{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Comfortline: Odličan 5!

16.7.2014. u 09:24
37
39
TEST: Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Comfortline: Odličan 5!
37
Kada su automobilski novinari širom Evrope izabrali Polo pete generacije za Evropski automobil 2010. godine, čini se da nisu pogriješili, kao što su možda griješili u nekim drugim slučajevima. Nekoliko godina kasnije, osvježen na pravi način, redizajnirani Polo ostavlja šefovima Volkswagena mogućnost da izvjesno vrijeme uopšte ne razmišljaju o potpuno novoj šestoj generaciji, jer Polo (definitivno) ostaje među najboljim automobilima u svojoj klasi.
Prvi Polo, koji se tada zapravo krio iza reimenovane karoserije Audija 50, pojavio se davne 1975. godine, otprilike godinu dana nakon pojavljivanja Golfa prve generacije koji je kasnije postao planetarni fenomen, jer je kroz sedam generacija napravljen u skoro 30 miliona primjeraka. Mali jednostavni kompaktni automobil u svojim ranim danima nosio je i naziv VW Derby, ali vrlo brzo se usvaja ime Polo koje ostaje do danas. Zaboravimo li na legendarnu "bubu", čiji je koncept karoserije i pogona bio znatno drugačiji, Polo je dugo vremena bio najmanji model u ponudi VW-a, što se promijenilo pojavom modela Lupo, na čije mjesto je kasnije stigao model Up!. Drugi odozdo u aktuelnoj ponudi Volkswagena svakako nije prvi automobil koji će asocirati na Volkswagen, ali to mu ipak nije smetalo da do danas nađe put do više od 12 miliona kupaca širom svijeta, što je respektabilan podatak, odnosno najbolja potvrda da su u njemačkom automobilskom gigantu znali šta treba raditi.

Polo pete generacije stigao je 2009. godine. Iza njegove skladne i dopadljive karoserije stoji jedan od najcjenjenijih dizajnera današnjice, Talijan Walter Maria de Silva, koji se može pohvaliti da je "potpisao" nekolicinu sjajnih automobilskih kreacija. De Silva je pomogao Volkswagenu i oko redizajna prethodne četvrte generacije Pola, što se svakako osjetilo kroz kasnije prodajne rezultate. Kao i u slučaju svih prethodnih generacija, u Volkswagenu su nedavno predstavili redizajniranu varijantu aktuelnog Pola. Tačno na vrijeme, jer je nekoliko konkurentskih automobilskih kompanija već predstavilo svoje potpuno nove modele koji svoje kupce traže upravo u klasi Pola.



Možda se kreatori reklamnih kampanja, koji ovaj automobil uveliko nazivaju "Novim Polom", neće složiti s nama, ali ovdje dakle još uvijek imamo posla sa odlično "utegnutim" Polom pete generacije. Realno gledajući, više se i nije moglo uraditi na automobilu koji je već izvorno veoma uspješno zamišljen, nacrtan i kreiran. Kad je nešto lijepo i skladno, teško da može biti ljepše i skladnije. Pored titule Evropskog automobila 2010. godine, Polo je te godine osvojio i titulu Svjetskog automobila godine. Dovoljno? Što se tiče nas, uvijek ćemo više podržavati kvalitetan redizajn, nego loš dizajn potpuno novog modela koji stiže sa starim imenom. Da i ne govorimo o nezgrapno urađenom redizajnu, a nažalost ima i takvih primjera.

Sviđa nam se: Izgled karoserije, ponuda prostora, kvalitet materijala i nivo završne obrade u unutrašnjosti, udobnost sjedišta, štedljiv motor, precizan upravljački sistem, kočnice...


Kako god, "zatezanje lica“ u slučaju ovog Pola podrazumijeva redizajniran prednji odbojnik u kojem su sada drugačiji usisnik zraka i svjetla za maglu, novu grafiku u kućištima prednjih svjetala, restilizovanu masku hladnjaka i drugačiji zadnji odbojnik u čijim uglovima su sada crveni katadiopteri. Sve zajedno, uz zadržanu poslovičnu decentnost koja je već godinama zaštitni znak Volkswagenovih karoserija, dovoljno je da Polo izgleda veoma dobro i neće brzo ostariti. Pored nas, slično misli i većina slučajnih prolaznika oba spola. I tako do neke nove generacije. Ako ćemo ići u detalje, za optimalan vizuelni utisak bilo bi idealno kada bi točkovi bili barem za broj veći od 15-inčnih na kojima je bio testni automobil.



