biznis
0

Fiat zatvorio sve fabrike u Italiji zbog štrajka

SRNA
Italijanski proizvođač automobila Fiat zatvorio je svih pet fabrika u Italiji pokušavajući da se izbori sa štrajkom vozača kamiona.

Vozači kamiona protestuju zbog poreza na gorivo koji je uvršten u budžet koji je usvojila vlada premijera Marija Montija u januaru. Oni su na svim glavnim putevima postavili blokade.

Iz kompanije je saopšteno da je proizvedeno 20.000 automobila manje u posljednje tri sedmice zbog protesta i da će fabrike i dalje biti zatvorene, ako štrajk bude nastavljen. Fiat ima četiri fabrike na jugu Italije i jednu u Torinu.

Zatvorene su fabrike u Pomiljanu, u blizini Napulja, gdje se proizvodi nova Panda. Zatvaranje fabrika moglo bi da stvori gubitak od 10 odsto na italijanskom tržištu ovog mjeseca ako vozači ne nastave da rade narednih dana, upozorava Fiat.	Izvršni direktor Fiata Sergio Marchione sastao se ranije sa Montijem prvi put, ali iz Fiata nisu željeli da kažu koja je bila tema razgovora. Ove nedjelje objavljeno je da je Marchione primio 14,5 miliona eura kompenzacije, od toga 2,5 miliona eura u gotovini, a ostalo u dionicama.

Međutim, štrajk pogađa Fiat, otežava isporuku automobila potrošačima, uzrokuje nestašicu dijelova u fabrikama što otežava proizvodnju automobila. Zatvoreni pogoni u Pomiljanu, Kasinu, Sevelu, Mirafjoriju i Mefli, bit će otvoreni najranije u ponedjeljak. U ranijem Fiatovom saopštenju navodi se da je "štrajk prevoznika u Italiji uzrokovao velike probleme čitavoj automobilskoj industriji, a naročito Fiat grupi".

Fabrike Fiata u Italiji rade sa 50 odsto kapaciteta, dok fabrike u SAD i Poljskoj rade u punom kapacitetu. Vozači kamiona su, u januaru i februaru, štrajkovali u više navrata, što je 24. januara dovelo do prekida rada u Fiatovim fabrikama usljed opšteg štrajka koji su pokrenuli vozači protiv novog vladinog poreza, koji je podigao cijene benzina.

Sindikat koji se nalazi iza ovog štrajka istakao je da kupac malog Fiata 500 L u južnoj Italiji mora da plati 530 eura za transportne troškove, dok kompanija, koja je nedaleko od Rima isporučuje automobil prodavcima, plaća samo 17 eura za 270 kilometara vožnje. Od kada je postao direktor 2004. godine Marchione je reorganizovao fabrike automobila u Italiji. Uprkos otporu sindikata, uvedene su fleksibilnije radne prakse.

Monti je na čelu vlade tehnokrata koja treba da izvuče Italiju iz dugova i već je usvojila pakete mjera štednje, povećala poreze i uvela penzione reforme.