{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Volkswagen CC 2.0 TDI BlueMotion DSG

30.5.2012. u 10:09
8
0
TEST: Volkswagen CC 2.0 TDI BlueMotion DSG
8
S namjerom da pokuša učiniti CC prestižnijim i profinjenijim nakon redizajna Volkswagen je izbacio Passat iz njegovog imena. Sa novim kraćim imenom recept se nije drastično promjenio, izgled je postao nešto ozbiljniji, a boljom opremljenošću i pametnijim formiranjem cijena ukupan paket postao je znatno privlačniji nego prije.
Iako je Passat CC vrlo popularan i trenutno predstavlja sigurno najoriginalniju ponudu u Volkswagenu, osporavan je kao tek preskupi Passat. Nakon temeljitog redizajna Volkswagen se dodatno potrudio da CC istakne kao zaseban i poseban model, pa je tako uz brojne novosti i u potpunosti izbacio Passat iz njegovog naziva. Princip i koncepcija automobila su naravno ostali isti, ali sada se čini kao fokusiraniji auto, i to ne samo zbog imena.

Obline zamijenjene oštrinom

Iako forma kupeovske limuzine nije inovacija Volkswagena, činjenica je da je CC nju približio širem krugu kupaca. Upravo zbog CC-a mnogi su po prvi put uopšte posegnuli za Volkswagenom, te ga se zbog toga može smatrati vrlo važnim u stvaranju novog imidža ove marke.

Uz elegantnu liniju krova CC je pridobio simpatije i zbog privlačnih oblina, prvenstveno na svjetlima. Nakon redizajna ti oblici su u potpunosti nestali, a zamjenile su ih oštrije linije. Tako su stop svjetla koja su koketirala sa italijanskim dizajnom ustupila mjesto u VW-u sada popularnim "L" formama. Srećom, i dalje su zadržala neophodnu eleganciju i dobre proporcije, pa je CC i dalje jedna od najatraktivnijih limuzina ove klase, ali sada s dozom ozbiljnosti.

Najveća promjena je ipak došla naprijed, gdje je CC dobio "amerikaniziranu" hromiranu masku koja se u potpunosti proteže između svjetala. Na prvi pogled i ne izgleda tako dobro kao prethodno rješenje, ali je to očito bio neizbježan potez VW-a u namjeri da "uozbilji" CC. Također, i naprijed je lako primjetiti fascinaciju dizajnera "L" formama, pa tako nova LED dnevna svjetla imaju taj oblik, baš kao i hromirane lajsne oko svjetala za maglu.

Iako na prvi pogled zbog predominantne maske ne izgleda tako, CC je uspio ostati jednako elegantan, pa čak i više od toga. Sigurno je da će CC sada biti izbor i kupaca poslovnih limuzina, ako do sada to zbog razigranog izgleda nije mogao biti.

Poznato okruženje uz više luskuza i ugodnosti
U unutrašnjosti je ipak i dalje najsnažnija veza sa Passatom, pa bi bilo nepravedno previše ga isticati od izvornog automobila. Glavna razlika, kao i prije, u odnosu na Passat je u načinu sjedenja. Isprva će biti neobično navići se, pogotovo vozačima koji su već imali priliku voziti aktuelni Passat, na vrlo nisku liniju krova i nepreglednost koja dolazi kao neminovna posljedica elegantne linije krova.

Generalno, u CC-u je ponuda prostora odlična, ali upravo zbog specifično oblikovanog krova teško je oteti se utisku skučenosti. U praksi prostora neće nedostajati niti na zadnjim sjedištima, osim možda za glave nešto viših putnika.

Jasno, CC je morao na neki način istaći svoju posebnost, pa tako u serijskoj opremi dolazi znatno više elemenata koji su podređeni ugodnosti, a koji se u Passatu doplaćuju, dok je poseban efekt postignut kombinacijama boja i materijala. Iako svijetle nijanse u automobilu nisu praktičan izbor, ovakva kombinacija bež i crne kože odlično je istakla luksuz u unutrašnjosti, a još važnije od toga značajno je smanjila utisak skučenosti zbog niže postavljenog krova.

