Projekat od 50 miliona KM
473

Ovo su trasa i lokacije stanica tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice

B. R.
Trasa i lokacije tramvajskih stanica (Ilustracija: A.L./Klix.ba)
Trasa i lokacije tramvajskih stanica (Ilustracija: A.L./Klix.ba)
Izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice počela je 4. oktobra, a trasa pruge i lokacije stanica su dosta ranije utvrđene.
Trasa pruge počinje od okretaljke na Ilidži i nastavlja se preko parkinga prekoputa Doma zdravlja, a potom presijeca obje trake jednosmjerne saobraćajnice prema Butmiru do zelene površine koja se nalazi između dvije saobraćajnice.
Raskrsnica kod koje će tramvajska pruga presijecati saobraćajnicu na Ilidži (Foto: Klix.ba)
Raskrsnica kod koje će tramvajska pruga presijecati saobraćajnicu na Ilidži (Foto: Klix.ba)

Od raskrsnice, u blizini Doma zdravlja, kod koje presijeca saobraćajnicu do Hrasnice tramvajske šine će biti na zelenoj površini - zelenom koridoru koji je prije nekoliko godina izgrađen upravo za tramvajsku prugu. Od kružnog toka u Hrasnici do Famosa pruga će biti na zelenoj površini s lijeve strane ceste. Zeleni koridor se nalazi između saobraćajnica koje imaju po dvije trake. Okretaljka u Famosu će biti u blizini kompanije Alternativa.

Tramvaj će prolaziti kroz 11 raskrsnica, od čega su tri kružne. Za očekivati je da će sve one biti semaforizirane, što se odnosi i na one kružne. Trenutno je semaforizirana samo raskrsnica u Sokolović Koloniji, kod pekare Panera.

Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta (SDP) je ranije isticao da će trasa tramvajske pruge od Ilidže, preko Butmira i Sokolović Kolonije, do Hrasnice biti pod adaptivnim upravljanjem saobraćajem.

To znači da bi tramvaji trebali imati prednost prilikom prolaska kroz raskrsnicu, tj. da će se zeleno svjetlo za tramvaje automatski uključivati po dolasku tramvaja pred raskrsnicu.

Lokacije stanica

Na tramvajskoj pruzi ukupne dužine 13 kilometara bit će po deset stanica u oba smjera. Stanice će biti na skoro istim lokacijama na kojima su autobuske stanice:

  • Kod okretaljke na Ilidži;

  • Kod tržnog centra Grand i hotela Hills;

  • Kod Osme osnovne škole "Amer Ćenanović";

  • Kod stadiona u Butmiru;

  • Kod Univerziteta Burch;

  • Kod raskrsnice prema Sokolović Koloniji i Kovačima;

  • Kod posljednjeg kružnog toka u Sokolović Koloniji prije Hrasnice;

  • Kod Doma kulture u Hrasnici;

  • Kod Obdaništa "Radost", odnosno Četvrte osnovne škole;

  • Na okretaljci u Famosu.

Stanice bi trebale biti poput novoizgrađenih stanica na Otoci i u Nedžarićima. Moguće su manje promjene u odnosu na projekat prilikom izgradnje tramvajske pruge. Ministar Šteta je naglasio da će do Hrasnice saobraćati i 15 novih tramvaja švicarskog proizvođača Stadler. Prvi će biti isporučen do kraja ove godine, a preostalih 14 do ljeta sljedeće godine.

U međuvremenu se razmatra kupovina još 10 novih tramvaja, a razlog za to jeste upravo produženje tramvajske pruge do Hrasnice. Za tu kupovinu bit će raspisana nova javna nabavka.

Prema riječima resornog ministra, ovo je prvo produženje tramvajske pruge u Kantonu Sarajevo od 60-ih godina prošlog stoljeća, kada je pruga produžena od Čengić Vile do Ilidže. Tramvaj će prolaziti kroz tri ilidžanska naselja u kojima ukupno živi između 25.000 i 26.000 stanovnika.

Radovi

Pomoćnik ministra u Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo Tarik Bašović je u izjavi za TVSA ukazao da je u toku geotehničko ispitivanje zemljišta i geodezijsko snimanje trase tramvajske pruge.

Na međunarodnom tenderu za izvođača radova je izabran konzorcij turskih kompanija Yapi Merkezi i Yapiray, a rok za završetak radova je godinu i po. Izgradnja će koštati 50 miliona KM, a novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).