Auto testovi
55

Testirali smo Volkswagen Arteon: Usavršavanje odličnog recepta

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Prije nepune četiri godine Arteon je stigao kao zamjena za Passat CC i pokazao da limuzine i dalje imaju privlačnost i konkurentnost pored svepristunih SUV modela. Volkswagen je sada diskretno usavršio Arteon pa smo provjerili iz ove perspektive da li je i dalje jednako dobar ili ga vrijeme prestiže.
Volkswagen je sa Arteonom očito napravio dobar posao, pa iako se svi muče sa prodajom limuzina klasičnog oblika oni su u Evropi uspjeli godišnje prodavati u prosjeku oko 20 hiljada primjeraka, ako ne gledamo prošlu "pandemijsku" godinu koja teško da može biti mjerilo a bilo šta. To su odlični rezultati kada se uporedi sa, na primjer, Touaregom, koji također u prosjeku ima slične prodajne rezultate.

Ipak, to nije značilo da se nije imalo šta usavršavati na Arteonu, pogotovo jer je to model koji je uz Touareg perjanica ove marke, a kada ciljate na konkurente kao što su BMW 4 Gran Coupe ili Audi A5 Sportback onda nema mjesta izgovorima.

Ono što definitivno nije trebalo drastično mijenjati je dizajn i izgled. Arteon je od prvog dana impresivna pojava i vjerovatno najavangardniji model koji je izašao ispod olovaka Volkswagen dizajnera. Nekoliko godina kasnije i dalje izgleda atraktivno i moderno, te je ovom prilikom dobio tek par novih i suptilnih detalja kao što je nova grafika stop svjetala, novi dizajn felgi, bogatiji izbor boja karoserije i najprimjetniju novost, nešto drugačiju masku koja sada ima već prepoznatljivu LED traku koja je došla sa novim Golfom i ID modelima i očito će biti znak raspoznavanja svakog Volkswagena.

Unutra, također, nije bilo potrebe za velikim intervencijama ali lako je primijetiti novosti. Moderniji upravljač sa "haptičkim" komandama odlično se uklopio u ugodno uređenje. U slučaju testnog modela R Line oprema stvara ugodno sportsko okruženje, te dominiraju tamni tonovi uz obloge od alkantare i decentne aluminijumske detalje. Pored komandi na upravljaču novost su i komande klima uređaja koje su sada također na dodir, što definitivno izgleda modernije ali nismo sigurni da nam se sviđa. kao i kod svih modernih automobila, teško nam je hvaliti prelazak sa opipljivih komandi koje možete koristiti bez gledanja na one koje zahtijevaju da skrećete pogled sa ceste i precizno dodirujete po "touch" prekidačima. Ono čemu se i nakon ovog dotjerivanja teško oduprijeti je činjenica da je kokpit i unutrašnjost jednostavno previše obična i slična standardnom Passatu, dok raskošan vanjski dizajn postavlja očekivanja na nešto viši nivo.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Najveće novosti unutra su ipak manje vidljive te je Arteon sada dobio savremeniji infotainment sistem ali i cijeli niz naprednih vozačkih asistenata. Unaprijeđeni su i digitalni instrumenti koji se sada prikazuju preko boljeg i većeg ekrana, dok najviše moramo pohvaliti laku povezivost i integraciju infotainment sistema sa aplikacijama kao što je Android Auto. Pored toga što je povezivanje brzo i lako velika prednost je što ova aplikacija može raditi bez potrebe za fizičkom vezom smartphonea i automobila.

Najvažnije novosti su ispod lima

Iako estetske i softverske novosti nisu nebitne ipak su najvažnije one koje su stigle u samu ponudu motora ali i unaprijeđenja šasije. Tako je sada i Arteon uhvatio priključak u sveopštoj elektrifikaciji i po prvi put je ponuđen plug-in hibrid pogonski sklop koji kombinuje električni motor sa benzinskim i nudi mogućnost vožnje samo na struju. Još zanimljivija novost je Arteon R koji dolazi sa 2,0-litarskim turbobenzincem od 320 KS i uz pogon na sve točkove zaista nudi performanse dostojne sportskog izgleda ove limuzine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, dizeli su i dalje tu, ali su i oni pokleknuli pod sve snažnijom omčom ekoloških normi pa sada najsnažniji dizelski model ima 200 KS umjesto nekadašnjih 240 KS. Ipak i tako je 2,0 TDI odlična mjera za ovaj poprilično velik auto, gdje uvjerljivih 400 Nm dostupnih već od 1.750 okr/min sa lakoćom nosi skoro 1,7 tona tešku karoseriju. Ubrzanja su zaista odlična, a osim motoru to treba zahvaliti i vrlo efikasnom i brzom DSG mjenjaču ali i pogonu na sve točkove. Malo duže od 7 sekundi treba ovom Arteonu da stigne do 100 km/h, a još više se ističe odličnim međuubrzanjima koja putovanja čine vrlo ugodnim i sigurnim.

