biznis
94

EK odobrila sredstva: Počinje obnova pruge Čapljina - Dubrovnik

Anadolija
Foto: Anadolija
Foto: Anadolija
Realizacijom projekta "Biciklima kroz povijest pratimo Ćiru" do kraja naredne godine u potpunosti će biti uređena i osposobljena biciklistička staza na potezu od Čapljine u Bosni i Hercegovini preko Hrvatske do granice sa Crnom Gorom, kao preteća revitalizacije stare uskotračne pruge biciklom.

Projekat se finansira iz sredstava Instrumenata pretpristupne pomoći (IPA) za prekograničnu saradnju koji je potpisan 18. decembra. Dio koji se odnosi na BiH, a čiji je nosilac Javno poduzeće Vjetrenica uključuje općine Čapljina, Neum, Ravno i Tursističku zajednicu Grada Trebinja, vrijedan je 296.000 eura. Partneri su  Udruženje za gospodarski razvitak  (REDAH) i Udruženje za promociju biciklizma Hercegovine - Bike.  

Partner sa hrvatske strane su Turistička zajednica i Općina Konavle i Regionalna razvojna agencija Dubrovačko-neretvanske županije (DUNEA). 

"Radi se o veoma važnom projektu. Planirana je revitalizacija stare uskotračne pruge biciklom na pozetu - Čapljina - Ivanica - Župa dubrovačka - Konavle do granice sa Crnom Gorom. Popravit će se trasa, postaviti znakovi za biciklističku stazu, popraviti tuneli, mostići. Na svaku željezničku stanicu koja je bila na trasi pruge bit će postavljene ploče na kojima će se ukazati na povijest: šta je značajno za to podneblje. U Zavali, kao centralnom dijelu, u neposrednoj blizini Vjetrenice bit će smješten punkt za iznajmljivanje i popravku bicikala, info centar i suvenirnica. Bit će uređena i odmorišta", istakla je Ana Soldo, direktorica JP Vjetrenica. 

Planirano je da se projekat realizira dvije godine, a prvi sastanci i aktivnosti planirani su za januar. 

Inače, projekat obnove i revitalizacije uskotračne pruge Gabela (Čapljina) - Trebinje - Dubrovnik - Zelenika koja bi ponovno povezala Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Crnu Goru i željeznicom ima punu podršku i prvih ljudi Dubrovnika i Trebinja, te Ravnog i Čapljine, mjesta i područja kroz koje je nekada prolazila. 

Pruga je svečano otvorena 15. i 16. jula 1901, a otvorenju su prisustvovali najviši uglednici, političari i državni činovnici iz Beča i Budimpešte te zemaljske uprave provincije Bosne i Hercegovine. Popularni Ćiro iz Dubrovnika posljednji put krenuo je 30. maja 1976. čime je Dubrovnik opet postao lučki grad bez željezničke veze sa zaleđem.

Ekipa Anadolu Agency (AA) obišla je dijelove trase bivše uskotračne pruge koja je još uvijek u veoma dobrom stanju. Ključno mjesto bivše uskotračne pruge nalazi se u naselju Uskoplje, u blizini Ivanice gdje još uvijek stoje ostaci stare željezničke stanice koja svjedoči da je nekada BiH bila povezana sa susjednim državama, Hrvatskom i Crnom Gorom. Uskoplje je bilo čvorište gdje se pruga desno odvajala za pravac Dubrovnika, a lijevo za Herceg Novi i Zeleniku kao krajnju tačku odredišta. 

U neposrednoj blizi nalazi se i tunel na Ivanici koji je specifičan po mnogo čemu. U njega se ulazi u jednu, a izlazi u drugu državu: iz Bosne i Hercegovine u Hrvatsku odnosno obrnuto.    

U to vrijeme ko se vozio tadašnjim ćirom iz Hercegovine, odnosno išao prema Hrvatskoj, taj prevoj od Ivanice prema Župi dubrovačkoj - u momentu kada bi izlazio iz tog tunela prema Hrvatskoj, osjetili bi se uzdasi putnika. Posebno onih koji su se prvi puta vozili prema Dubrovniku. Naime, izlaskom iz tunela se otvara veliki pogled prema Jadranskom moru, do Cavtata i šire. 

Gradonačelnici Dubrovnika Andro Vlahušić i Trebinja Slavko Vučurević, te načelnici općina Ravno Andrija Šimunović i Čapljine Smiljan Vidić prvi puta su za Anadolu Agency (AA) zajedno govorili o značaju i važnosti uspostave željezničke pruge uskog kolosijeka.