Auto testovi
23

Testirali smo Toyotu Auris Bi Tone: I dalje u dobroj formi

Piše: E.Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Druga generacija Aurisa već odavno je sa nama, a kako smo vidjeli na sajmu automobila u Ženevi, dostojan nasljednik je već spreman. Ipak, aktuelni model uz pametno osmišljene pakete opreme i svjež izgled i dalje ostaje vrlo privlačna kupovina u klasi.

Nekada 2013. godine smo se čudili brzom tempu života i činjenici da već vozimo Auris druge generacije, a sada smo tu da ga i dostojno ispratimo. Nasljednik je skoro spreman, ali smo ipak provjerili koliko aktuelni Auris još uvijek može da se bori sa novijom i opasnijom konkurencijom.

Posljednji redizajn Auris je imao 2015. godine, ali dizajneri su očito napravili odličan posao. I dalje izgleda vrlo moderno i atraktivno, gdje itekako pomažu oštre linije, ali i moderna LED svjetla. Slično kao na Yarisu, sa Bi-Tone paketom opreme Toyota je i Aurisu dala novi dašak svježine, pa je uz par dobro osmišljenih detalja, poput crnog krova i još nekoliko crnih detalja karoserije, te atraktivne aluminijumske felge koje kombiniju polirani metal i crno lakirane krakove, Auris i dalje vrlo atraktivan kompakt koji vješto skriva svoje godine.

Unutra, ipak, Auris malo teže krije datum na svom rodnom listu. U poređenju sa novijom generacijom kompakta ove klase, najviše kaska u ponudi prostora. Iako mu ukupni gabariti nisu skromni, na zadnjim sjedištima je ponuda prostora vrlo skromna. Srećom naprijed je i dalje vrlo ugodno, te kao i ranije nam jedino nedostaje izadšnija mogućnost podešavanja vozačke pozicije. Prtljažnik sa 360 litara zapremine je i dalje dovoljan i u okvirima klase, mada neki konkurenti već nekoliko godina nude i do 120 litara više zapremine u prtljažniku.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kvalitet materijala je zadovoljavajući, osim par detalja koji su u donjem dijelu centralne konzole, poput "ladice" koja krije pretinac za mobitel i USB priključak. Ona bi svakako mogla biti izrađena od bolje plastike, dok bi i estetski vjerovatno bolje bilo da je tek ostavljen otvor. S druge strane, ugođaj podiže konzola koja je cijelom širinom "proštepana" sivim koncem, što uz crne tonove koji dominiraju unutra ali i uz vrlo ugodne alcantara obloge sjedišta daju Aurisu i dalje za pravo da stane rame uz rame sa mlađom konkurencijom.

Motor je praktično klasik ponude u Aurisu, te je naš dobar znanac. Nije mu namjera da oduševljava, već da bez pogovora dugo služi i ponudi pristojne performanse. To dokazano godinama uspješno radi. Iako 132 KS zvuči kao dosta snage, ovaj motor je sa razlogom čini zlatnu sredinu ponude za Auris. Iako postoji slabiji 1,2 turbobenzinski motor, ali i osnovni 1,33-litarski benzinac, ipak Auris sa ovim 1,6 atmosferskim benzincem nudi najbolji odnos cijene i snage, te je sa razlogom jedan od najčešćih izbora.

Istina, sve dok auto nije preopterećen i dok vozaču ne nedostaje entuzijazma da "cijedi" motor preko 6.000 okr/min, Auris može biti vrlo agilan. Ipak, tada prosjek potrošnje raste blizu 10 litara na 100 kilometara, dok i nivo buke u kabini oktriva da to ipak nije u njegovom stilu. Opuštenijom vožnjom i promišljenom izmjenom stepeni prenosa Auris ugodno vozi i putuje, a tada može trošiti i ispod 6 litara na 100 km, te koristi prednost tehnologije promjenjivog upravljanja ventilima. Istina, naš izbor bi, zbog više obrtnog momenta i niže potrošnje, ipak bio 1,2-litarski turbobenzinac, ali uz ovu cijenu i opremu teško je opravdati tu veliku doplatu za ne tako veliku razliku.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji Auris je i dalje na nivou zadatka, te prvi element čine dobra sjedišta koja su dobro odmjerene tvrdoće ali imaju i atipično velike bočne oslonce, što će goditi većini vozača. Ovjes Aurisa je negdje u sredini, nije pretvrd, ali nije ni pretjerano udoban. Voljeli bismo da neke neravnine upije opuštenije i mekše, ali zato će iznenaditi dobrim voznim osobinama na zavojitoj cesti, te za običan kompakt vrlo dobro mijenja pravac i zbog umjerene težine ne pati od podupravljanja.

