Klix.ba u Madridu

Vozili smo električni Hyundai IONIQ 6: Ima nade za nove generacije

Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Klix.ba
14.03.2023. u 15:35

Za razliku od mnogih koji se još uvijek muče i traže u razvoju električnih automobila Hyundai je vrlo samouvjereno preuzeo ulogu lidera u tom segmentu. Najbolje od svega, uz sjajnu tehnologiju IONIQ modeli dolaze uz upečatljiv stil kojim pokazuju da električni automobili itekako mogu biti uzbudljivi. Ovaj put smo napravili prve kilometre u novom Ioniq 6 u Madridu i okolini i provjerili kojom brzinom napreduju električni Hyundai modeli.

Ioniq generacija električnih Hyundai automobila uvjerljivim tempom postaje jedno od mjerila među električnim automobilima koji će, htjeli mi to ili ne, postati od zasebnog segmenta jedini segment na tržištu. Oni koji su to na vrijeme prepoznali među prvim će ubrati i plodove rada i razvoja, a jedan od najozbiljnijih globalnih igrača u elektromobilnosti svakako je Hyundai. Iako se IONIQ smatra svojevrsnom podmarkom jasno je da filozofija, razvoj i tehnologija koju nose ovi modeli jasno ocrtavaju put kojim će krenuti i već ide cijela marka.

Nakon sjajnog Hyundaija Ioniq 5 kojeg smo detaljno testirali prošle godine i koji je uvjerljivo osvojio našu nagradu za Klix električni Auto godine 2023. sada smo imali ekskluzivnu priliku napraviti prve kilometre s jednako originalnim i naprednim Ioniq 6 po ulicama glavnog grada Španije. Nakon gradske vožnje odvezli smo se i daleko od gužve gdje smo na živopisnim cestama u okolini Madrida provjerili može li ovakav električni auto biti i uzbudljiv u vožnji.

Električni auto nije samo nužda

Iako je naše tržište električnih automobila tek u povojima, zahvaljujući markama kao što je Hyundai iz godine u godinu dostupni u sve bolji i privlačniji električni modeli. Ipak, ono što Hyundai radi sa Ioniq modelima je veoma važno i vraća draž u proces odabira i kupovine automobila.

Naime, električni auto je zbog propisa i regulativa postao na neki način, barem u zapadnoj Evropi, nužan izbor, dok Hyundai uz raskošne dizajnerske i tehničke egzibicije vraća privlačnost i emocije u proces kupovine automobila.

Originalan i naglašeno aerodinamičan dizajn Ioniqa 6 inspirisan je bezvremenskim dizajnom Hyundaijevog proročanski nazvanog koncepta Prophecy EV, koji je debitovao u martu 2020. godine. Uz brojne dizajnerske poslastice teško je izabrati element dizajna koji je najzanimljiviji, ali nama je svakako najviše pogled "padao" na zadnji dio koji na zanimljiv način spaja sportski stil i jasno podsjeća na legendarni Porsche 911 ili možda Saab 900, ali ujedno donosi i dozu futurističkog izgleda koji nas asocira na slavni DeLorean koji je ovjekovječen u filmskim putovanjima kroz vrijeme.

Uz poseban stil i aerodinamičnost Hyundai s opravdanjem Ioniq 6 naziva Streamliner jer ima izuzetno nizak koeficijent otpora zraka od svega 0,21 Cx. Ovo je vrlo važan element za efikasan električni auto koji obećava domet od čak 614 km u kombinovanom WLTP ciklusu mjerenja.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Kada smo Ioniq 6 ugledali prvi put na veličanstvenom stadionu Atletico Madrida, koji može primiti skoro 70 hiljada gledalaca, ostali smo zatečeni i njegovim raskošnim proporcijama koje očito odlično skriva aerodinamičan dizajn. Da bi se maksimizirao unutrašnji prostor, međuosovinski razmak je maksimalno razvučen, što stvara i jedinstveni vanjski profil.

Raskošan i ugodan hi-tech prostor za vozača i putnike

Iako slijedi ideje i rješenja koja smo upoznalio u Ioniq 5, veći i nešto luksuzniji Ioniq 6 je unutra dizajniran da bude udoban, praktičan i ponudi prostor dostojan dnevnog boravka. To je prije svega omogućilo međuosovinsko rastojanje od čak 2.950 mm ali i dizajn E-GMP platforme.

Vozač ima koristi od nove arhitekture koja je usmjerena na korisnika i upotpunjena je kontrolnom pločom integrisanom s digitalnim bočnim retrovizorima ali i središnjom konzolom u stilu mosta.

Dodatnu ugodnost unutra podstiče rasvjeta za raspoloženje u dvije boje i za prvi i drugi red, a zanimljvo je kako Ioniq 6 dodtne centimetre prostora unutra dobija i na račun vrlo tankih vrata koja na sebi nemaju prekidače. Svi su smješteni na centralnu konzolu, što je ujedno i lakše za korištenje vozaču i suvozaču.