Dvolitreni TDI dovoljan, ali ne i impresivan

Da govorimo o Passatu dizelskih 170 KS bilo bi više nego dovoljno, ali u slučaju CC-a koji želi biti poseban i drugačiji ovaj motor nam se čini tek dovoljnim. Prije svega, i pored elegantne forme ne treba zaboraviti da je riječ o prilično velikom i teškom automobilu. Kada se uzme u obzir da je tih 170 KS i 350 Nm okretnog momenta ipak trebaju nositi 1.581 kilogram, i da je to najsnažniji dizelski model u ponudi onda je jasno da će oni koji svoj CC zaista žele doživljavati kao sportski automobil ipak posegnuti za 2.0 TSI benzincem od 210 KS, ili još bolje za vrhunskim 3,6-litrenim V6 od ugodno "okruglih" 300 KS.

U paru sa hvaljenim DSG mjenjačem sa dvostrukim kvačilom, TDI s 170 KS ima koristi od zaista brze izmjene stepeni prenosa, što se najbolje potvrđuje "suhim" peroformansama. Zaista, ubrzanje do 100 km/h od 8,6 sekundi biće sasvim dovoljno za većinu kupaca, ali i dalje stoji činjenica da u vožnji to ne izgleda tako silovito, kako zbog mase automobila, tako i zbog dobre zvučne izolacije. Također, koliko god nam se sviđala brzina DSG mjenjača, na malim brzinama vožnje bi bilo ugodnije da DSG izmjene stepeni prenosa izvodi "mekše" i sa manje trzaja, pogotovo jer je cijela koncepcija automobila podređena komforu, pa tek onda sportskoj vožnji.

Oni koji bi rado odabrali još pristupačniji i štedljiviji dvolitreni TDI s 140 KS trebaju imati na umu da uz dodatnih 30 KS snažniji dizelaš sa sobom "povlači" i XDS elektronski kontrolisani diferencijal, zbog kojeg je prenos snage na podlogu znatno efikasniji.

Jasno, primarna prednost TDI-ja u odnosu na snažne benzince je manja potrošnja goriva, pa je tako prilično iznenađujuće da ovako velik i težak automobil na otvorenoj cesti i uz umjeren tempo bez većih problema može trošiti oko pet litara dizela. U uobičajenoj svakodnvenoj upotrebi gdje dominira vožnja u gradskim uslovima CC nam je trošio nešto preko 7 litara dizela na 100 kilometara, što je i dalje sasvim dovoljan argument da se zanemari onih 10-ak posto boljih performansi koje bi dobili sa TSI-jem.

Podesivi ovjes preporodio dinamiku Passata

Kako bi opravdao sportski izgled ali i ime Volkswagen je morao i u vožnji učiniti CC drugačijim i zanimljivijim od Passata. Ključni začin bio je "Adaptive Chasis Control" sistem koji uz pomoć podesivog ovjesa i upravljača omogućava vozaču da od CC-a napravi udobnu limuzinu ili agilnog sportistu.

Sistem elektronski podesivih amortizera, koji je već odavno poznat iz drugih Volkswagena i Audija, dobro se uklopio u koncepciju CC-a, a uz ovjes kojeg je moguće podesiti u tri načina rada, Normal, Comfort i Sport, dobra stvar je da ta podešenja prati i podešenje upravljača, koji u sportskom načinu rada postaje znatno "tvrđi".

Jasno, od ovako progresivnog servo upravljača ne treba očekivati direktnost svojstvenu sportskim automobilima, jer je u suštini riječ o simulaciji direktnog upravljača. U sportskom načinu rada jeste bolji osjećaj, ali i dalje je to daleko od osjećaja oštrog vođenja automobila, gdje CC otkriva da ipak više pažnje posvećuje komforu.

