{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


TEST: SEAT Leon 2.0 TDI Style: Na korak do premiuma?

2.8.2013. u 08:43
14
12
TEST: SEAT Leon 2.0 TDI Style: Na korak do premiuma?
14
Novi SEAT Leon došao nam je u ruke kao četvrti automobil koji stoji na novoj MQB platformi VAG grupacije. Nakon što smo upoznali VW Golf VII, Audi A3 i Škodu Octaviju A7, trebalo je po četvrti put vidjeti kako je na istim temeljima nastao još jedan kompakt koji se želi prilično razlikovati od prva tri.
Ekonomske i socijalne neprilike koje potresaju domovinu SEAT-a još od 2010. godine, u kojima cijela zemlja kao u bunilu upada u recesiju i izlazi iz nje, očito nemaju previše utjecaja na ovu marku. Jasno, u SEAT-u je od španskog ostalo samo ime, ali ako se ne bune Talijani zbog Lamborghinija i Ducatija, onda ni Špancima ne preostaje mnogo argumenata za isprazni patriotizam.

Uglavnom, nošen na krilima jake njemačke megakorporacije, SEAT nikada nije pravio bolje ni privlačnije automobile. Jasno, odavno je poznata hijerarhija u VAG-u, pa iako se činilo da je uvijek SEAT najslabije prolazio u raspodjeli resursa, čini se da ovaj put zaista nema argumenata za takvo nešto.

Novi Leon u svojoj trećoj generaciji izrastao je u zaista ozbiljan automobil kojeg ne treba posmatrati tek kao jeftinog Golfa. Ovaj put u SEAT-u su imali malo više slobode, pa je lako primijetiti da su više detalja i elemenata preuzeli od skupljih Audija nego od Volkswagena.

Lična karta novog Leona kaže da je to sada kraći, širi, niži, ali i lakši automobil, a to je upravo ono što želi čuti svaki vozač kojem vožnja nije tek puki transport. Iako je Leon i u drugoj generaciji zaradio brojne šampionske titule u autosportu, čini se da tek sada to dolazi do potpunog izražaja i u običnim modelima kojih će i biti najviše na cestama.

Oštar, privlačan i moderan



Izgled treće generacije Leona inspirisan je IBE konceptnim modelom, a ujedno je prvi model SEAT-a koji je dobio novi i pojednostavljeni "S" logo. Za Leon su novost i dizajnerski elementi koje smo već upoznali na Ibizi, pa se tako na bokovima sada ističu dva oštra pregiba koji su u skladu sa svim ostalim oštrim linijama koje se ističu na svjetlima, retrovizorima i odbojnicima. Novost je i to što je Leon u trećoj generaciji dobio klasične ručke zadnjih bočnih vrata, a privlačn,o ali manje praktično rješenje skrivenih ručki u C nosaču, koje je imao prošli Leon, sada je potpuno odbačeno.

Ne sviđa nam se: na nekim mjestima gruba plastika, ergonomija unutrašnje ručke za otvaranje vrata, loša preglednost...


Pored privlačnog oblika karoserije i oštrih modernih linija, novi Leon će se u saobraćaju svakako isticati i svojim svjetlima. Tu se otkriva dodatna sloboda u posuđivanju Audijevih elemenata, pa je tako Leon prvi auto ovog segmenta koji je moguće dobiti sa potpunim LED prednjim svjetlima. Uz moderna LED dnevna svjetla glavna rasvjetna tijela za kratka i duga svjetla sačinjena su od LED "sijalica", što čini da Leon izgleda drastično agresivnije i prestižnije od modela sa halogenim svjetlima, tačnije, da izgleda poput nekog skupog Audija.

Foto: E.Zubović/Klix.ba
Foto: E.Zubović/Klix.ba


U praksi LED kratka i duga svjeta dobro obavljaju posao, dobro pokrivaju cestu te u upotrebi izgledaju gotovo identično, kao i nešto klasičnija ksenonska svjetla. Doplata od dvije hiljade maraka za ovakva svjetla čini se velikom, ali ujedno čine i veliku razliku, kako u izgledu automobila, tako i u kvalitetu svjetla u noćnoj vožnji u odnosu na klasična svjetla.

Prostraniji i kvalitetniji



Unutrašnjost možda donosi i najveća poboljšanja u odnosu na prethodnika. Ako se osvrnemo na model koji je bio aktuelan od 2005. do ove godine jasno je da su među najvećim zamjerkama bili uređenje unutrašnjosti, tačnije kvalitet materijala i osjećaj jeftinoće koji je bio nesrazmjeran klasi i cijeni automobila. Ovaj put u SEAT-u su se bolje izborili za svoj status u grupaciji, pa iako je i dalje vrlo jasno i na prvi pogled da to nisu isti materijali kao u Golfu ili u A3, također je jasno da sada nema mjesta velikim zamjerkama.

