{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Vozili smo: Nova Opel Astra na Buškom jezeru

1.11.2015. u 10:52
134
65
Vozili smo: Nova Opel Astra na Buškom jezeru
134
Na jednom od najvećih akumulacijskih jezera u Evropi, u idiličnom i jedinstvenom ambijentu eko-sela Grabovica na Buškom jezeru te poznate oaze mira i odmora, duhovnog centra "Karmel sv. Ilije", predstavnici bosanskohercegovačkih i hrvatskih medija isprobali su na testnim vožnjama novu Opel Astru.
Peta generacija Opel Astre ističe se inovativnošću, udobnošću i elegantnim dizajnom. Nakon pretpremijere koju je imala na Jahorini, i to prije svjetske premijere na sajmu u Frankfurtu, ovaj put nam je Opel da priliku da zaista osjetimo koje novosti donosi nova Astra, i to dijelu Bosne i Hercegovine koji ima bogatu prošlost, krška polja i višestoljetne šume, i što je najvažnije, slikovite i zanimljive ceste oko Buškog jezera.

Nova Astra dolazi kao jedanaesta generacija Opelovog kompaktnog automobila, a korjeni joj sežu još u daleku 1936. godinu i prvi Opel Kadett. Nakon Kadetta stigla je Astra, a do sada je Opel proizveo čak 12 miliona Astri, pa je ona ujedno i drugi najprodavaniji automobil u Evropi u periodu od 1991. do 2015. godine. To dovoljno govori koliko je Astra važan model za Opel, i koliko je bilo važno da njena najnovija generacija bude zaista na nivou zadatka, pa i više od toga.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba


Zahvaljujući uspješnom programu “mršavljenja” kojem je bila podvrgnuta, nova generacija Astre već na prvim kilometrima pokazala se znatno dinamičnijom od svoje prethodnice, istovremeno zadržavajući vrlo visok nivo udobnosti uz pomoć udobne i kvalitetne kabine i izdašnih ergonomskih sjedišta s funkcijom masaže i podesivosti u 18 smjerova.

Jednostavnost korištenja svih komandi te nova Opelova multimedija IntelliLink koja omogućuje povezivanje s pametnim telefonima svrstavaju novu Astru u sam inovacijski vrh automobila svoje klase. Osim modernog dizajna kao odličnog spoja prostranosti i sportske elegancije, novu Opel Astru karakterišu visoki sigurnosni standardi kao i brojne inovacije iz luksuzne i više klase. Astra je tako prvi automobil s revolucionarnim LED svjetlima koja se prilagođavaju svakoj situaciji i na taj način omogućuju noćnu vožnju s dugim svjetlima. Tu je i cijeli niz različitih sistema pomoći za vozače poput prepoznavanja saobraćajnih znakova, upozorenja pri napuštanju vozne trake, nadzora mrtvog ugla te naprednog pilota za parkiranje.

Ponuda motora za novu Astru je vrlo raznovrsna i bogata. Osnovu čini najpristupačniji i najjednostavniji 1,4-litarski benzinac od 100 KS, ali svakako je najzanimljivije bilo isprobati potpuno novi 1,0-litarski trocilindarski turbobenzinac koji proizvodi 105 KS i 170 Nm okretnog momenta. Na prvi pogled djeluje presitno i preskromno za prilično velik kompakt, ali činjenica je da je u vožnji sasvim dovoljan, te da će za većinu kupaca Astre upravo ovaj motor biti optimalan izbor. Ujedno vrlo je skroman u potrošnji goriva, pa Opel obećava prosjek od samo 4,3 litra na 100 km.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba


Snažniji i realno mnogo poželjniji benznici su 1,4-litarski turbo motori u verzijama sa 125 i 150 KS. Sa ovim motorima Astra postaje mnogo zanimljvija i dinamičnija, te u snažnijoj verziji sprinta do 100 km/h za vrlo solidnih 8,3 sekunde. Također, i sa ovim motorima Opel obećava prosjek potrošnje u kombinovanom ciklusu vožnje koji je manji od 5 litara na 100 kilometara.