Futuristički ugođaj dodatno ističe interaktivni LED volan, ali naravno i potpuno digitalni kokpit s 12,3-inčnim ekranom audio-video navigacionog sistema (AVN) osjetljiv na dodir, te 12,3-inčni ekran s prikazom svih instrumenata i parametara za vožnju.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U vožnji od skoro 200 km kroz Madrid, okolne autoputeve ali i zabavan planinski prevoj, gdje smo na 1.800 metara nadmorske visine zatekli i ski centar, Ioniq nas je prije svega razmazio tišinom i udobnošću što je prije svega zasluga efikasnog pogonskog sklopa, niskog otpora zraku ali i vrlo dobro podešenom ovjesu. Uz zaista raskošan prostor i pregršt hi-tech opreme poželjeli bismo da se ponegdje ipak nije štedilo na materijalima (centralna konzola), te da inače vrlo ugodna sjedišta ipak imaju malo više izražene bočne oslonce.

Motori i baterije za sve potrebe

S obzirom na to da dijele istu E-GMP platformu, Ioniq 6 ima istu ponudu pogona i motora, a zahvaljujući modularnosti može zadovoljiti različite budžete i potrebe.

  • Pogon RWD - Baterija 53.0 kWh - Snaga 111 kW (151 KS) - 350 Nm - Domet 429 km - Prosječna potrošnja - 13.9 kWh/100 km

  • Pogon RWD - Baterija 77.4 kWh - Snaga 168 kW (228 KS) - 350 Nm - Domet 614 km - Prosječna potrošnja - 14.3 kWh/100 km

  • Pogon AWD - Baterija 77.4 kWh - Snaga naprijed 165 kW - Snaga nazad 74 kW - Ukupna snaga 239 kW (325 KS) - 605 Nm - Domet 583 km - Prosječna potrošnja - 15.1 kWh/100 km

IONIQ 6 ima najsavremeniju tehnologija baterija od 800 volti što je dvostruko više od aktuelnog standarda od 400 volti. U praksi to znači da se baterija od 800 volti može napuniti od 10 posto do 80 posto za samo 18 minuta, a još važnije je da uz ovu tehnologiju IONIQ 6 može dobiti novih 100 km dometa za manje od pet minuta punjenja, ili 351 km dometa u roku od samo 15 minuta punjenja.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

IONIQ 6 je opremljen ugrađenim punjačem velike snage, te podržav 11 kWh za AC punjenje ili do 232 kWh za ultra-brzo DC punjenje.

IONIQ 6 pruža inovativnu funkciju napajanja Vehicle to load (V2L) koja omogućava vozačima da pune sve električne uređaje kao što su električni bicikli, skuteri ili oprema za kampovanje pomoću baterije vozila, dok smo je mi iskoristili da pripremimo mirisan espresso dok smo se upoznavali sa Ioniqom 6. Funkcija V2L može osigurati do 3,6 kW snage.

Zabava u vožnji za nove i stare generacije

Iako je jasno fokusiran na aerodinamiku i energetsku efikasnost to ne znači nužno da je dosadan u vožnji. Naprotiv. Na jednom od najboljih itinerera koje smo ikada vozili u zadnjih 20 godina, koliko vam donosimo naše premijere i testove, unutar nekoliko sati i oko 200 kilometara isprobali smo Ioniq 6 u doslovno sim mogužim uslovima, konfiguracijama cesta i podlogama, uključujući i kockom obložene ceste.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ukratko, ne samo da je uzorno tih i ugodan, Ioniq 6 u zavojima i na uskim cestama se snalazi neočekivano dobro. Nisko težište, efikasan motor i pogon, ali i E-GMP platforma vozaču osiguravaju izuzetno visoku stabilnost i predvidljivu upravljivost na cesti. Jasno, zasluga je to i naprednog zadnjeg multilink ovjesa, a zanimljiv detalj je i integrisana pogonska osovina (IDA), koja kombinuje ležajeve točkova sa pogonskom osovinom za prenos snage na točkove, smanjujući težinu osovine i poboljšavajući stabilnost pri vožnji.

Također, vozač u Ioniq 6 može prilagoditi performanse prema svojim trenutnim željama i potrebama, pa zavisno od uslova može upravljač biti lakši ili teži, ukupn raspoloživa snaga može biti veća ili manja, kao i osjetjivost pedale "gasa". Na modelima s pogonom na sve točkove i sama raspodjela snage i obrtnog momenta može se podešavati što dodatno čini ovaj auto zanimljivijim i upotrebljivim u svim situacijama.

Uskoro i u našoj zemlji

Kako smo i navikli od Hyundaija u Bosni i Hercegovini, naši kupci neće morati dugo čekati ni ovaj novitet kojeg su mnogi već proglasili jednim pravim konkurentom Tesli Model 3.

Naime, nakon što je prošle godine stigao Ioniq 5, već u aprilu ove godine u Bosnu i Hercegovinu stižu i prvi primjerci Ioniq 6 modela. Tačne cijene za naše tržište nisu još uvijek poznate, ali jasno je da je u ponudi Hyundaija ovaj model smješten iznad Ioniqa 5, te će u skladu s tim biti i nešto skuplji od njega.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Slijedeći vijest da se carina na uvoz električnih automobila u BiH neće plaćati ni ove godine, te čekajući vijest o poticajima za kupovinu "strujića" za koju je prošle godine bilo obezbijeđeno milion KM u Federaciji BiH, jasno je da će za kupce koji žele prihvatiti elektromobilnost Ioniq 6 biti jedan od najpoželjnijih izbora.

43