Sviđa nam se: dizajn, odnos udobnosti i dinamičnosti, ponuda prostora, odnos performansi i potrošnje goriva...


Količina grube i glatke plastike ovaj put svedena je na minimum, a detalj koji izgleda najneuglednije i koji je mogao biti estetski i kvalitetno bolje izveden svakako je poklopac pepeljare u podnožju centralne konzole. Da je barem nešto manji utisak bi bio mnogo bolji. Dakle, većina površina koje su na dohvat ruke sada su dovoljno ugodne i mekane, pa nema mjesta žalbama na račun toga, ali možda je mnogo važnije to da je i ergonomija kokpita sada na znatno boljem nivou. Svoju sportsku notu Leon otkriva zakretanjem centralne konzole prema vozaču, čime je odmah "kupio" glasove vozača koji žele automobil podređen svojim potrebama.

Foto: E.Zubović/Klix.ba
Foto: E.Zubović/Klix.ba


Ništa lošije neće biti ni putnicima, naprotiv. Iako je Leon sada kraći i niži, prostora u unutrašnjosti ima i više nego dovoljno. Prosječna porodica naći će dovoljno mjesta iza naslona prednjih sjedišta, a kako je širi sam osjećaj prostora je i bolji nego u prethodnom modelu, a prostora za ramena ima kao u broj većem automobilu. Prtljažnik od 380 litara zapremine u osnovnoj postavci nije rekorder klase, ali je više nego u skladu sa potrebama prosječnih kupaca ovakvih automobila.

Brz i dinamičan, ali i dovoljno udoban



U SEAT-u su se uvijek trudili da barem djelimično opravdaju sportski izgled i sportske detalje na svojim modelima. Jasno, ne pričamo o sportskim performansama i žestokoj vožnji za koje treba ipak birati FR verziju, ili još bolje sačekati "vruću" Cupru, nego govorimo o običnom automobilu koji je većinu vremena udoban i koristan, ali po potrebi može biti i zabavno dinamičan.

Novi Leon našao je fin balans između te dvije prilično velike suprotnosti. Zahvaljujući dobro podešenom ovjesu, ali i nešto "mesnatijim" gumama u svakodnevnoj vožnji ili na dugim putovanjima, Leon je vrlo udoban. Uz dobru zvučnu izolaciju čak ostavlja utisak nekog premium modela. S druge strane, i sa "primitivnom" torzionom osovinom na zadnjem ovjesu Leon može biti i vrlo brz kroz zavoje.

Foto: E.Zubović/Klix.ba
Foto: E.Zubović/Klix.ba


Iako je možda i prelagan, električni servo upravljač daje povjerenje u precizno vođenje kroz brze zavoje, a iako nije riječ o sportskoj verziji, raduje činjenica da pri brzoj promjeni pravca Leon nema previše naginjanja i zanošenja. Jasno, za one kojima ovakve osobine nisu dovoljne, baš kao i na Golfu i Octaviji, na najsnažnijim modelima umjesto torzione osovine nazad dolazi moderniji i kapacitetniji multilink ovjes, koji donosi više kontrole i brzine kroz zavoje.

Dvolitarski TDi već smo toliko puta vozili u različitim automobilima da bi sve što kažemo bilo puko ponavljanje. Kao i u svakom drugom autu, hvalimo dobre performanse i obilje obrtnog momenta, baš kao i izuzetnu štedljivost, a ni ovdje nam se nisu sviđali nivo buke i vibracija, koje jednostavno ne bismo trebali dobiti od tako modernog motora.

Pristupačan, ali po potrebi i vrlo ekskluzivan



Kada se sve ukupno sagleda, novi Leon je postao na neki način običniji i konvencionalniji auto od svog prethodnika, koji je izgledao zaista posebnije od svoje braće s kojom dijeli platformu. Ipak, ako je to bila cijena da Leon postane kvalitetniji i kompletniji auto, kao što se i desilo, onda je to zaista mala žrtva. Ipak, niko ne može reći da i novi Leon ne izgleda atraktivno, naprotiv.

Uporediva konkurencija:
Volkswagen Golf 2.0 TDI (150 KS) Highline - 41.448 KM
Opel Astra 2.0 CDTI Ecotec (165 KS) Cosmo - 41.281 KM
Citroen C4 2.0 HDi (150 KS) Exclusive - 36.750 KM
Ford Focus 2.0 TDCi (163 KS) Titanium - 44.900 KM
(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)


S druge strane, u cjenovnoj hijerarhiji SEAT je i s novim Leonom ostao na nivou marke koja je u okviru grupacije pristupačnija, ali ne i niskobudžetna. Tako se osnovni model s relativno pristojnom opremom i ne pretjerano poletnim benzinskim motorom može dobiti već za 24 hiljade maraka. Druga krajnost je model poput testnog. Jedini skuplji od ovog Leona u cjenovniku je FR verzija koja dolazi uz sportske dodatke.