Dodatni slojevi zvučne izolacije ističu upravo da je taj osjećaj udobnosti i "ušušaknosti" bio prioritet za osvježeni model, pa čak ni nešto grublji rad dizelskog motora ne narušava tišinu u unutrašnjosti. Tačnije, idealnu tišinu unutra prekida tek huk vjetra pri vožnji koji prolazi kroz bočna stakla, a koja kao i kod svakog kupea nemaju okvire.

U vožnji CC, u Comfort načinu rada ovjesa, čini se vrlo sličnim običnom Passatu, dok odabir Sport načina rada primjetno mjenja ponašanje automobila. Sabijanje amortizera postaje grublje čineći CC direktnijim i ugodnijim za vožnju, osim na kratkim i oštrim neravninama, gdje se vibracije neugodno prenose do putnika.

Cijenom i opremljenošću sada još zanimljiviji

Iako nije prošlo previše vremena od njegovog prvog pojavljivanja, Volkswagen CC sada i uz novo izdanje ima još teži zadatak. Konkurencija u ovom prilično nedefinisanom segmentu je značajno porasla, pa se između ostalih kao najprimamljiviji pandani CC-u nameću Audi A5 Sportback, ali i Citroen DS5.

Da bi se CC izborio sa nemalom konkurencijom u Volkswagenu su odlučili zaboraviti na svoju filozofiju opremanja automobila, te su CC već i u osnovnoj verziji doslovno nakrcali opremom.

Tako i uz najslabiji dizelaš CC dolazi sa bi-xenon svjetlima, audio i klima uređajem, tempomatom i ostalom opremom koja se nameće nužnom u automobilu ovakvog statusa. Cijenom od 52 hiljade maraka takav CC bi lako mogao preoteti i brojne kupce Passata, a sasvim je logično očekivanje Volkswagena da će u BiH upravo ovaj model biti i najprodavaniji.

Za one koji se žele osjećati posebnijim kao idealno pakovanje nameće se automobil poput testnog. Odlična boja karoserije, veliki i elegantni 18-inčni naplaci, obilje opreme i dvobojna unutrašnjost smještaju ovako pripremljen CC ravnopravno uz bok mnogo skupljim kupeovskim limuzinama, kao što je CLS.

Glavna prednost CC-a je činjenica da u svojoj klasi još uvijek nema pravog rivala, a dok se drugi sjete iskoristiti ovaj očito privlačan koncept porodično-poslovne limuzine Volkswagen će zbog CC-a i nakon redizajna zadovoljno trljati ruke.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen CC 2.0 TDI BlueMotion DSG
Cijena očekivano najprodavanijeg modela u BiH (2.0 TDI, 140 KS, Bi-Xenon, senzori za parkiranje, alarm, audio i klima uređaj, tempomat, 17“ alu felge, itd): 52.500 KM
Cijena testnog modela: 72.216 KM

Motor: turbodizelski, redni 4-cilindrični, smješten naprijed poprečno, radna zapremina 1.968 cm³, maksimalna snaga 125 kW/170 KS pri 4.200 okr/min, maksimalni obrtni moment 350 Nm pri 1.750 do 2.500 okr/min, emisiona klasa Euro 5.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom DSG, aluminijumski naplaci 8J × 18, pneumatici 235/40 R18.

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina 220 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,6 s. Potrošnja na testu – 7,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Emisija CO2 144 g/km.

Dimenzije: Dužina - 480,2 cm. Širina - 185,5 cm. Visina - 141,7 cm. Međuosovinski razmak - 271,1 cm. Prtljažnik – 532 litra. Težina praznog vozila - 1.581 kg.