Na kraju, može se reći da Auris ipak ima dovoljno aduta da još uvijek privuče prosječnog kupca kompakta ove klase. Kada u tu jednačinu dodamo izvrsni Bi-Tone paket koji za malu doplatu donosi potpuno opremljen auto koji zaista izgleda vrlo atraktivno kao i prvog dana kada se pojavio, onda nam se čini da je na našem tržištu ovakav Auris vjerovatno jedna od trenutno najboljih ponuda u klasi.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota Auris 1.6 VVT-i Luna Bi-Tone Cijena osnovnog modela: 26.600 KM Cijena testnog modela: 31.880 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, benzinski, DOHC, četiri cilindra, 16 ventila, varijabilno upravljanje radom ventila. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 97 kW – 132 KS pri 6.400 obr/min. Maksimalan obrtni moment 160 Nm pri 4.400 obr/min. Kompresija 10,7:1. Emisija CO2 138 g/km.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge 7J prečnika 17 inča, gume 225/45 R17 91W.

Ovjes: Naprijed MacPherson s trouglastim poprečnim ramenima i stabilizatorom, nazad polukruta osovina, spiralne opruge.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10 s. Maksimalna brzina – 200 km/h. Potrošnja na testu – 7,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 55 l.

Dimenzije: Dužina – 4330 mm. Širina – 1760 mm. Visina – 1475 mm. Međuosovinski razmak – 2600 mm. Trag prednjih i zadnjih točkova – 1525 mm. Prtljažnik od 360 do 1335 litara. Težina praznog vozila – 1190 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1750 kg.

Serijska oprema: Daljinsko zaključavanje vrata, električki podesiva vanjska osvrtna zrcala, Follow-me home prednja svjetla, grijana vanjska osvrtna zrcala, otpuštanje stražnjih vrata s tipkom, podsjetnik na upaljena prednja svjetla, dnevna pozicijska svjetla (LED lampice), imobilizator, kontrola proklizavanja (TRC), kontrola stabilnosti vozila (VSC), multi-reflektorska halogena prednja svjetla, pokazivači smjera integrirani u vanjska zrcala, prednja svjetla za maglu, prilagodljivi regulator brzine (ACC), regulator brzine - tempomat, ručno namještanje visine prednjih svjetala, signal kočenja u slučaju nužde (EBS), zadnja kamera, zadnja kombinacijska svjetla LED, sistem kočenja sa zaštitom od blokiranja (ABS) s elektronskom raspodjelom sile kočenja (EBD), sistem pomoći pri kretanju uzbrdo (HAC), sistem pomoći pri naglom kočenju (BA), sistem upozorenja na tlak u gumama, visoko postavljeno stop svjetlo (LED), 6 zvučnika, 7" multimedijski zaslon, Aux-in priključak, Bluetooth® hands-free sistem, Toyota Touch® 2 multimedijski sistem, USB priključak, kožni upravljač s 3 prečke, hromirani obrubi bočnih ventilacijskih otvora, hromirani prsteni analognog brzinomjera, hromirani umetak na upravljaču, na dodir mekana tekstura donje prednje ploče, na dodir mekana tekstura gornje prednje ploče, naslon za ruke prednjeg središnjeg pretinca presvučen tkaninom, 12V utičnica u prtljažniku, 4,2" multi-informacijski zaslon, 60:40 djeljivi/preklopivi nasloni stražnjih sjedala (2. red), audio prekidači na upravljaču, automatski klima uređaj, automatsko podizanje i spuštanje svih električkih prozora, brava za zaštitu djece u vratima, električni servo sistem upravljanja, električno zaključavanje prozora putnika, električno zaključavanje vrata, filter peludi, klizni naslon za ruke na pretincu prednje konzole, multimedijski prekidači na upravljaču, ručno namještanje dubine upravljača, TFT multi-informacijski zaslon u boji, UV filter na prozorima vrata vozača i suvozača, UV filter na zadnjim prozorima, ISOFIX sidrišta, zračni jastuci dodatnog sistema zaštite (SRS) - 7 zračnih jastuka...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket Bi Tone - metalik boja karoserije, sjedišta u kombinaciji tkanine i Alcantare, 17" aluminijski naplatci, dodatno zatamnjena zadnja stakla, krov, zadnji spojler i Shark antena u crnoj boji, vanjski retrovizori u crnoj boji, detalji prednje maske u crnoj boji.

Garancija: 5 godina garancije bez ograničenja kilometraže, 5 godina besplatne Eurocare pomoći na cesti.