U odnosu na izvornu varijantu redizajnirani Polo dobio je drugačiju instrumentnu tablu, novi upravljač, ručicu mjenjača i obloge na vratima. Djelimično je redizajnirana i centralna konzola. Pored zavidne ergonomije, bez suvišnog komplikovanja oko rukovanja pojedinim funkcijama, Polo se može pohvaliti solidnom ponudom prostora i veoma udobnim sjedištima koja se u ovom slučaju uopšte ne uklapaju u VW-ovu višegodišnju filozofiju da "tvrdo nikada nije dovoljno tvrdo“. Uz nekoliko komponenti koje se uz srednji paket opreme Comfortline ipak trebaju doplatiti, u tihom i ugodnom okruženju vozaču i njegovim saputnicima neće nedostajati apsolutno ništa, a čini se da neće biti ni posebnog zamora, čak i ako se s Polom putuje mnogo dalje nego što je to uobičajeno za ovu klasu automobila.

Približno uporediva konkurencija:

SEAT Ibiza Style 1.2 TSI – 25.571 KM
Renault Clio Expression Energy TCe 90 Stop/Start – 25.423 KM
Peugeot 208 Active 1.2 VTi Start&Stop - 25.499 KM
Citroën C3 Seduction VTi 120 – 21.880 KM (akcijska cijena)
Škoda Fabia 1.2 TSI 105 Ambition Magic - 21.577 KM (akcijska cijena)
Hyundai i20 1.2 16v iKiss – 24.570 KM

(Cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)


Testni primjerak pokretao je slabiji 1,2-litarski turbo-benzinski TSI motor koji razvija 90 KS pri niskih 4.800 obr/min, jer je snažnija varijanta sa 110 KS trenutno rezervisana za skuplji paket opreme Highline. Mnogo se do sada pisalo o spomenutom četverocilindarskom motoru koji pokreće mnoge automobile koncerna VW, ali neke stvari vrijedi ponoviti. Uz sasvim solidne performanse, osnovna karakteristika uglađenog motora je izrazito niska prosječna potrošnja goriva, čime se opet aktuelizira ona vječna dilema: dizel ili benzin? U ovom slučaju, za kupovinu dizelskog Pola trebalo bi imati zaista snažne argumente. Dakle, ko se vozi isključivo po gradu i ne izlazi iz automobila, jer se inače bavim taksiranjem, možda bi mogao razmisliti o TDI opciji. Sve osim toga teško da će imati ekonomsku opravdanost. Uz asistenciju sistema 'start/stop' na gradskim ulicama, rekuperaciju energije koja se stvara prilikom kočenja, na gumama sa niskim otporom kotrljanja, vozeći se magistralnim putevima brzinama koje nisu prelazile 100 km/h, Polu je za pređenih 100 kilometara trebalo samo 4,2 litre benzina. Bilo je i situacija gdje je putni računar pokazivao i 3,7 litara u prosjeku, ali je za takav rezultat, ipak, potrebno poprilično strpljenje, ravna cesta i potpuno neopterećen automobil u kojem osim dnevnih svjetala nije radio nijedan drugi potrošač struje (goriva). U svakom slučaju, ovaj auto može se voziti prilično živahno sa manje od 5 litara na 100 kilometara, što je zaista veoma pohvalno. Baš kao što je pohvalna i činjenica da Polo, čiji ručni mjenjač ovdje nema 6 stepeni prenosa, pri većim brzinama na autocesti u unutrašnjost ne propušta previše buke.

Ne sviđa nam se: tanak obruč upravljača, sjajna crna plastika na upravljaču sklona prljanju.


Nakon štednje htjeli smo vidjeti i kako se Polo ponaša kada se prisjetimo da njegov trkaći "brat" trenutno dominira u WRC-u. I onda se uvijek sjetim svog prijatelja koji je svojevremeno rekao da vrhunski rally automobil uvijek mnogo toga vuče od svoje izvorne cestovne varijante. Tačno! Na izrazito krivudavim cestama nije nas posebno oduševilo držanje "ekološki osviještenih" guma, ali zato aplaudiramo veoma preciznom upravljačkom sistemu, fino izbalansiranom ovjesu i kočnicama koje nisu lako posustajale u borbi sa velikim toplotnim opterećenjima. U svakom slučaju, uz lagan motor u nosu, ovjes je znatno većeg kapaciteta od ukupnih performansi motora, što je garancija za dobru zabavu bez neželjenih posljedica, ako baš morate. Pošto ovo ionako nije Polo GTI, više vrijedi naglasiti kako ovjes spada među najtiše u klasi i generalno je okrenut prema ukupnoj udobnosti putnika. Koliko je tih na neravninama najbolje ćemo objasniti ako kažemo da se u tom kontekstu može nositi sa ovjesima mnogo skupljih automobila.