Serijska oprema testiranog modela: Bi-Xenon svjetla sa sistemom pranja, zadnja svjetla u LED tehnici, "Park pilot" - senzori za parkiranje naprijed i nazad, tempomat, svjetla za maglu naprijed sa hromiranim obrubom, radio CD/MP3 „RCD 310“ sa 8 zvučnika, AUX-IN priključak", lakometalni rezervni točak u punoj veličini, Alarm, alu točkovi 17“ - "Phoenix" , sa sigurnosnim šarafima i mobilnim gumama sa zamozaptivanjem 235/45 R17, Adaptive chassis control DCC- adaptivna kontrola podvozja(serija 2.0 TDI 125kW, 2.0 TSI i 3.6 V6), Zračni jastuk za vozača i suvozača uklj. sistem zračnih zavjesa za putnike naprijed i nazad sa bočnim zračnim jastucima naprijed, vanjska ogledala elektro podesiva sa grijanjem i automatskim zatamnjenjem na vozačevoj strani, "Freewheel" - krstareči mod za DSG mjenjač (samo za 2.0 TDI motore uz DSG), alat i dizalica, ESP + ABS sa komfornim asistentom pri kočenju, ASR, EDL, EDTC i program za stabilnost prikolice, XDS - Elektronska blokada diferencijala (serija za 2.0 TDI 125kW, 2.0 TSI i 3.6 V6), , 12V utičnica u središnjoj konzoli nazad i u prtljažniku, Start/Stop sistem (samo modeli sa Dizelskim motorima), EURO 5, Srednji naslon za ruke nazad sa pretincem za odlaganje, držačem za čaše i otvorom za skije, Make-up ogledala u štitnicima za sunce, "Titanium Silver" - dekorativni umeci za instrument tablu, središnju konzolu i obloge vrata, lajsne na pragovima od nehrđajućeg čelika sa natpisom "CC", automatsko paljenje svjetala sa dnevnim svjetlom, "Coming&Leaving home" funkcija, elektronska parkirna kočnica sa „Hill Hold“-om, klima uređaj, automatski zatamnjivo unutrašnje ogledalo sa senzorom za kišu, elektromehanički servo upravljač, podesiv ovisno o brzini, podrška za leđa naprijed, na vozačevoj strani elektro podesiva, kožni volan 3 kraka sa alu-dekoracijom, kožna ručica mjenjača, srednji naslon za ruke naprijed sa pretincem za odlaganje, bord kompjuter "Plus", „Rest Assist“, paket za pušače, indikator stanja pritiska u gumama, sportska sjedišta naprijed, prednja sjedišta podesiva po visini sa elektro podesivim naslonom na vozačevoj strani, termoizolaciona stakla bočno i nazad, Hrom paket, komforna funkcija paljenja "Press & Drive" , sa centralnim daljinskim zaključavanjem, daljinsko otvaranje poklopca prtljažnika, sigurnosni trokut, tekstilne patosnice naprijed i nazad, analogni sat u instrument tabli, ISOFIX ušice / priprema za montažu dva dječija sjedala na zadnjoj klupi.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Multifunkcionalni kožni volan 3 kraka sa alu-dekoracijom, kontrole za MFD, radio, telefon i izmjene brzina, sistem za kontrolu pritiska u gumama sa konstantnim pokazateljem stanja za sve gume, "Park Assist" - asistent za paralelno i uzdužno parkiranje (uključuje „Park Pilot“), bord kompjuter "Premium" sa ekranom u boji, "Ambience" paket dodatnog osvjetljenja unutrašnjosti, "Easy Open" paket sa senzorom kontrolisanim otvaranjem prtljažnika i "Keyless Access" otključavanja vozila bez upotrebe ključa sa "engine start/stop" gumbom za pokretanje motora, paket 5 sjedišta, dvozonski automatski klima uređaj "Climatronic", alu točkovi "Lakeville" 8J x 18 sa mobilnim gumama sa samozaptivanjem 235/40 R18, dekorativni inserti od aluminijuma "Brushed dark Aluminum", radio CD/MP3 “RCD 510“ sa CD izmjenjivačem za 6 CD-a, 6,5" TFT Touch Screen, 8 zvučnika, "Nappa" kožni paket, uključuje grijanje prednjih sjedišta i mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla, adaptivna Bi-XENON svjetla sa LED dnevnim svjetlom.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: