Bh. premijera
0

Vozili smo novu Opel Mokku: Zabavna i potpuno inovativna

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Opel je danas premijerom na Jahorini i zvanično uveo potpuno novu Mokku na tržište Bosne i Hercegovine. Originalan i privlačan kompaktni crossover donosi neke nove trendove i najavljuje kako će igledati skora budućnost Opela, a nakon prvih kilometara donosimo i svoje prve utiske.

Opel je prepoznao popularnost crossovera B segmenta među prvima, a sada uz već poznati Crossland stigla je i potpuno nova Mokka zasnovana na CMP platformi koju dijeli sa Corsom i Peugeotom 208. Dva, na prvi pogled, slična crossovera u istom segmentu i pod istom markom čine se kao pretjerano, ali u suštini Mokka i Crossland zaista imaju malo toga zajedničkog, a samim tim ciljaju i različite afinitete kupaca. Za razliku od Crosslanda, Mokka stiže kao lifestyle crossover koji kao glavne konkurente vidi automobile kao što su Nissan Juke ili Toyota CH-R.

Uprkos nešto dužem međuosovinskom razmaku (+2,0 mm), nova Mokka je 12,5 cm kraća od prethodnog modela, dok svojim putnicima nudi sličan prtljažni prostor kao i prije sa do 350 litara zapremine. Ukupna dužina od samo 4,15 metara čini je izuzetno lakom za manevriranje i parkiranje u urbanim područjima, dok je i na zavojitim cestama vrlo okretna i zabavna.

Dizajn nove Opel Mokke iznenađuje proporcijama i za ovaj segment neobičnim detaljima poput izdignutog i ravnog poklopca motora te niskim i okomitim vjetrobranom, čime dobija i svojevrsne retro elemente. Uz mišićav prednji dio sa oštrim linijama ističu se i kratki prevjesi i širok tra točkova.

Novost kojim se Mokka također ističe je da stiže kao prvi model Opela koji odlikuje buduće "lice" marke ali i potpuno digitalni kokpit sljedeće generacije: Opel Vizor i Opel Pure Panel. Vodoravno ispružena instrument tabla integriše dva široka ekrana, i to onaj ispred vozača koji je velik do 12 inča. Kako bi omogućili intuitivnu upotrebu i neprekidno fokusiranje vozača na cestu, Opelovi dizajneri zadržali su kontrolne "fizičke" tastere za osnovne funkcije, što je odličan primjer kako se može uzeti najbolje iz oba svijeta.

Inovativne tehnologije za sve: nova Mokka nastavlja Opelovu tradiciju

Nova Mokka ostaje vjerna Opelovoj tradiciji da inovativne tehnologije iz viših klasa učini dostupnim širokom krugu kupaca. Tako sada Mokka nudi napredne sisteme poput ACC (napredni tempomat) i aktivnog zadržavanja vozne trake. Sistem osvjetljenja također nudi vodeće tehnologije sa prilagodljivim snopom svjetala i bez zasljepljivanja uz IntelliLux LED svjetla sa 14 elemenata, što je jedinstveno u segmentu. Sve verzije modela Mokka standardno dolaze sa LED svjetlima naprijed i nazad, električnom parkirnom kočnicom, kao i prepoznavanjem saobraćajnih. Dostupna je i kamera za panoramski pogled od 180 stepeni i automatska pomoć pri parkiranju.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Inženjerski tim u Rüsselsheimu posebno je radio na smanjenju ukupne težine što je donijelo uštedu do 120 kg u odnosu na prethodnu generaciju, a s druge strane na povećanju krutosti karoserije. Prednosti su očite: nova Mokka troši znatno manje, a istovremeno je mnogo reaktivnija, okretnija i zabavnija u vožnji.

Novi motori sa odličnim balansom između efikasnosti i performansi

Opel za Mokku na našem tržištu nudi ekonomične benzinske i dizel motore snage od 100 KS do 130 KS. Umjerena potrošnja goriva i odlične performanse karakteristične su za sve opcije pogonskog sklopa.

Zabava započinje ulaznim 1.2 Turbo motorom od 100 konjskih snaga u kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem, koji uz vrlo dobre performanse obećava i kombinovanu potrošnju od 4,6 l/100 km.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Na današnjoj premijeri smo uspjeli isprobati samo snažniji 1,2 Turbo motor sa 130 KS koji nam je na zavojitim cestama Jahorine pokazao izuzetnu elastičnost ali i neočekivano ugodan i sportski zvuk koji se odlično uklopio u ukupni stil nove Mokke. Također, u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim mjenjačem Mokka je istovremeno ležerna za vožnju po gradu, dok uz mogućnost izbora načina rada može značajno promjeniti način rada motora i mjenjača te ponuditi ugodne koičine zabave kroz zavoje.

Uz ove benzinske motore ponuđen je živahan 1,5-litarski dizel sa šestostepenim ručnim mjenjačem koji proizvodi 110 KS i maksimalni obrtni moment od 250 Nm. uz odličnu elastičnost obećava i potrošnju od samo 3,8 l/100km.

Za ljubitelje električne mobilnosti Opel ovaj put nudi i model Mokka-e, ali na žalost ta verzija neće biti ponuđena na našem tržištu, barem za sada.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Nova Opel Mokka stiže u B-segment sa vrhunskim inovacijama koje su donedavno bile dostupne samo u luksuznoj klasi. Upozorenje za sudar naprijed s automatskim kočenjem u nuždi i otkrivanjem pješaka radi brzinom većom od 5 km/h. Ako se vozilu ili pješaku ispred priđe prebrzo, sistem oglašava zvučni signal upozorenja i prikazuje poruku u informacijskom centru za vozača. Ako je sudar neizbežan, sistem kočenja se priprema i, ako je potrebno, aktivira se kočenje u nuždi kako bi se umanjili efekti potencijalnog sudara. Ispod 30 km/h sistem može potpuno zaustaviti vozilo. Ako brzina prelazi 30 km/h brzina se smanjuje i vozač mora aktivno kočiti.

Opel novu Mokku u Bosni i Hercegovini nudi po cijeni od 33.895 KM koliko košta ulazni model sa 1,0-litarskim motorom od 100 KS. Ipak iz Opela očekuju da će najzanimljviji model na našem tržištu biti Mokka Edition sa istim ovim motorom koja za dodatnih 586 KM nudi uz već bogatu osnovnu opremu i aluminijumske točkove, otključavanje vrata bez ključa i aktivnu pomoć za zadržavanje vozne trake.