Investicije
1.1k

Probijen tunel Karaula: Projekt koji približava Sarajevo i Tuzlu

Piše: D. Brkić
(Foto: Darko Zabuš/Klix.ba)
Uz zvuke navijačke pjesme "Igraj Bosno" danas je probijen tunel Karaula dužine 902 metra, koji je najzahtjevniji infrastrukturni objekat urađen u posljednjih nekoliko godina.

Tunel Karaula bit će dio magistralnog puta Sarajevo - Tuzla, a sa vremenskog aspekta gledano približit će te gradove za 20-ak minute vožnje, dok će se od Olova do Kladnja u budućnosti voziti desetak minuta.

"Uprkos brojnim skepticima završili smo grandiozan objekat. Meni je ovo najdraži projekat u ministarskom mandatu. Moram reći kako je izveden precizno i da je došlo do razmimoilaženja od jednog centimetra kada je okončan proboj tunela”, kaže Enver Bijedić, resorni ministar u Vladi F BiH.

Radovi na tunelu Karaula počeli su 13. augusta i završeni su u predviđenom roku. Pored tunela dužine 902 metra uradit će se i evakuacioni tunel dužine 460 metara, a Tuzlanski i Zeničko-dobojski kanton će kroz tunel biti povezani i u sektoru distribucije električne energije.

Na proboju tunela bilo je angažovano između 80 i 120 radnika, a radilo se intenzivno 24 sata dnevno svaki dan u sedmici. Inače, proboj tunela su izvršili Strabag AG Austrija u partnerstvu sa domaćom građevinskom kompanijom Entea d.o.o. Sarajevo.

“U iskopu tunela izvođači su se susreli sa promjenljivom geologijom, raspucalim masivom te visokim stepenom procjednih voda koje karakterišu ovo područje, što im je prouzrokovalo brojne otežane okolnosti i neujednačenu dinamiku radova. Zbog svega navedenog, bili smo primorani konstantno vršiti dodatno osiguranje stjenske mase podgradom sa primarnom oblogom, te svakodnevno prilagođavati metodologiju i tehnologiju izvođenja radova”, naveli su iz kompanije Entea.

Najavljeno je da bi tunel Karaula mogao biti otvoren do kraja godine, a samim tim i istoimeni planinski prevoj za vozače bi bio stvar prošlosti. Domaće građevinske firme predvođene austrijskim Strabagom savladale su najteži izazov na magistralnom putu Sarajevo – Tuzla, a izgradnja tunela je prvi čin modernizacije pomenute ceste od njenog otvaranja prije pedesetak godina.