koji su današnjim cestama od Tešnja udaljeni po 3-4 sata vožnje, ali da će se to promijeniti izgradnjom Koridora 5C s obzirom da će do Tešnja stizati 2-3 puta brže nego danas.

Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).