Nakon svega, mi smo ovaj automobil ocijenili odličnom ocjenom. Po tome ispade da nema ništa što nam se ne dopada. Ipak ima. Ne dopada nam se tanak obruč upravljača, a ni trendovski fragmenti od sjajne crne plastike koji su pravi magnet za neminovne otiske prstiju. Preliminarno smo mislili da nam se neće svidjeti ni cijena automobila, ali pogledom na aktuelne cjenovnike to se u ovom slučaju nije desilo. U odnosu na slično opremljenu i motorizovanu konkurenciju, cijena ovog Volkswagena prilično je konkurentna. Polo onda, bez sumnje, zaslužuje odličnu ocjenu, jer se i ocjena 4,80 ionako zaokružuje na 5.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Comfortline
Cijena modela bez dodatne opreme: 24.045 KM
Cijena testnog modela: 26.272 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno, direktno ubrizgavanje goriva, turbo-kompresor, međuhladnjak. Radna zapremina 1.197 ccm. Maksimalna snaga 66 kW – 90 KS pri 4.800 obr/min. Maksimalan obrtni moment 160 Nm od 1.400 do 4.000 obr/min. Promjer i hod 71×75,6 mm. 2 ventila po cilindru.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 5-stepeni ručni mjenjač. Felge prečnika 15 inča, gume dimenzija 185/60 R15 (Hankook Kinergy Eco).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes – polukruta osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,8 s. Maksimalna brzina - 184 km/h. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Emisija CO2 107 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 3.972 mm. Širina - 1.682 mm. Visina - 1.453 mm. Međuosovinski razmak - 2.470 mm. Zapremina prtljažnika od 280 do 952 litre sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Težina praznog automobila - 1.025 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 45 l.

Serijska oprema testnog automobila: ESC (Electronic Stability Control) uključujući ABS sa asistencijom pri kočenju, ASR, EDL i EDTC, asistencija prilikom polaska na uzbrdici (Hill Hold), emisioni koncept EU6 plus, ventilirane disk-kočnice naprijed i disk-kočnice nazad, start/stop sistem sa regeneracijom energije, "BlueMotion Technology" oznaka na poklopcu prtljažnika, elektronska blokada motora, zasebna dnevna svjetla, filter za prašinu i polen, osvjetljenje prtljažnika, zadnji brisač, 3 naslona za glavu nazad, elektromehanički progresivni servo-upravljač, upravljač podesiv po visini i dubini, podešavanje dometa glavnih svjetala, zadnje svjetlo za maglu, paket za pušače, indikator stanja pritiska u gumama, zračni jastuci za vozača i suvozača, kombinovani bočni zračni jastuci i zračna zavjesa za putnike naprijed, zvučno i vizualno upozorenje na nevezani pojas na prednjim sjedištima, 3 sigurnosna pojasa na zadnjoj klupi, tonirana termoizolaciona bočna stakla i zadnje vjetrobransko staklo, prednji brisači sa intervalnim brisanjem, ISOFIX priprema za 2 dječija sjedišta na zadnjoj klupi, čelični točkovi 6J x 15 sa gumama 185/60 R15 i ukrasnim poklopcima za točkove, presvlake sjedišta od tkanine dizajn "Rail", elektro-podesiva i grijana vanjska ogledala, kućišta vanjskih ogledala i ručke na vratima u boji karoserije, hrom paket, džepovi za odlaganje na poleđini prednjih sjedišta, asimetrično preklopiva zadnja klupa, instrument tabla u "pjeniranoj" izvedbi, duplo dno prtljažnika, dva svjetla za čitanje naprijed i jedno nazad, Osvijetljena kozmetička ogledala u štitnicima za sunce naprijed, prednja sjedišta podesiva po visini, dvotonska sirena, daljinsko centralno zaključavanje sa dva preklopna ključa, odbojnici u boji karoserije, usisnik zraka sa hromiranim letvicama, multikoliziona kočnica...

Opciona oprema testnog automobila: "Sunset“ crvena metalik boja, paket "Balkan“ (četvero vrata sa električnim podizačima stakala naprijed i nazad, klima-uređaj sa hlađenim pretincem za rukavice, svjetla za maglu naprijed sa funkcijom statičkih svjetala za skretanje, čelični rezervni točak, alat i dizalica - 0 KM), paket "Life“ (aluminijske felge "Estrada" 6J x 15 sa gumama 185/60 R15 i setom sigurnosnih šarafa, kožom obložen trokraki upravljač sa mat hrom dekorativnim elementima, kožom obložena ručica mjenjača i parkirne kočnice, srednji naslon za ruke naprijed s pretincem i držačem za čaše pozadi, putni kompjuter, audio-uređaj "Composition Colour" - CD player i slot za SD karticu, MP3/WMA podrška, 5-inčni kolor display osjetljiv na dodir, AUX-IN, 6 zvučnika), sistem za praćenje prometa "Front Assist" sa „City Emergency Braking“ funkcijom, Bluetooth priprema za mobilni telefon i MEDIA-IN utičnica sa adapter kablom za USB stick.

Garancija: 4 godine

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: