Novi pretovarni sistem i jama Begići dokaz zaživljavanja koncerna EPBiH
U kakanjskom rudniku u rad je pušten novi sistem za prijem, pripremu, utovar i transport uglja i ozvaničen početak radova na otvaranju jame "Begići-Bištrani".
Novi pretovarni sistem i jama Begići svojim kapacitetima mogu zadovoljiti potrebe sadašnjih i budućeg bloka 8 u Termoelektrani "Kakanj".
Dnevno iz kopa Vrtlište prema TE Kakanj odlazi 3.200 tona uglja, a projektovani sistem pokazuje da je moguće transportovati duplo veće količine.
Ukupna vrijednost investicije koja je finansirana sredstvima RMU "Kakanj" i Javnog preduzeća Elektroprivreda BiH je 17,5 miliona KM.
Projekt uključuje: sistem za prijem, pripremu i utovar uglja vrijednosti 9,4 miliona KM, nabavku dviju lokomotiva - manevarske i vučne, u vrijednosti 3,5 miliona KM za potrebe transporta uglja od površinskog kopa Vrtlište do rudničke separacije, zatim nabavku kamiona za transport uglja u iznosu od 652.000 KM, a u toku je i nabavka 20 specijalnih vagona za prijevoz uglja vrijednosti 3,2 miliona KM.
Direktor RMU "Kakanj" Mirsad Jašarspahić je ovom prilikom kazao da se radi o potpuno automatizovanom sistemu kojim se upravlja iz jednog centra, a izrađen je s ciljem da prihvati, ne samo sadašnju već i buduću proizvodnju uglja namijenjenu budućem bloku kakanjske termoelektrane.
Na ovaj način zaokružen je tehničko-tehnološki postupak od pripreme, otkopavanja do prerade i transporta uglja.
- Uprava RMU "Kakanj" jasno je definirala investicijske ciljeve i odlučila napraviti značajan iskorak u modernizaciji eksploatacije, prerade i transporta uglja. Uprava EPBiH prepoznala je te namjere i pomogla da se realizira najveća investicija u rudnike "Kakanj" u posljednjih nekoliko decenija, naglasio je Jašarspahić.
Na realizaciju ideja o ovim projektima, kako je rekao generalni direktor JP Elektroprivreda BiH Elvedin Grabovica, čekalo se više decenija i današnji dan se stoga može označiti historijskim ne samo za Koncern i RMU "Kakanj", već i za cijelu BiH.
Ovakvi i slični projeketi, kako je dodao Grabovica, pokazuju da Elektroprivreda BiH i Vlada FBiH imaju jasnu viziju, cilj i znanje da se realizuje ono što je planirano, a tiče se unapređenja poslovanja i humanizacije rada u rudnicima.
Tim projketom, naglasio je Grabovica, ujedno se vodi računa o poslovanju i profitabilnosti, kao i o lokalnoj zajednici. Naime, dosadašnji transport uglja podrazumijevao je svakodnevno 175 kamiona na lokalnim putevima, a puštanjem u rad novog pretovarnog sistema u potpunosti će nestati prašina, buka i ispušni gasovi, a eliminirane su i opasnosti za pješake.
Federalni premijer Nermin Nikšić i ministar energije, rudarstva i industrije u Vladi FBiH Erdal Trhulj ovom prilikom naglasili su ekonomski i ekološki značaj ovog projekta, te njegovu važnost za daljnji razvoj rudarstva i energetike na ovom području, a i šire.
Nikšić je izrazio zadovoljstvo da EPBiH nastavlja investicije u rudnike i čestitao rukovodstvu RMU "Kakanj". Kazao je da je ohrabren informacijama o povećanom obimu investicija namijenjenih modernizaciji rudnika i humanizaciji rada rudara.
Ministar Trhulj je izdvojio podatak da će se realizacijom ovog projketa 30 puta smanjiti potrošnja goriva na godišnjem nivou, a time i zagađenja u Kaknju.
Projkekt je značajan i u smislu ispunjavanja ambicioznog plana da svi rudnici, pa i kakanjski 2014. počnu pozitivno poslovati i postanu stabilna karika u Koncernu.
Uvođenjem novih tehnologija i povećavanjem sigurnosti ujedno će proizvodnja biti veća, a onda i standard rudara, kazao je Trhulj.