Kako i očekujemo od TDI-ja uz odlične performanse ide i vrlo skromna potrošnja goriva, pa smo test završili sa prosjekom od oko 6 litara na 100 kilometara, što je prilično impresivno s obzirom na same proporcije i težinu Arteona ali i performanse koje su na raspolaganju.

Primjetan napredak je napravljen i u postavkama ovjesa, koji je dodatno izolovan i rekalibrisan što posebno dolazi do izražaja uz adaptivni DCC ovjes. U slučaju da izaberete opcije 20-inčne felge kao na testnom automobilu DCC amortizeri su obaveza opcija ali i da nisu svakako bismo je preporučili. Zahvaljujući dodatnim ekspanzionim komorama na amortizerima u Comfort načinu rada Arteon je iznenađujuće ugodan i ne gubi kompoziciju čak ni na lošim cestama. U slučaju da prebacite način rada u Sport Arteon postaje upravljiviji i direktniji te daje prilično visok nivo pouzdanja pri visokim brzinama. Ipak, koliko god dobro izgledali 20-inčni točkovi mislimo da su 19-inčni ipak još bolja opcija, kako u praktičnom smislu tako i u vožnji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ugodno iznenađenje Arteon donosi i u pogledu cijene, ako se sjetimo prethodnog testa Arteona iz 2017. godine. Tada je testni model bio najsnažniji dizel i uz dosta opcija dosegao je cijenu od skoro 125 hiljada maraka. Ovaj put, uprkos opštem trendu velikog rasta cijena i činjenici da je i ovaj model bio raskošno opremljen, cijena je iznosila 87 hiljada maraka. Neumjesno bi bilo za tu količinu novca reći da je to povoljna cijena, ali jeste značajno niža nego kada je Arteon tek stigao na tržište.

U svakom slučaju Arteon ostaje jedan od najprivlačnijih modela ovog segmenta, i ne samo to, ostaje možda i jedini kojem dobar izgled nije kompromitovao ponudu prostora i praktičnost. Volkswagen je i sebi i nama pokazao da se avangarda i drugačiji pristup ponekad ipak isplate i moraju napraviti.

Osnovni podaci o testnom automobilu:

  • Arteon R-Line 2.0 TDI SCR 4MOTION
  • Cijena osnovnog modela: 73.117 KM

  • Cijena testnog modela sa dodatnom opremom: 87.216 KM

  • Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, "common-rail" ubrizgavanje, 4 ventila po cilindru. Najveća snaga 147 kW – 200 KS pri 3.500 obr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.000 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon - automatski na obje osovine - 4Motion, 7-stepeni automatski mjenjač DSG, gume dimenzija 245/35 R20 Pirelli P Zero.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,4 s. Maksimalna brzina - 234 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,2 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 128 g/km. Euro 6d - ISC - FCM.

  • Dimenzije: Dužina - 4.866 mm, širina - 1.871 mm, visina - 1.460 mm. Međuosovinski razmak - 2.835 mm. Zapremina prtljažnika - 563 litara. Masa praznog automobila - 1.649 kg. Zapremina rezervoara za gorivo - 66 litara.

  • Serijska oprema testnog automobila: Arteon R Line

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Panorama krov, zadnja kamera za parkiranje, aluminijumski naplaci "Nashville" 8J x 20, adaptivna kontrola podvozja DCC uklj. Izbor profila vožnje, ambijentalno osvjetljenje u 30 boja, Easy Open & Close, el. senzorski kontrolisano, otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika (uklj. sistem zaključavanja vozila i pokretanja motora bez upotrebe ključa - Keyless Access), Navigacioni sistem "Discover Media" uključujući "Streaming & Internet".