Ponudu dizelskih modela "pokrio" je samo jedan motor. Novi i moderni 1,6 CDTI je tako ponuđen u verzijama sa 90, 110 i 136 KS. Srednji model od 110 KS vjerovatno će biti najpoželjniji, dovoljno je živahan i elastičan, troši manje od 4 litra dizela na 100 kilometara.

Jednako važno je i da uz manje vanjske proporcije nova Astra nudi više prostora i praktičniju unutrašnjost. Iako je dodatnih 4 centimetra za noge i koljena putnika na zadnjim sjedištima dobiveno prije svega stanjivanjem i smanjivanjem prednjih sjedišta, čini nam se da komfor i udobnost nisu zakinuti zbog toga. U svakom slučaju putnički prostor je sada primjetno komforniji, dok je posebno ugodnije i na prednjim sjedištima jer vozač i suvozač uživaju u pogledu na moderan kokpit koji je zrađen od kvalitetnijih materijala. Ergonomija i preglednost su također dosta bolje jer su brojni "dugmići" i prekidači nestali sa centralne konzole zahvaljujući velikom ekranu osjetljivom na dodir.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba


Da bi dobila ocjenu potpunog i uzornog porodičnog kompakta nova Astra ima i prostran prtljažnik. Iako nije najveći u klasi sa 370 litara zapremine svakako je u skladu sa očekivanjima, a veliki otvor čini ga potpuno iskoristivim.

Potpuno nova Opel Astra lakša je, agilnija i učinkovitija, ali isto tako ekonomičnija, udobnija i privlačnija nego ikad prije. Da će poput svojih prethodnica sigurno doživjeti i tržišni uspjeh potvrđuje i činjenica kako je za novu Astru, premijerno predstavljenu na ovogodišnjem 66. Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, već primljeno oko 30.000 narudžbi i prije svjetske premijere.

Uz brojne inovacije nova Astra želi ostati i vrlo pristupačna. Tako osnovni model sa 100 KS do registracije košta 24.800 KM, a u opremi sadrži klima uređaj, radio + USB + Aux-in + kontrole na upravljaču, Bluetooth, tempomat + limitator brzine, ESP + pomoć pri kretanju uzbrdo, 6 zračnih jastuka, LED poziciona svjetla i prednji žmigavci, daljinsko središnje zaključavanje, električne prednje prozore, grijane retrovizore, čelične točkove prečnika 15” i kontrolu pritiska u gumama.

I ostali modeli su jednako pristupačni pa Astra Enjoy 1.4 sa 100 KS do registracije košta 26.200 KM, Astra Enjoy 1.4 Turbo sa 150 KS košta 29.100 KM, dok dizelska Astra Enjoy 1.6 CDTI od 110 KS u cjenovniku stoji 31.500 KM.

Paket Enjoy pored opreme osnovnog modela sa sobom donosi i nešto izdašniju opremu, i to ekran u boji dijagonale 7” i osjetljiv na dodir, kompatibilnost sa Apple CarPlay, kompatibilnost sa Android Auto, kožni upravljač, putno računalo, električne podizače zadnjih prozora, središnji naslon za ruke i čelične točkove 16”.

Foto: Opel media
Foto: Opel media


Za one koji žele više opreme Opel nudi čitav niz detalja, poput LED Matrix svjetala koja koštaju 2.350 KM, ergonomskih (AGR) sjedala za vozača + suvozača koja koštaju 490 KM+ 490 KM. Tu je i Opel Eye prednja kamera sa 5 funkcija koja je u serijskoj opremi paketa Dynamic i Innovation, a inače se doplaćuje 1.170 KM. Koristan je i zimski paket (grijanje prednjih i zadnjih sjedala, grijanje upravljača, električna parkirna kočnica) koji košta 880 KM. Za sigurnost se brinu napredni park-piloti + kontrola mrtvog ugla + zadnja kamera koji koštaju 1.470 KM u kombinaciji sa Dynamic paketom ili 1.170 KM u kombinaciji sa Innovation paketom.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: