biznis
58

Kako uštedjeti gotovo 100 KM godišnje koristeći internet i smartphone

Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Ukoliko svojih pet ili šest mjesečnih računa za režije građani plaćaju na jednom mjestu, uglavnom najbližoj poslovnici banke ili pošte, provizija prilikom plaćanja stvara dodatni trošak od oko 10 konvertibilnih maraka.

U rasponu od 12 mjeseci, taj se trošak penje na značajnih 120 konvertibilnih maraka što predstavlja osjetan udarac na kućni budžet. To je više od jednog cijelog računa za struju u stanu četveročlane porodice.

Zbog činjenice da nove tehnologije pružaju drugačiji pristup rješavanju kućnih finansijskih obaveza, postavlja se pitanje da li one mogu pružiti i drugačiji pristup u plaćanju provizije.

Pristup internetu putem desktopa ili smartphonea odlazak u banku pretvorio je u bespotreban utrošak vremena i novca upravo zbog potrebe banaka da ubrzaju proces transakcija. Brži odnos klijenata i banke jednak je manjem trošku koji se do sada ogledao u plaćanju procesa isporuke sredstava u vidu provizije.

Ukoliko naknada za obavljenih npr. šest transakcija (od čega pet na istu, a jedna na drugu banku) na šalteru banke košta 10,50 konvertibilnih maraka, korištenjem mobilnog bankarstva građanin plaća 80 posto nižu naknadu, odnosno 2,10 konvertibilnih maraka.

Ukoliko se ova računica predstavi na godišnjem nivou, možemo govoriti o uštedi sa 120 KM godišnje na svega 25,20 KM - gotovo 100 konvertibilnih maraka godišnje.

Internet i mobilno bankarstvo je olakšavajući način poslovanja građana sa bankom jer se obaveze mogu obaviti iz udobnosti svoga doma ili gdje god postoji pristup internetu. Svijet u kojem nema odlaska u poslovnice i čekanja u redovima je doslovno nadohvat ruke ili prsta.

Također, internet i mobilno bankarstvo korisnicima omogućavaju pregled stanja, detalja i prometa po računima, vršenje transakcija na račune fizičkih i pravnih lica, zamjenu valuta, te izmirenje obaveza po kreditu i kreditnim karticama.