Vrijeme je za evoluciju
40

Volkswagen R postaje zasebni brend električnih automobila visokih performansi

D. B.
Volkswagen R doživljava evoluciju u kojoj će postati neovisan brend od Volkswagena, koji će biti posvećen proizvodnji električnih vozila visokih performansi.

Volkswagen R potiče iz 2002. godine kada se pojavio Golf R32, nakon kojeg je 2008. stigao Passat R, a godinu kasnije i Scirocco R. Godine 2013. je došao Polo R WRC, a u proteklim godinama se oznaka R koristila za snažnije verzije modela Arteon, T-Roc, Tiguan i Touareg. No, od ove godine Volkswagen želi da R evoluira u nezavisan brend.

Plan je da se otvori poseban Volkswagen R dio u tematskom parku Autostadt u Wolfsburgu, koji predstavlja turističku atrakciju blizu fabrike njemačkog giganta, što je slična filozofija BMW Weltu u Minhenu. Godišnje Autostadt posjeti oko 2 miliona ljudi, a njegovi brojni paviljoni posvećeni su brendovima Volkswagen Grupe, Od Škode i SEAT-a, preko Audija do Lamborghinija. R paviljon će im se pridružiti ovog ljeta.

Fanovi snažnih Volkswagenovih modela će imati priliku da vide različite koncepte i produkcijske automobile ograničene proizvodnje. Neizbježno, tu će se naći i električni modeli visokih performansi. Iz Volkswagena kažu da će R linija vremenom evoluirati u narednim godinama u kojim stižu snažnija električna vozila. Proces je započet Touaregom R i plug-in hibridnim V6 pogonom.

Međutim, još ima života u motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Obnovljeni Golf R stiže ovog ljeta, no bez opcije manuelnog mjenjača. To nije toliko veliko iznenađenje u Evropi, gdje se osma generacija Golfa nije ni nudila s "tri papučice", no sigurno je da će ručni mjenjač nedostajati entuzijastima.

Volkswagenova odluka da distancira R od glavnog brenda potiče još od 2020. godine kada je postao odvojena poslovna jedinica. SEAT je otišao korak dalje s brendom Cupra koji predstavlja zasebne modele. Audi Sport je također odvojen od Audija.

Što se tiče devete generacije Golfa, ona će biti potpuno električna. Da li će to postati prvi električni R, ostaje da se vidi, no vjerovatno ćemo prvo vidjeti električni GTI. Snažni električni automobili su već dio ponude kompanije s obzirom na to da GTX model imaju više snage, uključujući čak i ID. Buzz GTX kombi.

U međuvremenu R posluje bolje nego ikad prije, prošle godine je proizvedeno više od 35.000 automobila, što je rekord za ovaj brend. Od 2002. godine je prodano više od 300.000 vozila s R oznakom.