Na prvi pogled 40 hiljada maraka za auto ove klase čini se previše, ali ipak treba razgledati osnovni spisak opreme i spisak opreme koja je doplaćena na njemu. Ako ste među onima koji žele imati sve ili skoro sve od opreme, onda ćete tražiti ovakav Leon, a kada ovakav Leon uporedimo sa slično opremljenom konkurencijom lako je zaključiti da je on u društvu onih pristupačnijih modela, kao što su C4 ili Megane, a i nad njima ima prednost što dolazi kao potpuno nov i svjež model.

Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Leon 2.0 TDI Style
Cijena osnovnog modela: 24.471 KM
Cijena osnovnog dizelskog modela: 27.234 KM
Cijena testnog modela: 40.274 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 81 × 95,5 mm, radna zapremina 1.968 ccm, kompresija 16,1 : 1, maksimalna snaga 110 kW (150 KS) pri 3.500 - 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 320 Nm pri 1.750 - 3.000 okr/min, dvije bregaste osovine u glavi motora, 4 ventila po cilindru, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač - MQ350-6F, aluminijske felge prečnika 16 inča, gume 205/55 R16.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - torziona osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,9 s. Maksimalna brzina - 215 km/h. Potrošnja na testu – 6,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km, kombinovano 4,4 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 115 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.263 mm. Širina - 1.816 mm. Visina - 1.459 mm. Međuosovinski razmak - 2.636 mm. Prtljažnik – 380 litara. Težina praznog vozila – 1.301 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.810 kg.

Serijska oprema: ESC + senzor pritiska u gumama, indikator za preporučeni stepen prijenosa, el. podizači prednjih prozora, ASR+ABS, putni računar, 3,5" sa indikatorom vanjske temperature, električno podesivi vanjski retrovizori (grijani za Reference), 6 zračnih jastuka – (2 prednja, 2 bočna, 2 bočne zavjese), radio Media System Touch - Ekran osjetljiv na dodir, prednji nasloni za glavu sa WOKS sistemom, zvučno upozorenje za sigurnosni pojas, klima uređaj CLIMATIC, osvjetljenje prtljažnika i pretinca naprijed, mogućnost isključenja zračnog jastuka suvozača, centralno zaključavanje sa dva preklopiva ključa (integrisane 3 tipke), vozačevo sjedište podesivo po visini, 4 ISOFIX za dječija sjedišta (2 zadnja sjedišta), dvostruka halogen prednja svjetla + dnevna svjetla, zadnja sjedišta preklopiva (djeljiva za Reference), coming home funkcija, utičnica 12V i držač za čašu, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji karoserije, prednje svjetlo za čitanje, XDS + pomoć pri kretanju u brdu, komande na upravljaču, alu felge DESIGN 16", premium unutrašnjost: putni računar sa kolor displejem, upravljač, ručice mjenjača i ručne kočnice presvučeni kožom, tempomat 3D prikazom i krom paketom, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, media system (displej u boji 5",MP3/WMA,Touch screen, USB, SD kartica, Bluetooth, CD, Aux-in, 6 zvučnika), svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, pretinac ispod prednjih sjedišta, prednje i stražnje svjetlo za čitanje, naslon za ruku naprijed, STYLE unutrašnjost, mreža za odlaganje sa lijeve strane prtljažnika, bluetooth (povezivanje sa telefonom i audiouređajima), centralna konzola sa pretincem + držač za čašu + izvodi za ventilaciju kabine nazad, podesiva prednja sjedišta po visini...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Adaptivna full LED prednja svjetla, dnevna svjetla i zadnja svjetla u LED tehnici + automatsko podešavanje za vožnju autoputem + pranje svjetala naprijed - 2.049 KM. Automatski dvozonski klima uređaj - Climatronic - 620 KM. Električno podesivi i preklopivi vanjski retrovizori - automatsko spuštanje desnog retrovizora pri vožnji unazad - 172 KM. Media system Plus - 5,8" ekran u boji osjetljiv na dodir, MP3, WMA, USB, SD Card, Ipod priključak, CD, Aux-in, Bluetooth, 8 zvučnika, glasovno upravljanje - 431 KM. Parking senzori naprijed i nazad s grafičkim prikazom - 844 KM. Style Plus paket: svjetla za maglu s funkcijom zakretanja, zadnji el. podizači prozora, vozačevo sjedište sa potporom za leđa, prednja svjetla za čitanje, osvjetljeni prostor kod nogu - 603 KM. Tamna stakla nazad - 344 KM. Udobnost paket - svjetlosni senzor s automatskom funkcijom coming&leaving home, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo - 189 KM.

Garancije: 2 godine na vozilo, 12 godina protiv prohrđavanja.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: